Hur gör man en fuckyou-burnout?

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Skrev följande upprörda mail:

Hej!

Vill bara tacka för en underbar krönika.

Jag läste Fredrika Hillerviks krönika angående motorcyklister och fann den mycket rogivande. Hon uttrycker text och udda ord på ett sätt som får finniga 125:åkare att bli upprörda.

Enligt vad jag har förstått på sidan sporthoj.com så är det många som blivit upprörda över denna text. Personligen så finner jag den mycket givande. Jag älskar att köra mc och finner inget i just denna text som är nedstämmande på ett allvarligt sätt mot oss som kör mc. Jag ser bara en bra text med en klang av ironi.

Hur som helst så tycker jag att Fredrika Hillerviks krönika är skriven på ett underbart sätt.


Mvh//Peter



*** Det va vad jag skrev. Och om någon tycker jag har fel i mitt mail så säg gärna det. Fan va många här orkar gnälla... Hon har ju bara skrivit en text med ironiska slag i... Och om nu folk gnäller på mc så gnäller ju ni dubbelt så mycket på en ironisk och faktiskt bra skriven text***

Fan att man alltid ska åka på det för att man kör 125:a. Ursäkta mig så mycket att jag utryckte mitt missnöje, jag är ju trotsallt inte alls lika mogen och tuff som du som kör 1000cc.

Gällande om det var ironi eller ej, så uppfattade iaf inte JAG det ironiskt. Men, men... jag är ju trots allt bara en finnig 125-åkare dock med A-beg sedan en månad tillbaka nu :D så kanske finnarna börjar försvinna
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det här är bara för roligt!
Tänk tillbaka några år när vi var små och skulle reta någon på lekplatsen, skolgården eller var som helst... Vem var roligast att reta? Den som inte tog åt sig, suckade och gick vidare? Eller den som tog åt sig, blev fly förbannad och började käfta emot?
Var man bara ute efter att retas kvittade det om man hade rätt eller inte. Huvudsaken var ju att den man retade tog åt sig och sa emot.
Jag påstår inte att Fredrika har rätt i det hon säger, det behövdes inte på lekplatsen och det behövs inte här heller. Det viktigaste för henne var att folk skulle ta åt sig och käfta emot. Fredrika bryr sig nog inte det minsta om vad ni har skrivit. Däremot njuter hon av att ha lyckats reta upp er...

MVH Niclas
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
HeHe

I skrivande stund sitter vår lilla Fredrika och tittar på Schlagerfestivalen...

Ett par kompisar skulle dit till hennes familj i kväll.
Jag bad dem starta ett litet samtal genom att säga att:

-Det är härligt att det äntligen börjar bli sommar.
-Titta hur härligt det måste vara att kunna köra mc-
-Glida runt.
-Se en härlig omgivning.
-Känna doften av sommaren.
-Stanna till vid ett mysigt fik.
-Det måste vara något visst det där med MC.

Hihi...

Bara väntar på att höra hur kvällen ter sig där borta på slagghögarna...

Dal-Mausen
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
I skrivande stund sitter vår lilla Fredrika och tittar på Schlagerfestivalen...

Ett par kompisar skulle dit till hennes familj i kväll.
Jag bad dem starta ett litet samtal genom att säga att:

-Det är härligt att det äntligen börjar bli sommar.
-Titta hur härligt det måste vara att kunna köra mc-
-Glida runt.
-Se en härlig omgivning.
-Känna doften av sommaren.
-Stanna till vid ett mysigt fik.
-Det måste vara något visst det där med MC.

Hihi...

Bara väntar på att höra hur kvällen ter sig där borta på slagghögarna...

Dal-Mausen

Jag väntar spännt på att höra vad hon sa.
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Borde man inte kunna anmäla henne för hets mot folkgrupp

haha fy fan vad roligt.. kan inte annat än att hålla med rockoholic..
ni blir irriterade som fan över att en krönikör skriver sina tankar och fölrsöker reta upp motorcykelfolket.. faktafel hir eller dit. man behöver inte ha rätt när man skall reta upp någon som hon ju faktiskt vill . .det ser man om man kan läsa lite kritiskt.. fan kreverar ni när diverse humorprogram och komiker driver med annat ni gillar också eller..

hets mot folkgrupp..haha den var rolig...

rock on säger jag till krönikören :yoparty
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
haha fy fan vad roligt.. kan inte annat än att hålla med rockoholic..
ni blir irriterade som fan över att en krönikör skriver sina tankar och fölrsöker reta upp motorcykelfolket.. faktafel hir eller dit. man behöver inte ha rätt när man skall reta upp någon som hon ju faktiskt vill . .det ser man om man kan läsa lite kritiskt.. fan kreverar ni när diverse humorprogram och komiker driver med annat ni gillar också eller..

hets mot folkgrupp..haha den var rolig...

rock on säger jag till krönikören :yoparty

Jag e inte irriterad o skulle ärligt talat inte kunna skita mer i vad hon skriver

det va bara en tanke som slog mig ,som jag delade med mig av och som någon av dom irriterade kan spinna vidare på
 

majo84

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
stockholm
Hoj
snart
Tja, i mitt första inlägg här på sh tänkte jag säga hej, HEJ allihopa!! :D

här kommer mitt bidrag på en möjlig variant av en fuck-you-burnout om killen tagit ner tummen o lyft mitt fingret !!

P.jpg


:yoparty
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Ja ja! bra synd om tanten som förmodligen inte har fått nått på länge och inte har mer verklighets förankring än en syltburk, men tänk då på prussiluskans stackars man som av någon outgrundlig anledning sexvägrar med öket, Menar är det inte honom vi i grund och botten borde hacka på.
Nä ge moralkärringen det hon tål, rakt upp i mumindalen så ska ni se att det blir människa av henne med.

Vad i helvete menar du med det???:mad:
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Sluta jiddra borja tråålla:arsele

Ut och åk hoj med er istället istället för att hänga upp er på saker går att läsa på återvunnet skithuspapper och som ändå kommer få agera braständare om 5 månader...:tungan
Jag kan informera dig om att "skithuspapper" är till stor del gjort av återvunnet tidningspapper, inte tvärt om. Eftersom man spolar ner toapappret i toaletten är det lite svårt att återvinna det. Kanske borde man tvinga de arbetslösa att plocka toapapper på reningsverket tills de får ett riktigt jobb? Så kan man torka det och sedan återvinna det.

Detta var kanske lite "off topic"...
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tänk att folk fortfarande är arga på henne...
Om hon bara visste hur bra hon träffade med sin krönika!
Att reta upp er var uppenbarligen lika svårt som att reta upp nån liten pajsare i sandlådan genom att säga:
"Vilket fult sandslott du har gjort"
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top