Är inte kul om man lyckas med sin getaway och sen hittar dom en när man sitter och gömmer sig i skogen(den har jag själv fått smaka på ).
Berätta mer! :corn
Är inte kul om man lyckas med sin getaway och sen hittar dom en när man sitter och gömmer sig i skogen(den har jag själv fått smaka på ).
Ja du är inne på rätt tänk, som jag sa tidigare det är otroligt viktigt att man är mentalt förberedd så att man inte stressar upp sig, man ska inte stressa upp sig alls.
Jag har oxå funderat på "vändtaktiken" har inte praktiserat den själv. förutsätter hyffsat snabb väg
Så här: du råkar passera en polisbil lite för snabbt, märker att de vill hänga på då håller du "klipp stumt" i en minut eller nåt iaf så att du vet att polisen inte ser dig, då slår du på en tvärnit vänder och håller "klipp stumt" igen vad händer? jo om allt går som det ska kommer du att möta den efterföljande polisbilen med en fart diff om ca 500 km/h du 270 km/h och polisbilen 230 mälor.
Ditt försprång är nu ganska långt då ju hojen är snabbare och accar mycket bättre, enda problemet är att du åker åt fel håll utifrån din tänkta resväg vad göra ?
Jo repetera manövern så att du möter polisen igen, du är nu på väg åt rätt håll och möter en polis i toppfart samtidigt som du själv ligger runt din toppfart. Nu ska polisen bromsa, vända acca följa efter dig med sitt långsammare fordon. Din försprång är nu så långt att du i lugn och ro kan välja att byta väg några ggr.
År det någon som har praktiserat detta, fördelar nackdelar, risker?
Kan man identifiera några brister i taktiken?
Berätta mer! :corn
Man ska inte köra ifrån poliser MAN SKA stanna och ta sitt straff.
DU HÖJER MINA PREMIER!!!!!!!!!!!!
Fel. Så var det förr i tiden. Inte nu längre dock.
hm, ganska säker på att de kan jaga i alla fall
om man nu lyckas köra från polisen.men har en riktig skylt som dom läst .vad säger man när dom knackar på dörren.[/URL]
Blir avståndet längre för att du repeterar manövern om man möts igen så är det väl för i bängen samma förutsättning ??
Ta av dig hjälmen då får dem inte följa efter dig!
Det är sant!
Rätt, fast man är på väg åt rätt håll då.
det där testade en av mina polare (dpock på moppetiden) och det stämmer inte! de jeflarna försökte tvärtom preja honom av vägen, utan hjälm!
och till trådskaparen: :corn
Och jag ville att trådskaparen skulle göra likadant och få samma resultat som din polare fick
Men du har ju sabbat det nu!!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |