Hur hälsar du?

Hur hälsar du?


  • Antal röstningar
    0

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki GS500E
Man ser ju många varianter på hälsningar, allt från att fingrarna knappt släpper handtaget till att hela armen sträcks ut. Även utsträckta ben har tagits för hälsningar. Själv släpper jag styret och hälsar med hela handen, hur gör du?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det beror på den mötandes rang. Om jag möter konungen så stannar jag fordonet, stiger av, ställer mig i stram givakt och sjunger Nationalsången. Om det är en GSXR-1000 eller R1 så är ställer jag mig i givakt i farten och gör honnör. Annars bara honnör, bara givakt eller annan hälsning som motsvarar det mötande ekipagets rang i hojvärlden. Nå´n ordning måste det vara på hälsandet. :squid
 

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
ibland använder ja kopplingshanden att vinka me o ibland nickar ja till me huvvet...
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jävlar....

Jag har lyckats med bravaden att hälsa på någon mitt i en växling med kopplingen inne...... tänker inte på det och vinkar vilket resulterar i ett jävla ryck, Har hänt mig två gånger i stan men aldrig mer......... :tummenupp

Tja
 

Teke

Member
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Blade
Hälsar med hela handen, undantagsvis så nickar jag så tydligt man bara kan om man har lite mycke att göra just för stunden vill säga
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Hälsar med vänstern, o håller jag på o kopplar så nickar jag tydligt med skallen! Men e det glidare så har jag börjat fundera på om man ska hälsa överhuvudtaget...det e typ var 10:de som hälsar tebax! :7peta
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Xraptor skrev:
Hälsar med vänstern, o håller jag på o kopplar så nickar jag tydligt med skallen! Men e det glidare så har jag börjat fundera på om man ska hälsa överhuvudtaget...det e typ var 10:de som hälsar tebax! :7peta
Jag tror det är så att nybörjare inte hajjat det där med att hälsa, och eftersom den största ökningen av nybörjare på MC-fronten sker just på glidarsidan så är det kanske en anledning till att inte alla hälsar tillbaka. Sedan finns de de som tycker att allt som inte är glidare inte är nåt att hälsa på. Men jag hälsar lika muntert på så gott som alla tvåhjulingar ändå! :)
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Gör som alla 45årgia familjefäder som just köpt sin första HD (eller ännu töntigare jappsglidare). - Ta på dig din allra ballaste easyrider-min och värgra att hälsa på alla plastraketer i tron om att du verklingen är en outlawbiker!!!. :slicka
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Hightuned skrev:
Gör som alla 45årgia familjefäder som just köpt sin första HD (eller ännu töntigare jappsglidare). - Ta på dig din allra ballaste easyrider-min och värgra att hälsa på alla plastraketer i tron om att du verklingen är en outlawbiker!!!. :slicka

Klockren- :mattias
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Från och med nu blir det ju honnör, bara för att den fanns med som alternativ. :slicka
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Hälsar eller ej !!!

:squid :hej
Jag har också märkt av denna attityd hos HD (hasch drake) åkare och dito japanska sympatisörer.
Den som hälsar visar tillhörighet till motorcykel gänget och de som inte hälsar tillbaka är okunniga nybörjare som inte förstår bättre, själv kör jag helst plastraket och kan skämta om mig själv och andra uan att tycka illa om dem som kör skogsmaskin, chromesläde, bålgeting eller buss.

Väl mött på vägarna i sommar alla motorcyklister, hälsa :hej och hjälp :( varandra vid behov, nästa gång kan det vara du som står vid vägkanten och behöver en :sjuk hjälpande hand. :squid :tummenupp :D
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
själv så lyfter jag på handen men låter den vila på styret o ibland så åker den ut som en blinkers..
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag brukar kasta ut vänster näven o hälsa.
Dock inte om man ligger i 90-100 eller i en kurva där jag måste hålla i båda handtagen. Då blir det en enkel nick med huvvudet eller fingrar som sticker upp ovanför handtaget.

Jonneboy fick en specialare igår. Ställde mig upp o skakade på rumpan. Han blinkade med helljuset så förnöjsamt :brynad
 

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Hejar på alla hojar jag ser (inte eu-moppar)...undantag häromdagen då jag låg på omkörning med full rulle o mötte en "plastraket" som hejade så fint....Ber så mycket om ursäkt men ville hålla i styret när varvräknaren drog in på det röda....

Mvh Makke
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top