Hur göra slut med en kompis?

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Har själv funderat flera gånger på vad som egentligen är det bästa sättet att göra slut med en kompis. Killar vet man på ett ungefär hur man gör slut med, men en kompis :confused: och är det någon skillnad om det är en tjej eller en killkompis :3freak

Har testat några metoder genom åren, den vanligaste är nog att "låta det rinna ut i sanden", men om inte det fungerar..... :va

Är det OK med att göra slut via mail? Är det OK att göra slut via SMS?
Vad är OK egentligen?

Personligen känner jag att det är lite olika regler på vad som är bäst eller mest humant när man gör slut med sin kille/tjej, eller om man gör slut med en kompis.....

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Det roligaste är att du skriver: Killar vet man på ett ungefär hur man gör slut med.

Så du vet inte säkert?

Topic
Bäst är väl helt enkelt ringa/träffa och säga som det är: jag vill inte vara din kompis pga "anledningen".

Låter väldigt larvigt när man läser det men låta det rinna ut i sanden etc är väl bara dagisnivå.
Måste väl vara en anledning till att du inte vill umgås, påpeka den anledningen säg att det är bättre att ni inte umgås. klart

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Last edited:

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Det roligaste är att du skriver: Killar vet man på ett ungefär hur man gör slut med.
Så du vet inte säkert?
Topic
Bäst är väl helt enkelt ringa/träffa och säga som det är: jag vill inte vara din kompis pga "anledningen".
Låter väldigt larvigt när man läser det men låta det rinna ut i sanden etc är väl bara dagisnivå.
Måste väl vara en anledning till att du inte vill umgås, påpeka den anledningen säg att det är bättre att ni inte umgås. klart

Ja men :rolleyes: ni boys är inte helt lätta att kommunicera med samt att det är ju individuellt hur man hantera ett uppbrott... Däravd min kommentar "på ett ungefär".....

När det gäller låta det rinna ut i sanden så tycks det vara en metod som de flesta kör med.... Eller kanske det skall förtydligas med att majoritet av de cheyer jag pratat med kör med den metoden..... Orsaken har i de flesta fall varit att man vill göra det enkelt....

Kan det vara olika mellan killar och girls, vilken metod vi väljer?

Jag har bla tagit snacket, precis som du rekommenderar, och det var inte helt kul.....

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Du säger bara att du sög av hennes kille i parken förra helgen! Sen är nog saken biff!

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Göra slut med en kompis? Vad är detta? :lunarstorm

Sorry killen, jag är helt seriös med min fråga.....

OCH NEJ jag pratar inte om KK :mad:

Så ni menar att man inte kan dumpa en polare... Finns ju massor med orsaker till att "göra slut" med en kompis...:död

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
När hon/han ringer. Säg att du inte har tid för att du skall vara hemma och sortera dina MP3-filer i bokstavsordning.

3e gångrn kompisen ringer och du ger samma ursäkt borde paljetten trilla ner. :tummenupp

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Vissa saker ska man inte traggla, bara låta va.

Släpp det nu och låt det självdö.

Man måste ju ta tag i problemet annars blir man lat av att det löser sig självt och.. det är inge bra..
Då blir du en latmask som ingen ringer för du orkar inte lösa saker självt. Fast å andra sidan så löser hon kanske problemet för många andra som ej vill vara kompis med henne.

Fattade någon? :va:tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...