Alla skiter inte tusenlappar till frukost....
Klarar ekonomin det så bara kör på.....
Word!
Om killen nu vill ha en hoj som kostar lite så är det la inte fel att låna pengar?? Men låna hela beloppet är inget vidare, försäkring mm ska betalas...
Själv ska jag skaffa en R1 -07 hade jag tänkt och jag har inte all cash men fixar både avbetalning och försäkring med marginal så vad är problemet med lån?? Det är väl upp till den som skaffar hojen!!!
Jo jag säger ju det, om man har råd så är det inga problem...då skulle jag köpa en hoj för 250k.
Inget fel att låna pengar, har ju gjort det själv....men som sagt så blir det ju prioriteringar..jag har gett upp en del för att kunna köra MC. Om det var det enda intresse jag hade skulle jag lätt lägga 6000/mån.......
"Lagom är bäst".. Ett uttryck som får varje gammal "sosse" att klappa händerna!!3195959Jag håller med dig till 100%...
Själv så har jag börjat med äldre hoj och bytt upp mig... sen får man låna en del... Har andra saker som ska betalas också... Man bor inte hemma hos morsan och får allt serverat ju.. Då hade det inte varit några problem att ösa ut pengar på hoj....
Lagom é bäst...
Nehe.. Kul när du, fru Duktig och barnen ska flytta in i kolonistugan..
..
"Lagom är bäst".. Ett uttryck som får varje gammal "sosse" att klappa händerna!!
Pojkar, vi lever i en högkonjunktur just nu.. Låna, köp och lev!!
Hur mår du? Jag svarade på topic, tycker du borde göra det med, ditt jon.
Tack, jag mår utmärkt!3196006Hur mår du? Är det någon som har varit elak mot dig? Eller du kanske saknar något... Jag svarade på topic, tycker du borde göra det med, ditt jon.
Jag skulle vara nyfiken hur du skulle hosta upp alla stålar ifall du vore:
1. singel
2. ensamstående
3. egen lägenhet
4. har en bil av det nyare årsmodellen
Jag ser ingen fel med att ta lån. Jag har gjort det även om jag har haft pengarna på banken. Jag har tjänat mer på det än förlorat tack vare att jag har haft pengarna kvar att röra mig med för ev. vrakköp alt oförutsedda utgifter...
Kostar ca 400kr i räntekostnad / månad för min R1:a 06:a
Dvs 5 tusen mer per år.
Jag ser inte det som en stor kostnad på årsbasis.
O som någon annan sa: Hur långt tid tar det att spara ihop till 100 tusen?
Köp nu, avbetala o lev livet medans man har chansen.
Jag sitter hellre 50 år gammal o lite restskulder kvar o jäkla minnen än massa pengar på banken men aldrig upplevt nåt roligt eller aldrig levt livet fullt ut.
När man blir gammal så är det bara minnerna man lever för, pengarna kommer inte spela så stor roll...
Tack, jag mår utmärkt!
Med "jon".. Syftar du på en elementarpartikel som har ett överskott eller underskott av elektrisk laddning?
Blir lite osäker..
"Lagom är bäst".. Ett uttryck som får varje gammal "sosse" att klappa händerna!!
Pojkar, vi lever i en högkonjunktur just nu.. Låna, köp och lev!!
Härligt, tihi!3196020Gissa igen, sen håller du svaret alldeles för dig själv så blir det din lilla hemlis!
Jag skulle vara nyfiken hur du skulle hosta upp alla stålar ifall du vore:
1. singel
2. ensamstående
3. egen lägenhet
4. har en bil av det nyare årsmodellen
Jag ser ingen fel med att ta lån. Jag har gjort det även om jag har haft pengarna på banken. Jag har tjänat mer på det än förlorat tack vare att jag har haft pengarna kvar att röra mig med för ev. vrakköp alt oförutsedda utgifter...
Kostar ca 400kr i räntekostnad / månad för min R1:a 06:a
Dvs 5 tusen mer per år.
Jag ser inte det som en stor kostnad på årsbasis.
O som någon annan sa: Hur långt tid tar det att spara ihop till 100 tusen?
Köp nu, avbetala o lev livet medans man har chansen.
Jag sitter hellre 50 år gammal o lite restskulder kvar o jäkla minnen än massa pengar på banken men aldrig upplevt nåt roligt eller aldrig levt livet fullt ut.
När man blir gammal så är det bara minnerna man lever för, pengarna kommer inte spela så stor roll...
Kontant givetvis. För dyrt att helförsäkra, så det skulle vara ruttet att behöva betala när man inte har ngn hoj kvar efter krasch.
Kontant givetvis. För dyrt att helförsäkra, så det skulle vara ruttet att behöva betala när man inte har ngn hoj kvar efter krasch.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |