Hur Har Ni Råd??

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Så det är ingen här som är i min ålder, bor centralt och tjänar bra som har råd med en sportis? så alla ni med sporthojar bor utanför stan och äter nudlar?

hihihi

kram på er!

Har du 2-3000 över kan du väl låna till nå skapligt, sen spelar det väl ingen roll vart man bor eller har för lön det är väl det man har över.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Eller som jag

1. Köp en bostadsrätt med låg avgift kontant.
2. Spara upp till en hoj över vintern utan problem tack vare den billiga avgiften på bostaden o köp sen precis vilken du vill, kontant.
3. Ät va fan du vill, köp mat ute oftare än du lagar själv de e mindre jobbigt då.
4. Värdera upp lägenheten till senare tillfälle.
5. Köp va du vill.
6. Köp en bil.

Skaffa billigare boende o mer välbetalt jobb..
Jag tänkte att vafan har han inte redan skrivit det där och citerar sig själv. Sen såg jag att det var Lurch och insåg att jag misstagit Lurch avatar för din. Blev din hund ledsen på mig nu? :lol
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
tror nog inte en brud gör saken billigare på nått sätt, enligt mina erfarenheter så blir det inte billigare på nått sätt. som nån sa tidigare så är det dyrare än sporthoj

sen kan man ju alltid kolla över resten av ekonomin och skära lite här och där, gäller ju att prioritera.


Fast det där har ju lite med att göra hur mycket du driver runt på krogen annars för att hitta en köttbit en lördagskväll:D

Lån är fel ände att starta i om någon fått för sig det är smart.
 

IronMike

Guest
varför lånade du inte lite extra på bostaden??

du kunde väl lagt på 50 lax på bostadslånet för "renovering av kök" - vad hade det kostat extra per månad? ptja, ca ett par hundra extra i ränta per månad.

sen kan du ju skaffa ett extrajobb att ha på helger, så du tjänar pengar istället för att slösa pengar på krogen - på så sätt tjänar du dubbelt upp...

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
Så det är ingen här som är i min ålder, bor centralt och tjänar bra som har råd med en sportis? så alla ni med sporthojar bor utanför stan och äter nudlar?

hihihi

kram på er!

Jo jag är singel å bor ganska sjysst, min ekonomi löser jag genom att prostituera mej på fritiden :tuttar :tuttar har rea nästa vecka :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Han är skiftarbetare, säkert miljonär i forint, :3freak

Vilket lyft, kia hade nog högre inkomst som lapplisa... :näsblod

Mobba inte forint.....

Jag plockade ut 400 000 forint i bankomaten för att betala hyra och räkningar för ett halvår. Cheyen bakom mig i bankomatkön såg aningen skräckslagen ut....
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
varför lånade du inte lite extra på bostaden??

du kunde väl lagt på 50 lax på bostadslånet för "renovering av kök" - vad hade det kostat extra per månad? ptja, ca ett par hundra extra i ränta per månad.

sen kan du ju skaffa ett extrajobb att ha på helger, så du tjänar pengar istället för att slösa pengar på krogen - på så sätt tjänar du dubbelt upp...

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag fick inte låna mer än vad lägenheten gick på...så där låg jag max.

extrajobb på helger fungerar inte då jag jobbar redan hur mycket som helst på vardagar och måste hinna med allt på helger som jag inte hinner med på dagarna.

Sedan så är jag ingen brud som super och går ut varje jävla helg. Så på det sättet är jag väldigt sparsam.
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
Ja anser att det handlar om att prioitera. Ja själv festar väldigt sällan med att gå på krogen, ser till att alltid ta med mat hemmifrån .... ja det som dom flesta har skrivit.
Sen var det nån som skrev att man inte skulle skaffa barn men där handlar det om att prioitera med ja har inte hafft några problem med min ekonomi ända sen ja blev pappa vid 18 års ålder.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Jag fick inte låna mer än vad lägenheten gick på...så där låg jag max.

extrajobb på helger fungerar inte då jag jobbar redan hur mycket som helst på vardagar och måste hinna med allt på helger som jag inte hinner med på dagarna.

Sedan så är jag ingen brud som super och går ut varje jävla helg. Så på det sättet är jag väldigt sparsam.

Har du låst räntan på lägenheten? Ett tips annars är att söka ett nytt lån på DnB nor en bank som verkligen vill komma in på marknaden i Sverige. Ungefär lika lätt som när SBAB skulle in på marknaden! Förmodligen så kan du få lite extra i lån då.

Det här förutsätter ju som sagt va att du inte låst räntan!

Alternativ tag ett privatlån via creditservice lägg det på 12 år och lev med att du bara betalar ränta, och att du betalt två hojar när du är klar!

Mitt råd är fortfarande att du ska köpa en ER6-f tills du har råd med drömhojen! Bättre hoj för pengarna är svårt att få. Jag sålde min 2006 med ABS plus lite lull lull för 43.000 då hade den gått ca 1000 mil.

Jag började med en superduke 990 direkt när jag tagit körkortet och jag tyckte ändå inte att man kunde använda allt pulver.

Jag har vart precis i samma sits som dig! Köpte värsta lägenheten mitt i stan, hade ny dyr bil. Levde skoj och pengarna rann iväg. Det är inte lika kul när allt ska betalas sen! Mycket kan hända som man inte planerat fast man är ung och odödlig!
 

Dark_Messenger

Guest
Jag har aldrig varit i den sitsen att jag tjänat apdåligt och haft sporthoj, då blir det kärvt kan jag tänka mig. Däremot hade jag min softail under tiden som student vilket gick hur bra som helst. (drygt 2000kr HEL/HEL så det är ju inga pengar)

En ny r1 i kombination med pluggande är nog att vara lite optimistisk. :3freak

För oss som gillar snabba hojar och bor i Sverige kommer det nog alltid att handla om att prioritera. Det blir aldrig billigt att äga sporthoj i det här landet och vill man ha en får man vara beredd att pynta vad det kostar.

Är du beredd att jobba extra? Ta fler jobb? Bli kriminell?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag fick inte låna mer än vad lägenheten gick på...så där låg jag max.

extrajobb på helger fungerar inte då jag jobbar redan hur mycket som helst på vardagar och måste hinna med allt på helger som jag inte hinner med på dagarna.

Sedan så är jag ingen brud som super och går ut varje jävla helg. Så på det sättet är jag väldigt sparsam.
Fast om du super satan varje helg ids du aldrig köra hoj. Det är ju en lösning.
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Har du låst räntan på lägenheten? Ett tips annars är att söka ett nytt lån på DnB nor en bank som verkligen vill komma in på marknaden i Sverige. Ungefär lika lätt som när SBAB skulle in på marknaden! Förmodligen så kan du få lite extra i lån då.

Det här förutsätter ju som sagt va att du inte låst räntan!

Alternativ tag ett privatlån via creditservice lägg det på 12 år och lev med att du bara betalar ränta, och att du betalt två hojar när du är klar!

Mitt råd är fortfarande att du ska köpa en ER6-f tills du har råd med drömhojen! Bättre hoj för pengarna är svårt att få. Jag sålde min 2006 med ABS plus lite lull lull för 43.000 då hade den gått ca 1000 mil.

Jag började med en superduke 990 direkt när jag tagit körkortet och jag tyckte ändå inte att man kunde använda allt pulver.

Jag har vart precis i samma sits som dig! Köpte värsta lägenheten mitt i stan, hade ny dyr bil. Levde skoj och pengarna rann iväg. Det är inte lika kul när allt ska betalas sen! Mycket kan hända som man inte planerat fast man är ung och odödlig!

tack!
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Det handlar väll om prioriteringar och att inte ha för höga fasta kostnader i månaden.

Jag har ju inga nya leksaker men jag har bil,skoter,motorcykel,cross och är skuldfri. Bor i en etta med låg hyra och festar varje helg.Jag har ändå kvar flera tusen varje månad.Sen om du tycker att det blir för dyrt så kan du ju alltid ställa den på en förälder:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top