Hur håller ni er i form???!!!

Hur fixar du formen under hojsäsongen?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Dominator-Rocks skrev:
2495757 Nu skall jag förstöra din glädje!

Jag antar att du är i tjugoårsåldern, jag har vart där me´ ät hur mycke chips du vill drick hur myck öl du vill, man fattar liksom inte när polarna tjattrar om att dom inte kan äta pizza osv .................. Men vänta du bara skitunge............. jag e 26år nu och får passa mig satan!!!! :mad:

34 år annars så var det rätt...
Går iaf inte upp i vikt fast alla sa vänta tils du fyller 30 :D :näsblod

Santo skrev:
2495760 Vet precis vad du menar, har oxo försökt gå upp sedan jag slutade träna. Det går fan inte!! Jävla ämnesomsättning man ska ha :argpådato

Vi flyttar förmodligen kontoret snart och i samma byggnad finns SATS. Då finns det fan inga ursäkter längre...

Skönt med någon mer med samma problem ;)
Du tycks ha italienskt påbrå, jag har det oxå. Kan det ha med saken att göra:confused:

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kan sägas hur många gånger som helst: Vill man gå ner i vikt, ät mindre än du gör av med. Vill du gå upp i vikt, ät mer än du gör av med.

Jag trodde också att jag inte kunde gå upp i vikt förut, tränade hårt med styrketräning, åt mer än de flesta och så vidare, gick ändå inte upp. Sen ökade jag matintaget tills jag började gå upp i vikt. När jag gick upp nästan 1kg per vecka hade jag förstått vilka jäkla mängder mat det går åt!

Så ni som vill gå upp i vikt: Ät mer! Ät hela tiden, det går åt fruktansvärda mängder mat.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
stoffer skrev:
2583299 ...Så ni som vill gå upp i vikt: Ät mer! Ät hela tiden, det går åt fruktansvärda mängder mat.
Man kan ju inte hålla på och proppa i sig en massa om man är mätt!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Anser själv det md bulkning inte är nödvändigt. Allt man gör är att skaffa massa extra barlast på sig själv! Om man ska öka massa i muskler så tar det tid, det går inte att göra över en natt. Det ultimata är då att ligga lite över, dvs 300-500kcal/dygn. Dvs inte extrem bulkning som många gör. Det försöker jag själv iaf göra...

(nej jag mäter inte mitt kaloriintag)

Topic: Jag gymmar 3-4 i veckan. Kör 2-3 muskelgrupper vilket vardera får 2-3-4 övningar. Varje övning görs i 4set (6-8 reps).

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
En del kör på att inte äta mycket mat alls. Men då blir det väl så att kroppen tror att det är hungersnöd eller något. Om man då sen börjar äta normalt igen, går man inte upp i vikt då?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Bikerbitch skrev:
2585007 En del kör på att inte äta mycket mat alls. Men då blir det väl så att kroppen tror att det är hungersnöd eller något. Om man då sen börjar äta normalt igen, går man inte upp i vikt då?
Stämmer. När kroppen väl får mat så tar den åt sig så mycket den bara kan när den är van vid att få det så sällan. Att äta små måltider oftare är ett bättre recept om man nu vill gå ner i vikt.

För att svara på trådens ursprungliga fråga så tränar jag fem gånger i veckan, äter var tredje timma och sover minst 8-9 timmar per natt.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
crossniklas skrev:
2584034 Anser själv det md bulkning inte är nödvändigt. Allt man gör är att skaffa massa extra barlast på sig själv! Om man ska öka massa i muskler så tar det tid, det går inte att göra över en natt. Det ultimata är då att ligga lite över, dvs 300-500kcal/dygn. Dvs inte extrem bulkning som många gör. Det försöker jag själv iaf göra...

(nej jag mäter inte mitt kaloriintag)

Du har delvis rätt men snackar en hel del mot dig själv. Det finns INGEN anledning att gå och bli fet o tro man bygger mer muskler, inte en chans. Man blir fet och får ett helvete med diet där man med stor sannolikhet förlorar en del muskler. 500kcal över dagsintaget är heller inget måste men ett bra riktmärke, det blir endå en del extra last av det. Att du sedan inte mäter ditt intag men tror dig ligga på 500kcal över ditt +-0 är... omöjligt.

Vet ej om ja svarat men för tillfället kör jag 3pass om dan 7 dar i veckan.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln