Om hon ska lägga näsan i blöt så är hon inget o ha...skaffa en snygging som älskar hojar
varför inte helförsäkra? jag har inte kört så mycket hoj sen 2004 o skulle nog vilja helförsäkra...är ju inte sååå erfaren som andra (när det gäller hojar såklart)
joo det är väl så...vill man vara snygg får man lida pin o vill man ha sporthoj får man lida pin där med....
men det är inte lätt o vara tjej med en sån dyr hobby...man måste ju tänka på såå mycket för att ni killar ska bli nöjda!
Skaffa en äldre hoj runt 00-02 tex fireblade
Någorlunda billig o försäkra (jag pröjsar ca 7000kr/år halvförsäkring och kan då även ställa av hojen så den verkliga försäkringskost blir ca 5000kr/år).
Att ha helförsäkring är helt i mina ögon dumt, i mitt fall skulle min blade -01 kosta ca 17000kr/år , då är det bättre o ta det lite mer försiktigt och verkligen tänka sig för när man är ute o kör.
Sen om det skulle skita sig ordentligt med ekonomin så är det inte en sån direkt värdeminskning på en äldre hoj + att det är lite lättare att sälja en hoj för runt 50tkr än en för 80-90tkr.