Hur köra från snuten?

Status
Ej öppen för fler svar.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Det beror helt på var du är och hur situationen är!
Om det är kontroll är det bara att "glida igenom" släpp gasen och kör förbi i lite högre hastighet. Sen är det bara att ligga på någon minut och sedan är det lugnt (om det inte är en större väg. Då kan det vara smart att ta av ifrån den efter någon minut.)

Motorväg= Bara att hålla stumt sedan svänga av och ta en omväg.

Jag av snut. Lite beroende på vad du har för mc. Om dom har bil får man ligga på om det är krokig väg. Om du har SH är det fördel om det är lite rakare typ 90 väg och bara gasa som fan. Köer är bra också...

Mc polis... Knivigt! Dom går bra! Och Poliserna brukar kunna köra! Motorväg och max hastighet gör susen. Mycket riskabelt dock!

Jag rekomenderar verkligen inte att dra ifrån snuten pga man blir rätt stressad och det går ofta fortare än man klarar av.
Viktigast är att man håller huvudet kallt och försöker att inte stressa upp sig "för mycket". Försök tänka ut nästa steg hela tiden. Stor fördel att känna till området!

Dock är det inte jättesvårt att "rulla igenom kontroller"... :rolleyes:

Ja du är inne på rätt tänk, som jag sa tidigare det är otroligt viktigt att man är mentalt förberedd så att man inte stressar upp sig, man ska inte stressa upp sig alls.

Jag har oxå funderat på "vändtaktiken" har inte praktiserat den själv. förutsätter hyffsat snabb väg

Så här: du råkar passera en polisbil lite för snabbt, märker att de vill hänga på då håller du "klipp stumt" i en minut eller nåt iaf så att du vet att polisen inte ser dig, då slår du på en tvärnit vänder och håller "klipp stumt" igen vad händer? jo om allt går som det ska kommer du att möta den efterföljande polisbilen med en fart diff om ca 500 km/h du 270 km/h och polisbilen 230 mälor.

Ditt försprång är nu ganska långt då ju hojen är snabbare och accar mycket bättre, enda problemet är att du åker åt fel håll utifrån din tänkta resväg vad göra ?

Jo repetera manövern så att du möter polisen igen, du är nu på väg åt rätt håll och möter en polis i toppfart samtidigt som du själv ligger runt din toppfart. Nu ska polisen bromsa, vända acca följa efter dig med sitt långsammare fordon. Din försprång är nu så långt att du i lugn och ro kan välja att byta väg några ggr.

År det någon som har praktiserat detta, fördelar nackdelar, risker?
Kan man identifiera några brister i taktiken?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
hade personligen aldrig ens funderat tanken på att dra polisen med en ducce:D
 

sportbike

Guest
hoppas vi slipper läsa om dig,när det inte gick som planerat.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Nu har jag åxå skrivit i denna legendariska sh-tråd :p
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kör rackt in i en vegg, direckt!!?! Då kan demm inte följa på dig.



Skaffa annars en 125:a. Statistiken på SH kan inte ha fel, en klar majoritet av alla lyckade flykter från polisen hittas i 125-forumet. En fjunig mustasch tycks också hjälpa!

Saknas såväl 125:a som fjunig mustasch kan detta till viss del ersättas genom en mentalitet i övrigt anpassad för dessa klassiska attribut.






Såja, såja, fiiiiint litet troll... men inga större poäng för originalitet.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fel. Så var det förr i tiden. Inte nu längre dock.

Jag tror inte att han var heeelt seriös :tummenupp

:rolleyes: :)

Och nej, jag har aldrig kört ifrån snuten (inte blivit jagade heller för den delen) och jag skulle aldrig komma på tanken att göra det med min 125a, om jag inte hade en klockren chans, typ dra emellan betongsuggor eller liknande och försvinna in i nått bostadsområde:tummenupp
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Man ska inte köra ifrån poliser MAN SKA stanna och ta sitt straff.

DU HÖJER MINA PREMIER!!!!!!!!!!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

MEN BÖLA DÅ!! :dummer :censored
Sköt du ditt så sköter nog fan alla andra sig...finns fan inget värre än "wannabe-cops" :kulspruta :6surkart :machinegu :finger

/en till som skiter i dina (+alla andra som ska böla om saken) jävla premier!!! :blah
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
År det någon som har praktiserat detta, fördelar nackdelar, risker?
Kan man identifiera några brister i taktiken?[/QUOTE]



Nej. "En kompis" vände på 70 väg, han körde alltså inte igenom kontrollen ens. Det gick bra. Annars när man kör igenom kontroller så går det kanske 120+. Dom hinner inte ens se skylten då (om man har den synlig). Innan dom hinner ta sig in i sina bilar och starta och köra ut och accelerera upp till 120+ Då har du kommit upp i 250+ ... Du är minst 2 km framför vilket bör innebära att dom inte ser dig ens...

Bara man håller huvudet kallt och tänker frammåt så är det lugnt. Tveksam att dom ens sätter sig i bilarna om du kör förbi i mycket hög hastighet!

Men riskerna är större än bötes beloppet... oftast...!
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Hej igen,


OK.

1. Ta det lugnt - stressa inte. Förmodligen den bästa regeln.

2. Kör riktigt fort rakt fram en minut. Ta sedan av.

3. Vid kontroll. Glid igenom.

4. Mc-polis. Tänk dig för!

5. Vändtekniken. Kör fort rakt fram. Vänd. Kör fort rakt fram. Och vänd eventuellt en gång till. Krångligt?

6. Sök upp avspärrningar där din hoj kommer igenom men inte polisbilen.

Till alla metadebattörer: detta är INTE ett konfliktbete. Jag är en högst seriös oseriös 34-åring som verkligen skulle tycka om att köra ifrån snuten. Omogen? Absolut.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Några tips kan väl vara att:
* Kör utan regskylt. Är ju jobbigt om dom står och väntar när du åker hem. Dom kan även då någolunda listan ut vart du är på väg.
* Precis när du fått jag så låtsas du stanna. Svänga in vid vägkanten och nästan stanna, låt dom inte blockera vägen bara. Sen drar du bara stumt. Då får du en bra lucka till snutbilen.
* Om du kör inne i stan är det bra om du känner till några ställen där du kan slinka igenom men en bil inte kommer fram. Då behöver du inte gasa så mycket för att köra ifrån. Typ moppegetaway liksom :D
*Sen kan man nog inte betona nog att man inte bör stressa upp sig allt för mycket. Bättre att låta dom ligga bakom ett tag än att försöka dra direkt.
* När du kört ifrån, kör då ifrån med riktigt god marginal innan du stannar och gömmer dig eller vad du nu gör. Är inte kul om man lyckas med sin getaway och sen hittar dom en när man sitter och gömmer sig i skogen(den har jag själv fått smaka på ).

Lycka till :yoparty
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
År det någon som har praktiserat detta, fördelar nackdelar, risker?
Kan man identifiera några brister i taktiken?



Nej. "En kompis" vände på 70 väg, han körde alltså inte igenom kontrollen ens. Det gick bra. Annars när man kör igenom kontroller så går det kanske 120+. Dom hinner inte ens se skylten då (om man har den synlig). Innan dom hinner ta sig in i sina bilar och starta och köra ut och accelerera upp till 120+ Då har du kommit upp i 250+ ... Du är minst 2 km framför vilket bör innebära att dom inte ser dig ens...

Bara man håller huvudet kallt och tänker frammåt så är det lugnt. Tveksam att dom ens sätter sig i bilarna om du kör förbi i mycket hög hastighet!

Men riskerna är större än bötes beloppet... oftast...![/QUOTE]
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hej igen,


OK.

1. Ta det lugnt - stressa inte. Förmodligen den bästa regeln.

2. Kör riktigt fort rakt fram en minut. Ta sedan av.

3. Vid kontroll. Glid igenom.

4. Mc-polis. Tänk dig för!

5. Vändtekniken. Kör fort rakt fram. Vänd. Kör fort rakt fram. Och vänd eventuellt en gång till. Krångligt?

6. Sök upp avspärrningar där din hoj kommer igenom men inte polisbilen.

Till alla metadebattörer: detta är INTE ett konfliktbete. Jag är en högst seriös oseriös 34-åring som verkligen skulle tycka om att köra ifrån snuten. Omogen? Absolut.

Just det, och åk inte hem direkt de kan hända att de väntar på dig där. De kan om inte annat orsaka jobbiga diskusioner med en aggresivt laddad stämning.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Hej igen,

Till alla metadebattörer: detta är INTE ett konfliktbete. Jag är en högst seriös oseriös 34-åring som verkligen skulle tycka om att köra ifrån snuten. Omogen? Absolut.

:notme

btw. läser dom denna tråd så lär dom få upp ögonen för dig iaf...:D
planer på o filma?? :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top