Hur göra slut med en kompis?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Tuffingar det var här inne då..

Vad är det som ska vara så svårt att förstå? Folk utvecklas åt olika håll helt enkelt, vare sig det är en sexuell relation eller ej.
Om man har "tröttnat" på en människa som har varit ens vän i flera herrans år, sen barndoms ben kanske tom, vare sig det är en själv, den andre eller båda som har förändrats så kan man väl iaf ha den staken att man klarar av att säga som det är och inte bara ignorera någon som har stått en nära.
Råglöst att bara låta det rinna ut och lämna fd vännen frågandes.

Om det sen är någon lösare relation så är det ju givetvis sak samma men det är för mig lika givet att det inte handlar om något sådant i TS situation.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Att säga upp vänskapen med en gammal vän är inte lätt. Ofta brukar det lösa sig själv. Båda känner att man glidit ifrån varandra och utvecklats på olika håll. Med ömsesidig respekt går man på var sitt håll. Det är aldrig något jag behövt prata igenom med någon av mina gamla vänner.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
själv bad jag helt enkelt alla mina tjejkompisar, som för övrigt aldrig varit något i närheten av "kompisar" ens, att dra åt helvete.

Fy vad livet är sjukt mycket skönare utan dem och dess skitsnack :Bugar

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Be fanskapet att dra åt helvete. Skit lätt och funkar alltid (tror jag..)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Nämen, allvarligt då. Vissa personer går helt enkelt inte att vara vän med, såna där som bara tar och aldrig ger nånting tillbaka. Allt ska liksom vara på deras villkor hela tiden.

Fram till i våras hade vi en i umgängeskretsen som var precis så. Han hade aldrig nånting eget, utan skulle alltid bara ha av oss andra. När vi lekte med He-man t ex, så hade han aldrig några egna gubbar, utan han skulle alltid låna våra. Dessutom skulle han alltid ha dom bästa grejerna. Även om han var Skeletor så skulle han ändå besitta slottet Greyskull fastän Skeletor inte ens bor där. Sorceress fick bo i den där fula jävla Hordakborgen. Vad i helvete ska man ropa för att bli He-man när Skeletor har Greyskull? "Vid Hordaks styrka"? Det funkar ju inte. Bara kasta He-man åt helvete och vara tönt-Adam hela tiden istället. Kul? Knappast.

Till sist tröttnade vi iaf. Vi gjorde helt enkelt så att han hädanefter bara fick vara Orco varje gång vi lekte. Han blev rätt så sur och ville börja leka med Turtles istället, fast det löste vi genom att bara låta honom vara Splinter. Till sist fattade han iaf vinken och nu är han med Dino-Riders-killarna istället, hur länge det nu håller.

Det här var inget vi egentligen ville, men vad ska man göra? Vissa går inte att vara vän med och då måste man förr eller senare ta tjuren vid hornet och säga ifrån fastän det är jobbigt. Lycka till iaf. Jag vet hur det känns.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nämen, allvarligt då. Vissa personer går helt enkelt inte att vara vän med, såna där som bara tar och aldrig ger nånting tillbaka. Allt ska liksom vara på deras villkor hela tiden.

Fram till i våras hade vi en i umgängeskretsen som var precis så. Han hade aldrig nånting eget, utan skulle alltid bara ha av oss andra. När vi lekte med He-man t ex, så hade han aldrig några egna gubbar, utan han skulle alltid låna våra. Dessutom skulle han alltid ha dom bästa grejerna. Även om han var Skeletor så skulle han ändå besitta slottet Greyskull fastän Skeletor inte ens bor där. Sorceress fick bo i den där fula jävla Hordakborgen. Vad i helvete ska man ropa för att bli He-man när Skeletor har Greyskull? "Vid Hordaks styrka"? Det funkar ju inte. Bara kasta He-man åt helvete och vara tönt-Adam hela tiden istället. Kul? Knappast.

Till sist tröttnade vi iaf. Vi gjorde helt enkelt så att han hädanefter bara fick vara Orco varje gång vi lekte. Han blev rätt så sur och ville börja leka med Turtles istället, fast det löste vi genom att bara låta honom vara Splinter. Till sist fattade han iaf vinken och nu är han med Dino-Riders-killarna istället, hur länge det nu håller.

Det här var inget vi egentligen ville, men vad ska man göra? Vissa går inte att vara vän med och då måste man förr eller senare ta tjuren vid hornet och säga ifrån fastän det är jobbigt. Lycka till iaf. Jag vet hur det känns.

Ytterligare en som lekte med He Man som liten :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har aldrig "gjort slut" med kompisar.

Gör dom något dumt ber jag dom fara åt helvete på stående fot, ringer dom sedan efter x antal dagar/månader/år och vill umgås och jag fortfarande tycker att dom kan dra åt helvete så låter jag meddela det.

Man städar allt för sällan i umgängeskretsen, jag har haft storstädning och det var otroligt skönt.

Tänk efter vilka som är närande och vilka som är tärande på dig.
Sortera bort dom som bara tär på dig, behåll dom som alltid får dig på bra humör, hjälper till, ställer upp.

På så vis får du färre "kompisar" men orkar själv ställa upp och hjälpa till när någon av dom behöver det istället för att först bränna ut dig på den där kompisen som bara tär på dig för att sedan inte orka med en vanligtvis närende kompis som har tillfälliga problem.

Tommy.exe

Guest

Ni leker med He-man? Eller gjorde tills i våras? :banana

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Nämen, allvarligt då. Vissa personer går helt enkelt inte att vara vän med, såna där som bara tar och aldrig ger nånting tillbaka. Allt ska liksom vara på deras villkor hela tiden.....

Du bla fattar vad jag är ute efter....... :tummenupp

Till er som fortfarande inte förstår, jag tycker allmänt synd om er, PunCKT! Och kära Mackan jag är glad att jag lyckades fånga just DIN uppmärksamhet :arsele

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Du bla fattar vad jag är ute efter....... :tummenupp

Till er som fortfarande inte förstår, jag tycker allmänt synd om er, PunCKT! Och kära Mackan jag är glad att jag lyckades fånga just DIN uppmärksamhet :arsele

Så bara för att han lyckades läsa dina tankar, gissa rätt, eller vad man ska kalla det för, så är han bäst medan alla andra typ suger?

Hade det inte varit bättre att beskriva hela problemet från allra första början istället för att alla skulle gissa och råka gissa fel? :confused:

Jag trodde du ville ha hjälp, inte att det var en gissningstävling där den som gissade rätt vann ditt gillande. :glömdet

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
jag tycker att man ska behandla det varsamt fast man inte har ngt gemensamt mer, man har ju ändå varit budds....allt beror på hur bra kompisar ni var? e ni barndomskompisar tycker jag att man ska visa respekt o träffas o snacka om saken, höra vad den andre tycker o tänker o tar ett gemensamt beslut på att man inte behöver träffas mer. annars brukar det fungera bra med att skita i att ta samtalen/sms/träffas. så det rinner ut i sanden, oftast känner man den andra så väl så man vet innerst inne att d ändå e ok o sluta höra av sig. lycka till!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Antingen har dom gjort något, och då säger man vad man tycker.

Eller så har man "vuxit ifrån varandra" och då säger man inget, man låter det rinna ut.

Varför säga "nej hörrö, just i dag tycker jag att vi har vuxit ifrån varandra", det är väl ändå en väldigt långsam gradvis process, då kan väl avlutandet av vänskapen också vara det?

Jag har polare som det kan vara kul att träffa nån gång, men som jag inte vill umgås med på daglig basis längre, därför umgås vi inte på daglig basis utan bara nån gång...

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Gör dom något dumt ber jag dom fara åt helvete på stående fot, ringer dom sedan efter x antal dagar/månader/år och vill umgås och jag fortfarande tycker att dom kan dra åt helvete så låter jag meddela det.

Exakt så! Kvällens bästa! :klappar:bow

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Blir enklare om du lägger alla korten på bordet så får du nog bättre svar här, och "kompisen" kanske ser ditt inlägg och inser själv. Och vårt samtycke kanske hjälper den personen att fatta, om den inte gör det av ditt inlägg.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tycker dock mitt tips är bäst fortfarande... Om vi då ska mäta brutalitets faktorn :fakta

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka