Jag ser faktiskt nyttan och rationalen direkt! Grattis 2taktsmannen om det var du som kom på - nånting nytt i basal motorteknik efter 140 år!
-men instinktivt skulle kanske jag ha oljegropor bara där nere cyllen (inget normaltryck, låg värme); kanske t.om en fräst ring runt cyllen med oljematning dit.. -finns inte risk att oljan koksar där uppe i det heta kolvet, alt. att det skulle samlas kolrester och smuts dit vid förbiblåsningen & kall motor...?
Trycket på kolven vid nedre läget borde vara fram och bak men där finns urgröpningar på sidorna med .Men ska bli intressant om nån vet vad det ska vara bra för
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |