Hur gör man en fuckyou-burnout?

osterkraft

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
CBR600F -91
Fick ett infall att tillverka ett eget bidrag till detta fuck-you-burnoutkollage under kvällen. :yoparty Enligt fotografen fick jag lite publik på balkongerna på huset i bakgrunden:tummenupp

Exemplariskt! :yoparty Trots att du kanske skulle ha kollat mot kameran ist...

Ett misstag många gör är att de gör f-u-tecknet precis framför sig, blir inga bra bilder när man knappt kan urskilja handen! :mattias Typ som den där uberambitiösa filmen nån hade gjort där man tyvärr knappt såg att det var en hand uppe. Nej, håll ut handen en bit bredvid kroppen, för bäst bilder :tungan (PS om man inte har typ en vit eller neonrosa handske)

Men du gjorde alltså rätt! :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Exemplariskt! :yoparty Trots att du kanske skulle ha kollat mot kameran ist...

Ett misstag många gör är att de gör f-u-tecknet precis framför sig, blir inga bra bilder när man knappt kan urskilja handen! :mattias Typ som den där uberambitiösa filmen nån hade gjort där man tyvärr knappt såg att det var en hand uppe. Nej, håll ut handen en bit bredvid kroppen, för bäst bilder :tungan (PS om man inte har typ en vit eller neonrosa handske)

Men du gjorde alltså rätt! :tummenupp

ett annat är som på bild 2 av mig.. de blir för mycket rök :huvet

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Roligast på länge. Mailade jag med:

"Hej!

Läste din utomordentligt välformulerade och genomtänkta krönika nyss. Jag blev väldigt nyfiken på det där med "Fuckyou burnout". Låter ju helt fantastiskt kul tycker jag! Vad är det och hur gör man?

Har bara lyckats en "Hallåhej burnout" tidigare och var nära att crasha då jag försökte mig på en "Hejhejhemsktmyckethej burnout" igår.

MVH Martin Stenström"

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Har ni läst tråden? Hon har nog fått mail så det räcker redan... :)

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Jodå, hon verkar lite bitter...
Fick kommentar på min bild:
"Fredrika Hillervik skriver: 07/06-07 17:09
Du ser lite tjock ut, men det kanske är röken?"

Var tog "liten, liten människa av kött och blod som sitter ovanpå och HÅLLER I SIG NED BARA HÄNDERNA" vägen? :D

:skrattaåt baAAAAHHAAAAAA!!!!! :yoparty

kan ju maila o skriva att fuck u burninsar ökat markant sen hon skrev den.. man kan nu se dom i varje gatuhörn :D

nytt uttryck. "bättre tjock än att inte ha nåt liv" :)

Last edited:

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Den här "Fuck You Burnouten" måste ändå kvalificera sig till en av de bästa i universum hitills;

En av medlemmarna på SH var ute o svängde häromveckan tillsammans med en broder, och på vägen hem, tidig morgon, stannade de i en rondell i Nacka för att säga hej då.
När de snackat klart drog en av killarna iväg medans den andre fick morgonens infall; varför inte avsluta med en burnout?!
Sagt o gjort så sätter han igång och får fart på morgonens bästa rökshow. Då plötsligt ser han att kompisen stannad 100 meter bort och tittar på, samtidigt som har ger vår burnoutstjärna fingret!
Självklart släpper han vänsterhanden och ger fingret tillbaka (= en Fuck You Burnout, eller hur?)
Sen händer det osannolika;
Mellan de två hojarna fanns ytterligare en liten stickväg. Helt plötsligt från ingenstand, medans R6:an ylar som en demon och fuckfingret fortfarande hålls högt röken, så dyker en polisbil upp MITT EMELLAN de två.
Som i ultrarapid inser vår vän hur detta ser ut, för inte kollar konstaplarna åt den andra hojen, utan vad de ser när de glider ut i korsningen, är en vettvilling som tokvarvar sin hoj i ett moln av däcksrök, och ger dem FINGRET!!! Vad e oddset för det?
Morgonens andra burnout görs av en blåvit Saab Turbo kombi, och vår vän får kämpa hårt för att komma ifrån de förolämpade konstaplarna...

Jag skrattade så jag grät när jag fick höra om äventyret! Vad säger ni, visst kvalificerar sig den här FYB:en som en av de bättre?

PP

:D :D :D Satt och asgarvade framför skärmen, perfekt.:tummenupp :tummenupp

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Håller starkt med vad Magnus Betnér säger på stockholm live,
"Sverige lider av moralpanik"

-=Gandy=-

why drag knee when you can drag tail ?
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1 -03
mailade henne och frågade "Hejsan! läste din artikel! Har en fråga? Vad är en Fuck-You Burnout?
tack på förhand för ett vettigt svar" samma dag så fick jag detta svar,

"En burnout i tätbebyggt område är för mig per definition ett tecken på att man
skiter i folk
runtomkring. Därav uttrycket.
/Fredrika HIllervik"

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Fredrika e nästan min idol nu, seriöst altså

hon skriver en korkad artikel med korkade formuleringar som svartmålar ett helt kollektiv på tusentals människor i sverige helt utan någon grund för nånting och helt efter vad hon själv tycker

sen när hon får massa arga brev från folk (då skulle nog en vanlig reporter inse sin klumpiga formulering och be om ursäkt) så spär hon bara på det ännu mer genom att kalla dem gubbsjuka eller tjocka och feta

tycker Fredrika verkar cool :), hon skiter verkligen fullständit i vad folk säger och tycker om henne

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Hojlös
ja det verkar helt klart vara en mycket intressant kvinna som skrivit denna artikel.. hennes behov av lite fart och vind i håret verkar vara relativit obefintligt! hahaha
gillade kommentaren med den polska korven! verkar vara en bra lösning

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Den här "Fuck You Burnouten" måste ändå kvalificera sig till en av de bästa i universum hitills;

En av medlemmarna på SH var ute o svängde häromveckan tillsammans med en broder, och på vägen hem, tidig morgon, stannade de i en rondell i Nacka för att säga hej då.
När de snackat klart drog en av killarna iväg medans den andre fick morgonens infall; varför inte avsluta med en burnout?!
Sagt o gjort så sätter han igång och får fart på morgonens bästa rökshow. Då plötsligt ser han att kompisen stannad 100 meter bort och tittar på, samtidigt som har ger vår burnoutstjärna fingret!
Självklart släpper han vänsterhanden och ger fingret tillbaka (= en Fuck You Burnout, eller hur?)
Sen händer det osannolika;
Mellan de två hojarna fanns ytterligare en liten stickväg. Helt plötsligt från ingenstand, medans R6:an ylar som en demon och fuckfingret fortfarande hålls högt röken, så dyker en polisbil upp MITT EMELLAN de två.
Som i ultrarapid inser vår vän hur detta ser ut, för inte kollar konstaplarna åt den andra hojen, utan vad de ser när de glider ut i korsningen, är en vettvilling som tokvarvar sin hoj i ett moln av däcksrök, och ger dem FINGRET!!! Vad e oddset för det?
Morgonens andra burnout görs av en blåvit Saab Turbo kombi, och vår vän får kämpa hårt för att komma ifrån de förolämpade konstaplarna...

Jag skrattade så jag grät när jag fick höra om äventyret! Vad säger ni, visst kvalificerar sig den här FYB:en som en av de bättre?

PP

så JÄÄÄÄÄÄÄÄLVA BRA! skrattar så jag får ont i magen, samt de andra på kontoret undrar va ja håller på med :tungan :rofl :hihi

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
sökte på hennes namn på google o fick fram denna

misstänkt lik någon :va

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Seriöst, hur gör man en vanlig burnout? Motorcykeln åker ju bara iväg när jag släpper kopplingen. Går det åt mycket däck?

Undrar en kille på 30 vårar.

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Seriöst, hur gör man en vanlig burnout? Motorcykeln åker ju bara iväg när jag släpper kopplingen. Går det åt mycket däck?

Undrar en kille på 30 vårar.

rätt dosering på gas o koppling fixar till det..
inte bara toksläppa utan lite smyga den men inte för långsamt :rolleyes:
pröva lite olika. sitt inte på den men spänn gärna bena lite för den komma vilja åka åt nåt håll, lycka till :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
rätt dosering på gas o koppling fixar till det..
inte bara toksläppa utan lite smyga den men inte för långsamt :rolleyes:
pröva lite olika. sitt inte på den men spänn gärna bena lite för den komma vilja åka åt nåt håll, lycka till :tummenupp

Sen icke att förglömma :finger

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...