Hur köra från snuten?

Status
Ej öppen för fler svar.

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Hej,

Jag undrar om det är någon som har bra tips eller erfarenheter kring hur man på bästa sätt kör ifrån snuten? Alltså, jag förstår naturligtvis att det är en fördel att köra fort. Men finns det några särskilt smarta sätt och vägval? Precis på samma sätt som att det är smart om man misstänker att man är skuggad att köra flera varv i rondeller.

Och hur gör man för att skaka av sig mc-poliser på bästa sätt?

Varför frågar jag då detta? Därför att jag alltid haft en brinnande längtan efter att göra precis som Ghost Rider - att reta snuten, peka finger och sedan köra ifrån dom.

Jag vet att jag lider av svåra antisociala problem och mindervärdeskomplex. Men, hey, it's me. Vad kan jag göra. Har inget emot poliser så länge de gör vad de borde göra - nämligen att jaga kriminella - snarare än att samla in pengar till staten. Poliser som jagar svensson för att de felparkerar, cyklar utan reflexer eller kör för fort förtjänar inget annat än förakt.

Någon som har bra tips eller roliga erfarenheter?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
flamebait.gif

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Nämen usch vad du är omogen! :pannkyss

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
He he..

För att åka från snuten behöver du bara var mentalt förberedd. Dvs precis som innan en tävling många att du gånger gått igenom scenariot i ditt huvud så att det känns som en bekant situation. Kör bara lungt och avspänt så kommer polisen ganska snabbt att tappa intresset (om din hoj är tillräckligt snabb alltså).

Om det är en mc snut så ska du vara j-ligt duktig på att åka och vara på ett för dig mycket bekant område, annars försök inte ens. MC poliser är proffs som jobbar med att köra hoj och är mycket duktiga på det.

Lycka till med din förtsatta träning.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Det beror helt på var du är och hur situationen är!
Om det är kontroll är det bara att "glida igenom" släpp gasen och kör förbi i lite högre hastighet. Sen är det bara att ligga på någon minut och sedan är det lugnt (om det inte är en större väg. Då kan det vara smart att ta av ifrån den efter någon minut.)

Motorväg= Bara att hålla stumt sedan svänga av och ta en omväg.

Jag av snut. Lite beroende på vad du har för mc. Om dom har bil får man ligga på om det är krokig väg. Om du har SH är det fördel om det är lite rakare typ 90 väg och bara gasa som fan. Köer är bra också...

Mc polis... Knivigt! Dom går bra! Och Poliserna brukar kunna köra! Motorväg och max hastighet gör susen. Mycket riskabelt dock!

Jag rekomenderar verkligen inte att dra ifrån snuten pga man blir rätt stressad och det går ofta fortare än man klarar av.
Viktigast är att man håller huvudet kallt och försöker att inte stressa upp sig "för mycket". Försök tänka ut nästa steg hela tiden. Stor fördel att känna till området!

Dock är det inte jättesvårt att "rulla igenom kontroller"... :rolleyes:

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Man ska inte köra ifrån poliser MAN SKA stanna och ta sitt straff.

DU HÖJER MINA PREMIER!!!!!!!!!!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Dock är det inte jättesvårt att köra ifrån kontroller... :rolleyes:[/QUOTE]

Eller varför inte stå och reta upp ett fartkameraskåp och sen bara dra därifrån!:tungan

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Har inge intresse å helst vill jag inte ha snutjag men det viktigaste då är som sagt att vara lugn och att inte stressa och få panik för det är då det kan gå illa.

Dominator-Rocks

Guest
Ta av dig hjälmen då får dem inte följa efter dig!

Det är sant!

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
om det är bil så är det lätt. finns massor av ställen i städer/samhällen med avstängningar för att just bilar inte ska kunna ta sig igenom, vägräcken, betongsuggor, cykelleder etc.
då behöver du inte köra livet ur dig för att komma ifrån dom och skada andra i samhället eller dig själv..

Dvs: ta det lugnt och håll huvudet kallt tills närmaste samhälle, leta sedan upp "trånga" platser att slinka igenom, sedan är man på det säkra tills dom hittar dig igen :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha