men regnar det ordentligt rinner det ner en hel pöl ner mellan tuttarna
Om det är dig själv du har på avataren kan jag se att det är ett problem...
Jag kör GoreTex, funkar kanon, men kommer att köpa regnöverdrag eller enkoma regnhandskar....
men regnar det ordentligt rinner det ner en hel pöl ner mellan tuttarna
Om det är dig själv du har på avataren kan jag se att det är ett problem...
QUOTE]
Du ser problemet alltså, drunkningsrisken är ju överhängande....!
Jobbigt att köra 35mil utan frontkåpa? Det var nog det roligaste jag sett idag iaf.skaffa en frontkåpa om du ska köra med er5;an, kan bli lite jobbigt annars o få all fartvind på sej i 35 mil.
Tidningspapper. Är man ute och kör när det är lite kallt och småregnigt så funkar det kanon att stoppa en dagstidning innanför dragkedjan på skinnjackan. Tar bort det mesta av kylan och fukten på magen. Vet dock inte hur länge det fungerar. Men som snabb nödlösning när man är desperat så är det kanon.
Har man ganska tunna handskar och små händer så kan det fungera att dra vanliga gummihandskar över handskarna för att slippa få in allt regn.
Jobbigt att köra 35mil utan frontkåpa? Det var nog det roligaste jag sett idag iaf.
Som sagt.
Ska köra imorgon runt 350 km och det verkar som om det kommer regna. Jag har inget regnställ men en regnjacka iaf
Har ni några tips på hur man kan hålla sig torr utan professionell utrustning?
Plastpåsar på fötterna?
Hur gör ni för att hålla visiret torrt? Har ni nått hemligt recept på vattenavisare?
Alla tips är välkomna!
För det mesta så kör jag faktiskt bara med välsmorda tunna skinnhandskar. Kanske inte så kul om det regnar mycket en längre stund. Men när det slutar regna så blåser de torrt på en kvart eller så.Vill gärna se dig med diskhandskar på när du åker hoj
...Hur gör ni för att hålla visiret torrt? Har ni nått hemligt recept på vattenavisare?
Alla tips är välkomna!
Ni som har problem med att ni får mycket imma innanför visiret kan köpa Pinlock från Touring butiken. Har någon blandning av det och polaroidvisir (kostade 1200:- på Motorhuset i Nyköping). Så jag har inte haft något problem med imma under vinterkörning (som kallast -22) eller regn. Sen är det också jävla bra att ha fina dagar för man blir aldrig bländad av solen heller Ren 10/10 från mig!
Glömde skriva att LIDL har mycket billiga och bra skinställ.
MvH Viktor
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |