Hur göra slut med en kompis?

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Jag fattar inte problemet? Vaddå göra slut?

En kompis är någon man väljer att leka med för att det är roligt.

Är det inte roligt längre leker man med någon annan. Klart och betalt.

Word på den :S?
Förstår inte vad problemet är? Skit i polarn och sup själv, kompisar kommer och går vafan :p?

"- Nothing last forever"

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
O nu kommer varenda en som känner dej o läst det här,undra om det är mej hon menar:confused: Tycka att det är lite obehagligt o sluta ringa:gnissla
O du kommer sitta där helt ensam o undra vad det var som hände:brinnerup:D

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Visst kan man det

Det måste vara på en förekommen anledning. Och var "osvensk" nu och rakryggad istället. Säg det mellan fyra ögon. Klargör vad det är som inte fungerar och om inget ändras så måste ni dessvärre gå skilda vägar.

Har själv efter många års vänskap med en gammal barndomsvän hamnat i en situation där det inte fungerade längre. Jag sade som det var, och att istället för att köra vår vänskapsrelation ännu mer i botten föreslog jag att vi skiljs åt på obestämbar framtid. Vi har sporadisk kontakt via nätet eller om man springer på varandra på stan.

Dock är det väldigt svårt att dumpa en polare om man har samma umgångeskrets, vilket är väl värt att beakta. Har ni gemensamma vänner?
Tvinga inte dessa att ta ställning bara för att ni två inte kan reda ut vad det nu är. Det är inte schysst helt enkelt.

mina tre cyllar...

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Kommunikation i all ära.

Men man har ju (hoppas jag) många och flera typer av olika vänner och vänskaper runt omkring sig.
Allt ifrån en riktigt bra polare som känner en innan och utan till den där ytliga bekanta på Facebook, och sen en hel radda där imellan.
Ska man springa omkring och reda ut begreppen med var och en? :va
Palla liksom..

Vänskap ska byggas på lust och kan gå i vågor, så är det ofta.
Ibland har man kanske inte den tiden för sina vänner som man haft innan kanske pga att man fått kids men det betyder inte att ens vänskap är förlorad, kanske bara att man ses lite mindre en period just då. :)

Så krångla inte till det och tänk inte ultimatum-tankar.

Edit: Skilllnad på förhållande, då är man bara (me hope) två, och helt andra känslor inblandade. Där ska man alltid köra raka rör och säga om man vill avsluta relationen.

Last edited:

Pips

Guest
Vadå svåra att förstå? Det är vad ni tolkar det till..

Tjejens tjejkompis är i Asien, de började resan i Peking eller så.

Igår sade tjejen till mig: Nu är de på väg till Hong Kong varpå jag frågade/sade: Var det inte dit de åkte först? Får svaret: De har ju vart i Nepal (eller annat ställe), frågar igen: Var det inte dit de åkte först (syftar fortfarande på Peking/Hong Kong). Tjejen fattar inte frågan, tror jag är dum i huvudet eller så. :gnissla

Enkel fråga, enkelt svar, tydligen inte. Enligt tjejen skulle jag istället för:
Var det inte dit de åkte först? Ha sagt: Var det inte där de började sin resa? Är ju ffs samma sak eller? :huvet

Så nej, vi är hur enkla som helst, Är vi hungriga så är vi hungriga. Säger du att: Jag har inte tid med dig just nu, så har du inte tid med oss just nu. Är liksom inte så mycket värre än så.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ähh, gör som alla tjejer och sprid ut en massa skit bakom ryggen på henne så kommer det fram till slut inom en vecka eller två. Givetvis kommer ni agera som bästa vänner när ni stöter på varandra titt som tätt.
Vi killar säger bara att vi hejar på ett annat hockey/fotbollslag så är det klart.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Vadå, gör man så på riktigt, slut alltså. :confused:

En kompisrelation är väl knappast uttalad som en kärleksrelation är?
Den liksom bara är ju.

Typiskt tjejer att krångla till allt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så ni menar att man inte kan dumpa en polare... Finns ju massor med orsaker till att "göra slut" med en kompis...:död

"Att göra slut" enl. Hunds egenpedia:

"Att notifiera motsatt part om att tidigare överenskommelse bryts, man ringer inte längre från krogen för att säga att man har kul, men saknar henne/honom, man lovar aldrig att ta det lugnt och man stoppar snoppen i vem fan man vill".

HUR i H-vete gör man det med en polare??? :va

Det är ju bara att prioritera annorlunda, typ hellre vika strumpor än ta en fika, hellre ligga med hennes ex än hyra film osv..

Busenkelt! Mao, låt det rinna ut i sanden!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag skulle nog vilja kontra med frågan: Om man nu måste göra slut med en kompis, hur gör man då för att bli "ihop" med en kompis!?

Duger det inte bara med att båda gillar varandras umgänge och därmed umgås på fritiden (ibland även arbetstid) - måste någon köra en vild chansning på Konsum, gå fram till en person och säga "tja, vill du vara kompis med mig?" och sedan hoppas på att det klickar!?.

Nee fan, låt det hela ske automatiskt och av sig själv, krävs varken att något officiellt nämns eller skrivs på papper för en kompis-relation, inte heller för att den ska tyna bort p.g.a. olika intressen eller whatever.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man umgås väl inte med folk man inte känner för att umgås med?:va En kompis bör väl per definition vara någon man gillar att umgås med, och om personen slutar att vara en sådan person så är han/hon inte längre en kompis och varför ska man då umgås med honom/henne? Att göra slut med en kompis vore ju idiotiskt (varför sluta träffa någon som är rolig att träffa?), och att göra slut med någon som inte längre är ens kompis är motsägelsefullt då ni inte längre har en relation och således inte kan "göra slut". Så, problem solved.

För övrigt är det en löjlig frågeställning. Man blir inte ihop med en kompis och då gör man väl fan inte slut heller?:va Eller går du och uttalar officiella muntliga kontrakt med alla dina vänner, typ "vi är vänner, nu och för evigt, tills döden skiljer oss åt", som sedan måste upphävas lika officiellt innan vänskapen kan avslutas?

Praktisk lösning på ditt problem: Gå inte ut med människan, ring inte, svara inte när han/hon ringer, och om ni skulle råka höras eller synas, bara kom med undanflykter när människan föreslår ett nytt möte.

För övrigt: Vad är det för vuxna människor som inte kan komma till sagda insikt och lösa sina problem på egen hand utan måste rådfråga hela sporthojssverige först?:va

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Duger det inte bara med att båda gillar varandras umgänge och därmed umgås på fritiden (ibland även arbetstid) - måste någon köra en vild chansning på Konsum, gå fram till en person och säga "tja, vill du vara kk med mig?" och sedan hoppas på att det klickar!?.

Jag rättade dit inlägg. :rolleyes:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Det låter som att du vill att personen skall veta att du inte vill vara kompis med honom/henne.
Annars hade du ju bara skippat dom i stil med vad Biturbo säger, tror jag.

Är det en ensam person så du har skuldkänslor över att du inte vill vara vän längre?

Jag tycker att om du inte bara låter det rinna ut i sanden och om jag har rätt i att du vill förmedla ngt till den här personen...så skall du skriva ett brev. I brevet kan du berätta utan avbrott hur du känner. Inget fel i att skriva brev.

Do it

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det låter som att du vill att personen skall veta att du inte vill vara kompis med honom/henne.
Annars hade du ju bara skippat dom i stil med vad Biturbo säger, tror jag.

Är det en ensam person så du har skuldkänslor över att du inte vill vara vän längre?

Jag tycker att om du inte bara låter det rinna ut i sanden och om jag har rätt i att du vill förmedla ngt till den här personen...så skall du skriva ett brev. I brevet kan du berätta utan avbrott hur du känner. Inget fel i att skriva brev.

Do it

Krångligt. Skriva brev betyder att man får brev i retur, så har man en brevvän istället. Håller på nackskott, eller i alla fall en elchock.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ähh, gör som alla tjejer och sprid ut en massa skit bakom ryggen på henne så kommer det fram till slut inom en vecka eller två. Givetvis kommer ni agera som bästa vänner när ni stöter på varandra titt som tätt.
Vi killar säger bara att vi hejar på ett annat hockey/fotbollslag så är det klart.

Den tjejmetoden suger verkligen men verkar rätt vanlig. Bättre att köra sandmetoden då istället.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka