Skrev följande upprörda mail:
Hej!
Vill bara tacka för en underbar krönika.
Jag läste Fredrika Hillerviks krönika angående motorcyklister och fann den mycket rogivande. Hon uttrycker text och udda ord på ett sätt som får finniga 125:åkare att bli upprörda.
Enligt vad jag har förstått på sidan sporthoj.com så är det många som blivit upprörda över denna text. Personligen så finner jag den mycket givande. Jag älskar att köra mc och finner inget i just denna text som är nedstämmande på ett allvarligt sätt mot oss som kör mc. Jag ser bara en bra text med en klang av ironi.
Hur som helst så tycker jag att Fredrika Hillerviks krönika är skriven på ett underbart sätt.
Mvh//Peter
*** Det va vad jag skrev. Och om någon tycker jag har fel i mitt mail så säg gärna det. Fan va många här orkar gnälla... Hon har ju bara skrivit en text med ironiska slag i... Och om nu folk gnäller på mc så gnäller ju ni dubbelt så mycket på en ironisk och faktiskt bra skriven text***
Fan att man alltid ska åka på det för att man kör 125:a. Ursäkta mig så mycket att jag utryckte mitt missnöje, jag är ju trotsallt inte alls lika mogen och tuff som du som kör 1000cc.
Gällande om det var ironi eller ej, så uppfattade iaf inte JAG det ironiskt. Men, men... jag är ju trots allt bara en finnig 125-åkare dock med A-beg sedan en månad tillbaka nu så kanske finnarna börjar försvinna
Last edited: