Hur gör man med skyddskläderna?

SpdZone

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2013
Hoj
Aprilia
Tja tja.

Har funderingar på att ta mc kort. Undrar lite över hur man bär sig åt med alla skyddskläder man har på sig.

Har man med sig vanliga kläder i en väska eller har man dom under stället? Har man dom inte alls? :)

Ponera att du är ute och glider på mcn. Polarna ringer och vill att du ska komma och lira minigolf med dom. Hur gör man smidigast då?

1: Du åker dit och spelar minigolf i stället i 25 C.

2: Du har med dig vanliga kläder och åker dit och byter om i skogen.

3. Du åker hem, byter om och tar bilen och när du kommer fram är ingen kvar :p

Vill inte åka utan ställ men vill fortfarande kunna göra spontana saker.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
OM du nu tar mc-kort så lovar jag dig att det sista du tänker på är minigolf

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Får du in jeans mm under stället så är det alldeles för stort, för att inte tala om stövlarna om du får in skor också i dom :jisses

Samma sak med mobilen, du har nog både fel körstil och hjälm om du kan sitta och prata i telefon när du kör :fakta

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Minigolf?! :zpy

Allvarligt talat så funkar alla dina förslag. Är det mindre varmt så kan man ha stället (byxorna åtminstone) på sig vid eventuella aktiviteter och är det varmare så räcker det med ett par shorts som oftast får plats under kutsen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När du kör hoj är det svårt att svara i telefonen, så du behöver inte oroa dig, du kommer inte hinna spela. ;)

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Haha :)

Skaffa en liten tankväska eller kanske ryggsäck om du nu är ute och kör och vill kunna pausa mitt i körningen för att göra något annat. Topbox fungerar ju också, men kanske inte lite sexigt. Det är väl mest under sommaren som detta är ett större problem. Jag kör själv med topbox och när det bara gäller att stanna för att fika eller käka något så går det bra med MC-kläder, bara ta av jackan typ. De få gångerna jag vet jag skall åka med hojen för att hälsa på något så brukar jag ta med ombyte.

Med bluetooth headset går det förresten visst det att svara i telefon ;)

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Alternativ 1, orka ha med sig andra kläder.
Finns en anledning till att det finns allvädersställ och tvådelade skinnställ ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Äh... Du får plats med både tischa och badshorts under stället. No probs.

J_Karlsson

Medlem
Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Yamaha xt 660 Husqvarna FE350
*2 delat ställ, ta av dig jackan
*skaffa ett par kevlarjeans så ser du hyfsat civiliserad ut

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Bästa lösningen är att ha en sån här under stället:

borat-mankini404_676844c.jpg

http://www.coolstuff.se/Borat_Mankini

Det är billigt, det bylsar inte, det blir inte för varmt, du är redo för stranden, fiket, McD, krogen eller bangolfen. Dessutom älskar kvinnorna killar i mankini. Titta bara på bilderna! Bilder ljuger inte! :tummenupp

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Jag kör utan ställ om jag ska till polare och göra något annan aktivitet, blir det gazzning där det är vägar över 50km/h så tar jag på mig stället. Om jag nu ska iväg en bra bit och samtidigt behöver vanliga kläder så har jag det i väska på ryggen. Man kör ju hojj när det är varmt så ett par shorts och tshirt får ju lugnt plats i väskan och väger ingenting.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Bara ute och kör: Underställ + skyddskläder, inget annat med.
Ska någonstans: T-shirt + skyddskläder. Kläder/skor med i ryggsäck, ombyte när man kommer fram.

Det behöver inte vara svårare än så.
Är du spontan så har du bara planerat dåligt från början.

SpdZone

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2013
Hoj
Aprilia
Här går det undan :p

Haha minigolf var ett exempel. Lägg in valfri häftig aktivitet om det känns bättre :p

Jag tror jag har fått en bättre bild på det hela. 2 delat ställ och ryggsäck låter fint.

Skillnad på kevlar och allväders?

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Vad jag undrar över är vart ni gör av ett stort tungt jävla skinnställ+stövlar+ryggskydd+hjälm under tiden ni spelar minigolf/hänger på stranden eller vad det nu gäller. Att få med sig ombyte är ju inga problem, knixet är ju vart fan man stoppar skyddsutrustning för 15000kr som man ju helst inte lämnar hur som helst bredvid hojen. Får ju knappast plats i toppbox/väska heller.

För egen del när jag ska åka och umgås med vänner eller liknande så nöjer jag mig med hjälm och handskar ifall jag ska in till stan/skolan eftersom jag ändå inte kör i hastigheter över 50km/h. Ni moralpoliser kan för övrigt hålla käft och börja jaga gubbar som pendlar moppe till jobbet istället. Ska jag köra utanför smågatorna i stan så drar jag på mig skinnjackan och ryggskyddet också, men håller nere hastigheten och kör inte motorväg. Ska jag köra mer än typ en mil för att umgås på något vis så löser jag på något vis så att det går att komma dit i full mundering och byta om smidigt.

Richardo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
ingen
snart blir det vel en tråd om man skal ha svarte eller hvite strømper når man skal ut å kjøre....

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
För egen del när jag ska åka och umgås med vänner eller liknande så nöjer jag mig med hjälm och handskar ifall jag ska in till stan/skolan eftersom jag ändå inte kör i hastigheter över 50km/h. Ni moralpoliser kan för övrigt hålla käft och börja jaga gubbar som pendlar moppe till jobbet istället.

Jag tror vi har en vinnare i Darwin Awards iallafall: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?262213-N%E4ra-att-flyga-igenom-ett-f%F6nster-idag

:lol

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...