Hur har du finansierat din 125:a?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Miss_Orchidee skrev:
Fan vad skönt ni har det som slipper betala allt själva.... jag fick jobba både för hojen och för kortet! Men det var fanemej värt varenda svettig timma! :banana
Ajjemän, jag hade gjort det utan att tveka om inte farsan sponsrat.... :tummenupp

Finns inget bättre än att köra hoj en varm härlig sommardag, solen står högt, asfalten är torr o fin, vägen är slingrig och man känner hur däcken får jobba..... DÅ är man lycklig :Bugar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Jo då, om farsan inte hade mc intresse då hade det inte blivit någon hoj definitivt.

Farsor har alltid rätt (nästan) och morsan har alltid fel :)

Kan ställa en fråga, lite ot: Vad säger era mammor om mc åkandet?
Hon låg nere på sina bara knän och bad när jag var ute med moppen.. När jag fått MC kortet nån gång förra året var de ennu värre. typ . kör inte så långt. och dedär med "ring när du stannar" de va också rätt vanligt.
Hon har väl inte orkat bry sig mer nu. Farsan har hojkort men ingen egen hoj tyvär. :lol

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Allt för egna pengar...

Mina föräldrar skulle aldrig ens tänka tanken att köpa nåt så dyrt till mej :tomten

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
redlime skrev:
Allt för egna pengar...

Mina föräldrar skulle aldrig ens tänka tanken att köpa nåt så dyrt till mej :tomten

TACK!!!

Den som ställde frågan om vad mor min tycker... hon tycker det är helt OK, hon kör själv och har redan av verkat 2 hojar,... :)

hon har inte krachat den 1:a alltså...bara sålt den! :hihi

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Miss_Orchidee skrev:
TACK!!!

Den som ställde frågan om vad mor min tycker... hon tycker det är helt OK, hon kör själv och har redan av verkat 2 hojar,... :)

hon har inte krachat den 1:a alltså...bara sålt den! :hihi
Aja.. det låter ju bättre än i domflästa fallen. Schysst me morsa som kör :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Miss_Orchidee skrev:
MM, fast hon kör bara ibland....håret får ju inte bli tillplattat i hjälmen nivet....;)
Haha.. de kanske.. hur gör du själv då när du kör.. En polare som har jättelångt hår låter de bara fladra ut genom hjälmen.. ser väldigt komiskt ut. :lol

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Haha.. de kanske.. hur gör du själv då när du kör.. En polare som har jättelångt hår låter de bara fladra ut genom hjälmen.. ser väldigt komiskt ut. :lol

Då får man knutor i håret som fan = aj att borsta. :död

Jag sätter upp det i hästsvans o sen innanför skinnstället.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
philsson skrev:

Är din polare tjej eller kille??

Jag brukar stoppa ner det innanför Buffen, då fladdrar det inte och blir slitet, det blri ju slitet som det är redan med hårförn och grejs

eller så drar ja bara hjälmen över huvudet och låter det fladdra.......Skit i om det blir platt på huvet, det går alltid att fixa ju :)

fast å andra sidan är det dumt att ha det fladdrande om polisen skulle råka se att man nångång ( :hihi ) kör för fort.... då kan man inte dra en vit lögn och säga att det var nån som provkörde bara....Dom tror en inte då tror ja....

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Miss_Orchidee skrev:
Är din polare tjej eller kille??

Jag brukar stoppa ner det innanför Buffen, då fladdrar det inte och blir slitet, det blri ju slitet som det är redan med hårförn och grejs

eller så drar ja bara hjälmen över huvudet och låter det fladdra.......Skit i om det blir platt på huvet, det går alltid att fixa ju :)

fast å andra sidan är det dumt att ha det fladdrande om polisen skulle råka se att man nångång ( :hihi ) kör för fort.... då kan man inte dra en vit lögn och säga att det var nån som provkörde bara....Dom tror en inte då tror ja....
Haha.. de med "polaren som körde".. haha. inte tänkt på..
Det är en kille jag snackar om.. fast de fattar man inte när man ser en hög blont hår fladdra omkring :hihi

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
philsson skrev:
Haha.. de med "polaren som körde".. haha. inte tänkt på..
Det är en kille jag snackar om.. fast de fattar man inte när man ser en hög blont hår fladdra omkring :hihi

Bet roligaste som finns är att se tjejer på trottoaren som börjar göra sig till så fort dom hör att det kommer en mc.... och sen att se deras min när dom upptäcker att det är en tjej....fy fan vad jag kan garva åt det alltså.... det är lika roligt varje gång
:banana :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Miss_Orchidee skrev:
Bet roligaste som finns är att se tjejer på trottoaren som börjar göra sig till så fort dom hör att det kommer en mc.... och sen att se deras min när dom upptäcker att det är en tjej....fy fan vad jag kan garva åt det alltså.... det är lika roligt varje gång
:banana :banana
Jag bor inte i storstan direkt.. inte upplevt det så många gånger facktiskt.
Själv tycker jag det är stenkoolt med tjejer som kör MC.. de e riktiga grejor. :tummenupp

Jonathan

Guest
Kort o gott; Jobbat röven av mig. Sen pröjsade jag renoveringen,lack etc med.

Ni som har fått allt, känns det inte rätt kasst att bara ha fått allting?

Jag menar det måste ju nästan kännas som man åker på någon annans hoj??

/Jonathan

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
philsson skrev:
Jag bor inte i storstan direkt.. inte upplevt det så många gånger facktiskt.
Själv tycker jag det är stenkoolt med tjejer som kör MC.. de e riktiga grejor. :tummenupp

Man behöver inte va i storstaden, det räcker att "rikiga" tjejer går i väg kanten var som helst nästan...hehehe garvar bara ja tänker på det ju... :rofl

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Miss_Orchidee skrev:
Man behöver inte va i storstaden, det räcker att "rikiga" tjejer går i väg kanten var som helst nästan...hehehe garvar bara ja tänker på det ju... :rofl
Inte för att jag vet vad "rikiga" betyder. du kanske syftade på riktiga. hursomhällst så låter det rätt skoj synd att man inte kan uppleva det som kille bara.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jonathan skrev:
Kort o gott; Jobbat röven av mig. Sen pröjsade jag renoveringen,lack etc med.

Ni som har fått allt, känns det inte rätt kasst att bara ha fått allting?

Jag menar det måste ju nästan kännas som man åker på någon annans hoj??

/Jonathan
Nej, det känns som ens egen.... Tycker jag, även om man kanske hade uppskattat hojen en smula mer om man slitit ihop allt själv, men-men....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept