Hur gör man en fuckyou-burnout?

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Jag har funderat lite grann och kommit fram till att en "Fuck You Burnout" är ju ett rätt coolt ord egentligen.
Hennes resonemang är helt cp, men just de här orden är ju rätt sköna.

Jag har en granne som är typ 50 är och ensamstående och grinig. Han är som en kvarterspolis som man ser komma utspringandes med videokamera om ett billarm går, eller säger åt dom stackars moppe fuckona som kommer åkandes att dom inte ska köra som dårar.
Det är en sån här snubbe man gärna skulle köra upp framför, göra en riktigt jävla fet "Fuck You Burnout" och sedan köra in och parkera på sin garageuppfart, bara för att jävlas lite, och spela på hans hat mot alla som har saker som han alltid önskat sig.

Summan av detta blir också att Fredrikas släkting är just en sån där jobbig jävla granne, som kanske förtjänar en "Fuck You Burnout" och att Fredrikas resonemang spricker helt, eftersom en "Fuck You Burnout" är ball och i och med det så är MC ball, och speciellt då RRRRRRRR hojar som går fort som fan och som klarar att göra riktigt feta "Fuck You Burnouts".

Det här var min tanke på det hela. Man kanske skulle börja använda "Fuck You Burnouts" lite oftare, både verbalt och framför sin granne.

Fuck You Fredrika du behöver nog lite :slicka

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hej,

Vi har - som du säkert sett - en hel del reaktioner på Fredrikas personliga krönika. En del av dem har också redovisats i tidningen.

vi som tidning har naturligtvis inte någon som helst åsikt om att MC ska förbjudas. Var och en avgör själv hur den vill färdas och vad den vill hålla på med på sin fritid. Och det är helt korrekt som du skriver att idrotten är hårt skadedrabbad. Fotboll lär vara något av de farligaste man kan hålla på med om man ser till skador som ger livslånga men - och kostar mycket pengar. Men ingen vill väl förbjuda fotboll på grund av det.

Vänliga hälsningar

ewa wirén

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Vi har - som du säkert sett - en hel del reaktioner på Fredrikas personliga krönika. En del av dem har också redovisats i tidningen.

Intressant, intressant, jag tror vi var många som mailade. Säkert någon som skrivit vanlig insändare också. Är det någon som haft tillgång till papperstidningen och sett dessa "redovisningar" på reaktioner som de hänvisar till?

Eller finns det på nätupplagan? Jag försökte söka men tyvärr hade jag ingen framgång.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Den där majsan är ju felknullad sen lång tid tillbaka,:arsele så det är bara lobotomi som återstår......:gnissla

Sgt Liberia

Guest

Vilken sjuk journalist hon är (eller vad man ska kalla henne). Hon skriver att hon fått kritik av främst äldre män? Tror ni hon hittar på det eller tror ni att folk skriver hur gamla dom är i sina insändare?

Sedan skriver hon och ironiserar över folks åsikter. Det här är en tjej som verkligen inte förstår när hon ska backa.

Jag tycker att SAMTLIGA personer som finns här på forumet dels ska maila henne, men även redaktionen, så att dom får se hur stort missnöjet med henne är.

Skriv gärna ett inlägg här (som tidigare skribenter gjort) när ni skicket emailet till henne och redaktionen. Skriv gärna hur oseriös tidningen framstår och att ni aldrig mer ska läsa den osv.

Nu ska jag pula ihop ett mail till henne........

Skicka emailet till dessa adresser:

VD och ansvarig utgivar
par.fagerstrom@daltid.se

Redaktionschef
ewa.wiren@daltid.se

Nyhetschef
nina.funke@daltid.se

och slutligen

Hattifnatten
fredrika.hillervik@daltid.se

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
om tidningen har nån form av ryggrad så borde de göra sig av med eländet som skriver för dem.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07

"Men är det ingen mer än jag som tycker det känns hopplöst omodernt att frihetsbehovet måste stillas med bensintörstiga motorer i tider av global uppvärmning och växthuseffekter? "

Om alla som pendlar med bil idag i stockholmsområdet istället skulle
pendla med motorcykel så skulle den globala uppvärmningen och
växthuseffekterna minska dramatiskt. En mc drar mindre bensin än en bil...

:confused: :va

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Vilken sjuk journalist hon är (eller vad man ska kalla henne). Hon skriver att hon fått kritik av främst äldre män? Tror ni hon hittar på det eller tror ni att folk skriver hur gamla dom är i sina insändare?
Sedan skriver hon och ironiserar över folks åsikter. Det här är en tjej som verkligen inte förstår när hon ska backa.
Jag tycker att SAMTLIGA personer som finns här på forumet dels ska maila henne, men även redaktionen, så att dom får se hur stort missnöjet med henne är.
Skriv gärna ett inlägg här (som tidigare skribenter gjort) när ni skicket emailet till henne och redaktionen. Skriv gärna hur oseriös tidningen framstår och att ni aldrig mer ska läsa den osv.
Nu ska jag pula ihop ett mail till henne........
Skicka emailet till dessa adresser:
VD och ansvarig utgivar
par.fagerstrom@daltid.se
Redaktionschef
ewa.wiren@daltid.se
Nyhetschef
nina.funke@daltid.se
och slutligen
Hattifnatten
fredrika.hillervik@daltid.se

Så vi ska uttrycka vårt stora missnöje för att hon har en annan åsikt än vissa här på SH :va

om tidningen har nån form av ryggrad så borde de göra sig av med eländet som skriver för dem.

För att SH medlemmar tycker det :va

*suckar över intoleransen här*

Hon skrev ingen artikel, som tidningen svarat tidigare var det en "personlig krönika"

Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Fredrika skriver: "Jodå. Men är det ingen mer än jag som tycker det känns hopplöst omodernt att frihetsbehovet måste stillas med bensintörstiga motorer i tider av global uppvärmning och växthuseffekter?"

Så det var där skon klämde. Då kan man ju börja jämföra hur mycket en bil som ofta bara transporterar 1-2personer drar i förhållande till en hoj. Väger man sedan in verkningsgraden i de olika motorerna så blir skillnaden mellan bil och mc ännu större. Undra hur mycket våra mc:s påverkar den globala uppvärmningen egentligen...en snabb uträkning visar att jag kommer ca700mil (ungefär en säsongs körning) på dryga 350liter bensin. En kul jämförelse är att en lastbil drar 350liter på en dryg arbetsdag och då snackar vi diesel. Tänk så många lastbilar som går tomme på vägen hem....

Skulle vara spännande att veta vad hon har för frititdsintressen, jag är säker på att jag kan hitta något som inte är bra för miljön inom hennes hobby.

Som så många har skrivit bygger hennes artikel på antaganden, förakt och fördomar. Lite kusligt att en journalist kan skriva på ett sådant sätt utan att bry sig om fakta. Snacka om maktmissbruk och oprofessionalism.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Så du menar att du håller med henne? Att hon har rätt?:mad:
Nej, det gör jag inte, nej, hon har inte rätt men hon har rätt att framföra sin åsikt utan att bli utsatt för en massa tillmälen, mail till ansvariga osv. Det var en personlig krönika, ingen artikel hon skrev :mad: :mad: :mad:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Så vi ska uttrycka vårt stora missnöje för att hon har en annan åsikt än vissa här på SH :va

Hon pratar ju om hur dåliga vi är och kommer med direkt idiotiska utlägg som utstrålar total okunskap. Dessutom pratar hon om sin kära granne och om hur denne fantiserar om att skjuta mc-åkare med ett hagelgevär. Eftersom detta är fullt normalt och allmänt accepterat debatterar hon inte över hur denna person är funtad. Tvärtom framlyfter hon denne.

Att ha en åsikt är helt ok men att insinuera att det är ok att skjuta vissa och publicera detta i en artickel/krönika är smaklöst. Både av henne och av tidningen som publicerade artickeln/krönikan.

Jag ser det som en självklarhet att reagera på detta genom att skriva tillbaka och ifrågasätta både författaren och tidningen som sådan.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Som så många har skrivit bygger hennes artikel på antaganden, förakt och fördomar. Lite kusligt att en journalist kan skriva på ett sådant sätt utan att bry sig om fakta. Snacka om maktmissbruk och oprofessionalism.
Det är fortfarande ingen ARTIKEL utan en personlig krönika, kalla den kåseri om ni tycker det är bättre. Den kan vara full av sakfel, om någon av er skrev en krönika på nöjessidan om konsten att baka en sockerkaka och använde er av fel ingredienser och ugnstemperatur tror ni att sveriges samlade husmödrar skulle försöka få bort er från jobbet :mad: :mad:
Så fort det skrivs något som inte passar er går ni i taket :gnissla :gnissla

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Det är fortfarande ingen ARTIKEL utan en personlig krönika, kalla den kåseri om ni tycker det är bättre. Den kan vara full av sakfel, om någon av er skrev en krönika på nöjessidan om konsten att baka en sockerkaka och använde er av fel ingredienser och ugnstemperatur tror ni att sveriges samlade husmödrar skulle försöka få bort er från jobbet :mad: :mad:
Så fort det skrivs något som inte passar er går ni i taket :gnissla :gnissla

Så är det väl för alla? :gnissla Så fort nån säger nånting som inte en annan tycker blir ju denne personen genast upprörd.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept