med verktyg menade jag alltså de formar man använder =)glömde helt bort att ta bilder. jag lova att jag bättra mig.
jag kan ta bilder på söndag då jag tänkte tokstäda toan i garaget som har "glömts" bort i hundra år
vilka verktyg tänker du på? menar du formar och sånt? för att "verktyg" är det allt från filar, knivar, mkt olika sandpapper (torrt och våt) dremel osv.
bygger jag i balsa så grovsåga jag alltid med en sån där "chinasåg". resten är sen slipning. lite samma med skum.
vakuumpump kan du köpa i sverige tex på www.carbix.se. den har just rätt negativ tryck och bli inte varm osv.
där kan du även köper de mesta tillbehör och det sköna är ju att du kan ringar och få hjälp om du behöver.
finns säkert billigare alternativ men har man inte så extrem koll så är det ju skönt med service och ingen kul om man köper i utlandet och sen få en massa strul.
själv har jag inte haft en egen pump. hittills har jag mest byggd saker med roving och positiva formar. vart då det bästa byggsättet för de delar jag byggde.
nu har jag dock byggd en del saker såsom skärmen osv och där hade det varit betydligt bättre med vakuum såklart. det går att "fuskar" sig runt detta som jag gjorde. men det bli aldrig riktig 100% och tar dessutom mera tid osv.
i nya garaget har vi en vakuumpump och jag ska inreda en "hel" laminerings verkstad där. hade ju för lite plats här innan varav jag letade efter en ny lokal.
kommer dock inte vara prio ett nu i början då det är rätt mkt annat jag måste hinner med först.
juste, när jag läser bromshandtag, det lär bli rätt jobbigt att få till ett vakuum rund den och behåller alla fiber i rätt riktning.
kör hellre på krympslang i detta fall. ring tex carbix och kolla ifall de kan tar hem den rätta storleken åt dig.
annars kan du beställa ifrån r&G.de i tyskland. problem där är att man som utlänning måste beställa för ett "minst värde" samt att frakten bli riktig saftig.
men carbix köper själv mkt därifrån som även swecomposite.com gör.
jag besparade er toa bilden i alla fall. behövde en hel timme för en liten toalett med en yta på typ 2kvadrat...
idag få ni en bild på mannen ur mina drömmar...eller nja, han bygger nog snarare saker jag drömmer om.
idag fick han min ram och sving och ska förbereda lite inför själva bygget. dock vart stellan fortfarande så upptagen med att putsa ringen så han inte har tid för mina grejer förrann om ett tag. nåja, idéer har det snackats om och nästa vecka ska jag få tillbaka delarna och lämnar sen in på doppning i färgborttagnings medel.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|