Känns det bra
Hittils har alla som kommit och tittat på mina hojar fått provkört, 2 st har inte provkört då det varit vinter, som jag själv gjort med flertal ggr. Det har kännts bra och jag har inte gjort något större av det, lite gamling får man väl räkna med el
Ja menare många hoppar upp och kör och tokbombar, det är väl större risk en att någon provkör
Det som kan hända är att hojen blir stulen, men det går att ordna med isåfall om man har halvförsäkring även om det skulle vara surt..(vet de som råkat ut för det)men risken trots allt väldigt liten, alternativ någon kraschar, men skriv isåfall dokument innan provkörning om det finns anledning till oro..
Jag håller till fullo med Jack Daniels!! Jag tycker det är tramsigt säga att man skall betala hela köpeskillingen till säljaren vid provtur? VAD är det som säger att säljaren är ärlig för att denne har hojen, kan ju lika gärna bli "omvänd" ordning fel ägare som sticker med pengarna. Skulle en säljare säga så till mig, så tyvärr då får han nog sälja till någon annan, vad är det som säger att man kan lita på säljaren när man inte känner varandra
Ett alternativ är väl att säga att man åker med bakpå hojen och förklara för köparen att det är en "lugn" kort repa för att kolla bromsar, motor växellåda etc, inte för att prova toppfarten på skiten.
Min förr förra hoj jag köpte hade jag varit och tittat några dagar innan och bestämt mig då jag hade hört hur den lät, jag kom för att köpa hojen och sa att jag måste ändå ta mig en kort provtur om det skall bli affär, vi hade dock gemesam bekant som pratat med oss båda, så det kändes bra och blev en bra affär.