Det beror helt på var du är och hur situationen är!
Om det är kontroll är det bara att "glida igenom" släpp gasen och kör förbi i lite högre hastighet. Sen är det bara att ligga på någon minut och sedan är det lugnt (om det inte är en större väg. Då kan det vara smart att ta av ifrån den efter någon minut.)
Motorväg= Bara att hålla stumt sedan svänga av och ta en omväg.
Jag av snut. Lite beroende på vad du har för mc. Om dom har bil får man ligga på om det är krokig väg. Om du har SH är det fördel om det är lite rakare typ 90 väg och bara gasa som fan. Köer är bra också...
Mc polis... Knivigt! Dom går bra! Och Poliserna brukar kunna köra! Motorväg och max hastighet gör susen. Mycket riskabelt dock!
Jag rekomenderar verkligen inte att dra ifrån snuten pga man blir rätt stressad och det går ofta fortare än man klarar av.
Viktigast är att man håller huvudet kallt och försöker att inte stressa upp sig "för mycket". Försök tänka ut nästa steg hela tiden. Stor fördel att känna till området!
Dock är det inte jättesvårt att "rulla igenom kontroller"...
Ja du är inne på rätt tänk, som jag sa tidigare det är otroligt viktigt att man är mentalt förberedd så att man inte stressar upp sig, man ska inte stressa upp sig alls.
Jag har oxå funderat på "vändtaktiken" har inte praktiserat den själv. förutsätter hyffsat snabb väg
Så här: du råkar passera en polisbil lite för snabbt, märker att de vill hänga på då håller du "klipp stumt" i en minut eller nåt iaf så att du vet att polisen inte ser dig, då slår du på en tvärnit vänder och håller "klipp stumt" igen vad händer? jo om allt går som det ska kommer du att möta den efterföljande polisbilen med en fart diff om ca 500 km/h du 270 km/h och polisbilen 230 mälor.
Ditt försprång är nu ganska långt då ju hojen är snabbare och accar mycket bättre, enda problemet är att du åker åt fel håll utifrån din tänkta resväg vad göra ?
Jo repetera manövern så att du möter polisen igen, du är nu på väg åt rätt håll och möter en polis i toppfart samtidigt som du själv ligger runt din toppfart. Nu ska polisen bromsa, vända acca följa efter dig med sitt långsammare fordon. Din försprång är nu så långt att du i lugn och ro kan välja att byta väg några ggr.
År det någon som har praktiserat detta, fördelar nackdelar, risker?
Kan man identifiera några brister i taktiken?