Hur gör ni med era ostrypta hojjar

elish88

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
snart så
Hej! Ni om kör med ostrypta hojjar som är reggade med 25kw hur gör ni om ni blir stannade av polisen?
Har ni någon spärr eller någon blackbox som man hade på moppen förr?
Som jag har fattat det så kör mer eller mindre alla ostrypt.
MVH Elias

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
CB1000R -09
dom kan ju inte se att den är ostrypt... kör man inte förbi dom i 200++ så ska dom ju inte heller behöva provköra.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jag åkte fast för olovlig körning för året, på lätt mc. Dem kan provköra och plocka ner hojen i delar på plats.

Dem kan också ta original delar(EJ TRIMM) och demolera dem.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
fyy fan, så dom kan bara börja riva hojjen bara sådär:O

Du kan lika bra köra utan kk i det fallet om du tar bort strypningarna då har du inte behörighet o fram föra fordonet lagligt men irl så tycker ja att tillomed mopparna gör 80 km men men kör hårt.

ja såg här om dagen e polis bränna på en moppe då ligger ja i ca 90 på huved led o han på en cyckel väg med Eu moppe LOL man sen då ja fortsätter att köra så står det en bilis bil längre bore o där va ägaren ca 50+ i åldae sen va polisen dår ca 50 minuter vad som hända vet nog ägare3n till moppen :D

............. glömde dessa :rolleyes:

//Robin

elish88

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
snart så
Du kan lika bra köra utan kk i det fallet om du tar bort strypningarna då har du inte behörighet o fram föra fordonet lagligt men irl så tycker ja att tillomed mopparna gör 80 km men men kör hårt.

ja såg här om dagen e polis bränna på en moppe då ligger ja i ca 90 på huved led o han på en cyckel väg med Eu moppe LOL man sen då ja fortsätter att köra så står det en bilis bil längre bore o där va ägaren ca 50+ i åldae sen va polisen dår ca 50 minuter vad som hända vet nog ägare3n till moppen :D

............. glömde dessa :rolleyes:

//Robin

jo men dom som kör ostrypt hur tänker ni.
Vad gör polisen då dom stannar er?
Har någon nåt att berätta?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vad gör polisen då dom stannar er?

Dem gör kalsongreppet på dig & trär dem över ditt huvud.
Sedan åker du dit för olovlig körning. Med fina böter & indraget körkort som följd.

Har du riktig tur så får du bli polismännens Gimp & ligga i läderkläder i deras bagageutrymme.

magnus675

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
Ingen hittils
Kapar tråden lite, min hoj är strypt till 55 kw men är försäkrad 110 kw vad händer då? Måste jag regbesiktiga om den så det står 110 kw i pappret också eller räcker det med att den är försäkrad 110 kw för jag har inte orkat regbesiktiga om den än då jag nyligen har tagit körkortet så vill inte förlora en dag körning :D tacksam för svar.. mvh Magnus

Edit: Har körkort för tung hoj så får ju framföra 110 kw

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Du behöver inte göra något.

Du har ju tung mc kort o hojjen är försäkrad på full effekt.

Låt mig gissa, en R1:a 98:a?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
eller så har man en hoj där det inte märks så stor skillnad mellan strypt och ostrypt;) vilken snut som helst kan ju avgöra om en hoj har 25 kw eller det tre- eller fyrdubbla, men skillnaden mellan 25 och 34 behöver man nog fan ha bromsbänk för att märka:yoparty

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Chansen är ytterst liten att åka dit. Zoltan är den ända som jag vet har åkt dit för detta. Sedan ska polisen veta var strypningarna sitter och även ha orken vilket jag tror att de flesta inte gör/har.

elish88

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
snart så
okej, men är det vanligt att dom kollar upp vilken effekt hojjen har vid en vanlig rutinkontroll? finns det inga av er som kör med ostrypta hojjar med mellanklass körkort och sedan blir stannadeo ch har någon knapp eller ngt att strypa hojen med. MVh Elias

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
okej, men är det vanligt att dom kollar upp vilken effekt hojjen har vid en vanlig rutinkontroll? finns det inga av er som kör med ostrypta hojjar med mellanklass körkort och sedan blir stannadeo ch har någon knapp eller ngt att strypa hojen med. MVh Elias

BLIR du stoppad, så varför? Jo antigen har du kört för fort=böter och det går lika lätt med en strypt modell med och det är ditt eget fel.., eller så är det en rutinkontroll nykterhet och körkortskontroll, eller en flygande fordonsbesiktining, med då kollar de bla att saker som att du har är rätt blinkers(e-godkända) rätt bromsljus(så det inte är felaktiga dioder), avstånden mellan blinkers, däcken gatlegala(1 mm på mest slitna stället) ja att hojen helt enkelt är laglig att framföra på allmän väg, att alla papper på hojen stämmer enligt datan, tror du kan glömma att de kommer börja vilja "rota och meka " din hoj, det är ju för 17:eek:n ingen moppe du bränner på. De har väl andra viktiga saker än att hänga upp sig på strypta "moppar" på pappret och om så verkligen är fallet i verkligheten, finns ju strypningar som är på kammen, skall de riva ner hela motorn då:confused: Bara för att de misstänker att den har en annan kam..nej så funkar det inte.

DET DU MÅSTE göra är framför allt att se till hojen är i bra säkert körbart skick, att den ÄR besiktigad och FÖRSÄKRAD, så sluta oroa dig, är du så orolig så kör strypt då istället för ifrågasätta konsvekvenserna hela tiden..

Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Chansen är ytterst liten att åka dit. Zoltan är den ända som jag vet har åkt dit för detta. Sedan ska polisen veta var strypningarna sitter och även ha orken vilket jag tror att de flesta inte gör/har.

Dom var två som åkte dit, Zoltan och 2fastforu2(?) Chansen att åka dit måste vara minimal, men vågar du inte ta chansen så kör strypt.

Kör du nån hoj som egentligen har 150hk och du kör ostrypt så är det väl lite uppenbart. Men kör du motard på 45hk och du kör ostrypt så är det rätt svårt att veta.

Sen beror det ju på, har du dålig attityd mot polisen så kanske de gör vad som helst för att få dit dig, eller så räcker det att du träffar på nån galning (Hamrén :D)

elish88

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
snart så
Dom var två som åkte dit, Zoltan och 2fastforu2(?) Chansen att åka dit måste vara minimal, men vågar du inte ta chansen så kör strypt.

Kör du nån hoj som egentligen har 150hk och du kör ostrypt så är det väl lite uppenbart. Men kör du motard på 45hk och du kör ostrypt så är det rätt svårt att veta.

Sen beror det ju på, har du dålig attityd mot polisen så kanske de gör vad som helst för att få dit dig, eller så räcker det att du träffar på nån galning (Hamrén :D)

okej det låter bra. så supermotard märks inte så stor skillnad på?
MVH Elias

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...