Har faktiskt inte hunnit kollat dem, ska kanske göra det idag.
Du, kan du kicka husa?
Haha, nej den måste man hålla in för att den ska döda motorn
Förmodlingen ja, har aldrig misslyckas med att kicka en stånka!
Skicka mig ditt nr via PM så kanske jag och en till stånka nisse kommer förbi vid dig och kickar oss trötta ikväll
Om du betalar fyglbiljett tur o retur så kommer jag och starar den
Kickaxeln passar bara i ett läge.Ta loss kicken och flytta den ett hack framåt på splinesen.Jparacing var hemma hos mig idag och konstaterade att kicken ska ta längre upp, eftersom motorn går bara ett varv när man kickar. Så nu så blir det att plocka isär och sätta kickaxeln i rätt läge
Hehe gött.. hoppas ni körde den varm nu så den blir mer lättstartad nästa gång.. Visst är det kul med husor hehe.. måste kännas stort.. från NSR 125 till Husaberg 650..
Haha, har ju testat lite andra hojjar som crf 450, men den här slår fan allt
Boost 3 trodde ju att det skulle vara minst 70hk på slangen så nog rör det på sig allt
Kul att hojen funkar
Nu är det bara att lära sig att starta den.....
Jag håller med om att kicken sitter på fel sida, men det går ändå. I värsta fall får man kliva av hojen och kicka med högern.
Iom att det hänger mer på teknik än styrka så går det lätt att vänja sig vid vänstern. Tycker själv det är svårt när jag sätter mig på en hoj med högerkick, helt enkelt vanesak.
Haha, har ju testat lite andra hojjar som crf 450, men den här slår fan allt
Boost 3 trodde ju att det skulle vara minst 70hk på slangen så nog rör det på sig allt
En sak som e superviktig på fyrtaktarna är att gasen inte är öppen när man kickar. Kolla så att du inte vrider på gasrullen av misstag medans du kickar. Kolla också så att när du vrider på gasen och släpper av så hör du att trotteln går i botten. Gör inte detta mer än en gång för att den sprutar in soppa i insuget när du gasar och den surar ner sig.
Jag har också upplevt att man inte ska gasa för att en fyrtaktare så gång med ett undantag. Min eumoppe är helt omöjlig att kicka igång om man inte håller absolut fullgas. Den är fyrtakt. Vad fan kan de bero på egentligen?
Det finns kanske inget låg fartsmunstycke (eller är igensatt) eller så funkar inte choken, eller ...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|