Hur gör man en fuckyou-burnout?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Nej, det gör jag inte, nej, hon har inte rätt men hon har rätt att framföra sin åsikt utan att bli utsatt för en massa tillmälen, mail till ansvariga osv. Det var en personlig krönika, ingen artikel hon skrev :mad: :mad: :mad:
Har inte alla rätt att göra det?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Det är fortfarande ingen ARTIKEL utan en personlig krönika, kalla den kåseri om ni tycker det är bättre. Den kan vara full av sakfel, om någon av er skrev en krönika på nöjessidan om konsten att baka en sockerkaka och använde er av fel ingredienser och ugnstemperatur tror ni att sveriges samlade husmödrar skulle försöka få bort er från jobbet :mad: :mad:
Så fort det skrivs något som inte passar er går ni i taket :gnissla :gnissla

Ok, en krönika.

Om jag skulle skriva att sockerkaksbagare är snåla gamla kärringar som vägrar handla färdig sockerkaka i affären, att ugnen borde förbjudas för att den innebär en stor brandrisk och hävdar att sockerkaksbageri inte tillför något för sammhället utan leder till att den svenska ekonomin står still pga att folk spar sina pengar och bakar hemma skulle jag säkert möta kritik från husmödrar.com
Vem har gått i taket? Jag argumenterar och vänder lite på hennes resonemang.
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Vissa är smarta, vissa är mindre smarta. Sen har vi vår kära krönikör...
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Det är fortfarande ingen ARTIKEL utan en personlig krönika, kalla den kåseri om ni tycker det är bättre. Den kan vara full av sakfel, om någon av er skrev en krönika på nöjessidan om konsten att baka en sockerkaka och använde er av fel ingredienser och ugnstemperatur tror ni att sveriges samlade husmödrar skulle försöka få bort er från jobbet :mad: :mad:
Så fort det skrivs något som inte passar er går ni i taket :gnissla :gnissla
Du har rätt i att hon har all rätt att i tryckfrihetens namn skriva (nästan) vad hon vill i en krönika. Men givetvis har andra lika rätt att reagera på vad hon skriver samt agitera för detta, dock, och där har du också en poäng, i god debattform och inte genom personangrepp och trakasserier. Det känns som att man biter sig i svansen en smula då.

/perris
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Kul trad även om den är lite onyanserad ibland.:tummenupp

Det jag tycker är intressantast är att nagot som börjar stillsamt som en recension av en film som parodierar över aldersnojan och friheten att aka MC. Rätt snabbt övergar till ett totalt raseri över MC förare och MC-akning där det rättfärdigas att använda hagelgevär mot dem. :va

Sedan är det väl rätt vanligt att journalister vänder de kommentarer de far mot sig tillbaka till kommentarer som visar hur rätt de hade och att de kan förlöjliga de som inte haller med.

Nagot i MC-kulturen maste störa henne valdsamt.

Jag tänker inte skicka nagot mail, det tillför inget mer men jag tycker det är bra att ni inte later sant här dravel vara obesvarat.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Vissa är smarta, vissa är mindre smarta. Sen har vi vår kära krönikör...

Jo, och vi har båda delar i denna tråd också. Visst tycker jag att krönikören är helt ute i det blå, men hon har dock rätt att uttrycka sin åsikt. Liksom vi har rätt att kritisera henne och även maila och tala om det.

Men trakasserier och personangrepp... nej... precis som Perris säger, det känns som om man biter sig själv i svansen då. Man motverkar sitt eget syfte när man spär på hennes fördomar istället för att upplysa.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Många här har ju bevisat för Fredrika att mc-åkare inte bara är patetiska gubbar, utan även pubertala imbeciller.
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
Många här har ju bevisat för Fredrika att mc-åkare inte bara är patetiska gubbar, utan även pubertala imbeciller.
:tummenupp

Slappna av, räkna till tio, känn hur testosteronet jämnas ut i kroppen och fråga er sedan vad ni uppnår med det här. Förstår ni inte att alla dessa mejl som kryllar av stavfel, påhopp och minst lika pinsamma argument som krönikören drar upp bara stjälper istället för att hjälpa.

Kan ni, om än bara för en liten stund, vara en gnutta självkritiska: Tror ni att en radikal mc-hatare slutar att vara labil och tokig när ni öser på med tändvätska över hennes brasa? :huvet
 

Gabor

Guest
Aj då ! Känns lite provocerande av dig att kommentera andras mognadsgrad efter detta citat av dig :tungan

Men visst har du rätt :D

Känner igen det hela, ser det som ett privilegium att bli citerad :D

Mata kolbász, metervis, i timmar, sen glömmer kärringen att hojar är av ondo.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Känner igen det hela, ser det som ett privilegium att bli citerad :D

Mata kolbász, metervis, i timmar, sen glömmer kärringen att hojar är av ondo.

F-n när jag tänker efter så sa nog :tuttar ok till en ny hoj strax efter en session av intim massage :D
 

Gabor

Guest
F-n när jag tänker efter så sa nog :tuttar ok till en ny hoj strax efter en session av intim massage :D

Har alltid funkat för mig.:yoparty

Fuck-you-burnout, journalistdamen är väl insatt i vad det är...Rullande sådan, det är fränt...:D
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Sluta jiddra borja tråålla:arsele

Ut och åk hoj med er istället istället för att hänga upp er på saker går att läsa på återvunnet skithuspapper och som ändå kommer få agera braständare om 5 månader...:tungan
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Sluta jiddra borja tråålla:arsele

Ut och åk hoj med er istället istället för att hänga upp er på saker går att läsa på återvunnet skithuspapper och som ändå kommer få agera braständare om 5 månader...:tungan

Det är många här på moralho... menar sporthoj.com som får sig ett nyp för lite :D
Varför bara sitta på och se hur andra nervärderar vår livsstil?
Det finns tre sorters människor:
Dom som ser saker hända.
Dom som får saker hända.
Dom som undrar vad det var som hände!
 
Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det är många här på moralho... menar sporthoj.com som får sig ett nyp för lite :D
Varför bara sitta på och se hur andra nervärderar vår livsstil?
Det finns tre sorters människor:
Dom som ser saker hända.
Dom som får saker hända.
Dom som undrar vad det var som hände!

Mycket riktigt och som synes, av alla fina mail att döma, finns det många av de som får någonting gjort här på SH. Jag är en av dem, men lägger inte mitt krut på att mailbomba en , i mc-världen, vilsen tant pga hennes krönika då det ger mer att försöka få en egen artikel eller krönika publicerad:tummenupp

Men underhållande är det att läsa:D
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Är det bara jag som tycker att hon har skrivit en bra text? Hur många artiklar i en tidning har ni läst som ni logiskt sett verkligen lagt märke till?
Hon slår ju er på fingrarna just som hon vill. Och ni visar verkligen att ni tar emot.

Och hennet nypåfunna ord: "fuck-you-burnout" gör bara hennes text ännu starkare...

Jag är själv en person som tycker att livet blir roligare med ironiska texter och just ordet "fuck-you-burnout" skänker texten viss ironi...

Puss//Peter
 
Last edited:

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Skrev detta, får hoppas att det är något grammatiskt rätt. :p jaja, bättre än inget.
-------
Hejsan,

Jag läste Fredrika Hillerviks krönika angående motorcyklister och blev ganska så upprörd. Jag vet att detta är en personlig krönika men jag undrar fortfarande hur ni överhuvudtaget kan med att publicera sådant strunt.

Artikelförfattaren är direkt okunnig inom området och hela artikeln är byggd på fördommar, förakt och antaganden.

När hon sedan börjar förlöjliga svar hon får på sin krönika så tycker jag att det går lite väl långt, och även detta ligger publicerat på eran hemsida.

Att ens låta en sådan här "journalist" skriva för eran tidning
tyder på er oprofessionalitet.

Tacksam för svar/förklaring
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Jag fick också maila dom

Skrev följande upprörda mail:

Hej!

Vill bara tacka för en underbar krönika.

Jag läste Fredrika Hillerviks krönika angående motorcyklister och fann den mycket rogivande. Hon uttrycker text och udda ord på ett sätt som får finniga 125:åkare att bli upprörda.

Enligt vad jag har förstått på sidan sporthoj.com så är det många som blivit upprörda över denna text. Personligen så finner jag den mycket givande. Jag älskar att köra mc och finner inget i just denna text som är nedstämmande på ett allvarligt sätt mot oss som kör mc. Jag ser bara en bra text med en klang av ironi.

Hur som helst så tycker jag att Fredrika Hillerviks krönika är skriven på ett underbart sätt.


Mvh//Peter



*** Det va vad jag skrev. Och om någon tycker jag har fel i mitt mail så säg gärna det. Fan va många här orkar gnälla... Hon har ju bara skrivit en text med ironiska slag i... Och om nu folk gnäller på mc så gnäller ju ni dubbelt så mycket på en ironisk och faktiskt bra skriven text***
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top