Hur har du finansierat din 125:a?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Nej, det känns som ens egen.... Tycker jag, även om man kanske hade uppskattat hojen en smula mer om man slitit ihop allt själv, men-men....
Jag hade gärna velat få min hoj.. :D men sant.. känner nog lite mer uppskattning för den..... INTE! :tummenner .. nja man gillar inte hojar som strular annars ligger de nåt i de du säger . :)

Solid snake

Guest
philsson skrev:
Jag hade gärna velat få min hoj.. :D men sant.. känner nog lite mer uppskattning för den..... INTE! :tummenner .. nja man gillar inte hojar som strular annars ligger de nåt i de du säger . :)

Den strular inte, den är omtänksam. :mattias

Eller hur Martin??? :mad:

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
själv slet man för varenda krona. sen tog an kortet privat, hamnade runt 1500kr. allt som allt har jag lagt ut 35 000. pengarna drar iväg

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
xanlar skrev:
själv slet man för varenda krona. sen tog an kortet privat, hamnade runt 1500kr. allt som allt har jag lagt ut 35 000. pengarna drar iväg
Haha.. jag är uppe i samma nu. fast med NS :p hehe.. vad har du lagt så mycket pengar på. om du nu fick kortet så billigt menar jag. nåt strul me hojen eller?. :va

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
...
jobbade, handlade 1a hojen för 5k sålde den för 9500:-(nsf) handlade hoj nr 2(yamaha tzr) för 4500:- och sålde den för 11500:- handlade hoj nr 3 (nsr -01) som jag fortfarande har kvar.... någon som vill handla??? :rolleyes:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_ERnsT skrev:
jobbade, handlade 1a hojen för 5k sålde den för 9500:-(nsf) handlade hoj nr 2(yamaha tzr) för 4500:- och sålde den för 11500:- handlade hoj nr 3 (nsr -01) som jag fortfarande har kvar.... någon som vill handla??? :rolleyes:
Vill bara veta vad du gav för den! :D.. haha..

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Jobbade å slet ihop varenda krona själv! :tummenupp för att få ihop de som saknades så vart det plantjobb i sommras å tro mej, de va då fanimej inte kul! men när man väl fått cashen och pröjjsade den summan som man fick låna av fadern så kändes det jäkligt skönt! Bara känslan att veta: denna hoj är min, ingen kan komma och säga åt mej vad jag ska göra med den är underbar! :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Helt rätt.. samma känsla för mig när jag betalade av min klart ;) så gött asså.

*Foxen* skrev:
Jobbade å slet ihop varenda krona själv! :tummenupp för att få ihop de som saknades så vart det plantjobb i sommras å tro mej, de va då fanimej inte kul! men när man väl fått cashen och pröjjsade den summan som man fick låna av fadern så kändes det jäkligt skönt! Bara känslan att veta: denna hoj är min, ingen kan komma och säga åt mej vad jag ska göra med den är underbar! :banana
:fyllisar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KawaF3771 skrev:
Betalade hojen med sparade pengar och jobbade ihop... Fick körkortet i 16-års present och typ hälften av utrustningen till 17-års present :tummenupp
Men då kan du ju ge bort hojen till mig ;)

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
humm...ja man känner ju sej lite dum när man säjer att min fader betala hojen med service, lackering o helt ny utrustning o sen så betala morsan körkortet :rolleyes:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
^XceeD^ skrev:
humm...ja man känner ju sej lite dum när man säjer att min fader betala hojen med service, lackering o helt ny utrustning o sen så betala morsan körkortet :rolleyes:

Precis som att du inte skulle ha lika roligt då.... :arsele

nej men alla människor är olika och de som bor här i kullavik och fått allt betalat, jag kan inte säga att dom är speciellt aktsamma med grejorna, jag själv vaktar "mitt" som om det gällde mitt eget liv..... :3freak

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
mc

Själv fick jag kortet i 16 års present och så betalade jag 5k av mc:n resten betalde mor och far.
Ganska härligt men som sagt det känns ju inte helt som att det är min egen.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Mattsson88 skrev:
Själv fick jag kortet i 16 års present och så betalade jag 5k av mc:n resten betalde mor och far.
Ganska härligt men som sagt det känns ju inte helt som att det är min egen.

Nej det känns ganska bra att veta att det är ens egen och ingen kan ta den ifrån en. iof så hotar ju mina föräldrar med det varje gång jag gör något dumt... men den är iallfall min egen :banana

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
Miss_Orchidee skrev:
Precis som att du inte skulle ha lika roligt då.... :arsele

nej men alla människor är olika och de som bor här i kullavik och fått allt betalat, jag kan inte säga att dom är speciellt aktsamma med grejorna, jag själv vaktar "mitt" som om det gällde mitt eget liv..... :3freak

jo klart jag har haft kul! o jag tar hand om mina grejer till skillnad från vissa som får allt "serverat"

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
^XceeD^ skrev:
jo klart jag har haft kul! o jag tar hand om mina grejer till skillnad från vissa som får allt "serverat"
Hur vet du att folk inte tar hand om sina hojar? Fördomar! :fakta ;)

Jag tar hand om mina älsklingar iaf, hehe....

EDIT: Finns ändå inget värre än folk som får allt serverat, föräldrarna fixar allt, ochh när dom kuggar en gång på teorin så ORKAR dom inte ta körkort, det gör mig smått irriterad.... Man ska ta vara på erbjudanden man får här i livet...

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Hur vet du att folk inte tar hand om sina hojar? Fördomar! :fakta ;)

Jag tar hand om mina älsklingar iaf, hehe....

EDIT: Finns ändå inget värre än folk som får allt serverat, föräldrarna fixar allt, ochh när dom kuggar en gång på teorin så ORKAR dom inte ta körkort, det gör mig smått irriterad.... Man ska ta vara på erbjudanden man får här i livet...
Sånt e så lamt. dom borde inte få leva.. "ne fy". :fatta!

Therudeboy

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Alla människor är olika och de som bor här i kullavik och fått allt betalat, jag kan inte säga att dom är speciellt aktsamma med grejorna.

Du tjatar hela tiden om folk som fått allt serverat. Avundsjuk eller vad?

Det finns faktiskt de som belånar hus med mera för att kunna ge barnen sånna här saker.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...