Hur köra från snuten?

Status
Ej öppen för fler svar.

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Nu har ju en del distrikt börjat skaffa offroadare, annars har det säkraste varit att ha en terrängkompatibel hoj och plöja bort från allmän väg.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Blir avståndet längre för att du repeterar manövern :va om man möts igen så är det väl för i bängen samma förutsättning ?? :huvet

Ja du är inne på rätt tänk, som jag sa tidigare det är otroligt viktigt att man är mentalt förberedd så att man inte stressar upp sig, man ska inte stressa upp sig alls.

Jag har oxå funderat på "vändtaktiken" har inte praktiserat den själv. förutsätter hyffsat snabb väg

Så här: du råkar passera en polisbil lite för snabbt, märker att de vill hänga på då håller du "klipp stumt" i en minut eller nåt iaf så att du vet att polisen inte ser dig, då slår du på en tvärnit vänder och håller "klipp stumt" igen vad händer? jo om allt går som det ska kommer du att möta den efterföljande polisbilen med en fart diff om ca 500 km/h du 270 km/h och polisbilen 230 mälor.

Ditt försprång är nu ganska långt då ju hojen är snabbare och accar mycket bättre, enda problemet är att du åker åt fel håll utifrån din tänkta resväg vad göra ?

Jo repetera manövern så att du möter polisen igen, du är nu på väg åt rätt håll och möter en polis i toppfart samtidigt som du själv ligger runt din toppfart. Nu ska polisen bromsa, vända acca följa efter dig med sitt långsammare fordon. Din försprång är nu så långt att du i lugn och ro kan välja att byta väg några ggr.

År det någon som har praktiserat detta, fördelar nackdelar, risker?
Kan man identifiera några brister i taktiken?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Om du nu mot förmodan skulle få probs med Duccen så kan det vara bra att ha med sig lite :machinegu. Blir du stoppad så är det bara göra en Tony Olsson, du kommer bli fett känd alltså! Värsta respekten, jag lovar!! :yoparty
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Om man inte kan kalkylera ut själv hur man ska gå till väga utan måste fråga om tips så kanske man ska låta bli...
 

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Mölndal
Hoj
yamaha vmax 1985
om man nu lyckas köra från polisen.men har en riktig skylt som dom läst .vad säger man när dom knackar på dörren.
 

stingray350

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Karlstad
Hoj
honda 600 Hornet..
Se till att ingen oskyldig dör eller kommer till skada bara.... Sen får vi hoppas du klarar dig..
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ta av dig hjälmen då får dem inte följa efter dig!

Det är sant!

det där testade en av mina polare (dpock på moppetiden) och det stämmer inte! de jeflarna försökte tvärtom preja honom av vägen, utan hjälm!:mad:
och till trådskaparen: :corn
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Rätt, fast man är på väg åt rätt håll då.:tummenupp

Detta förrutsätter dock att du fått jag av en snut!

Ofta kommer det flera (om det är stor kontroll)
Dom kommer nog vara påväg åt båda hållen (om du förstår vad jag menar)
När du vänt 2 ggr... Mc går så överlägset mycket fortare än bil så enklast är helt klart att bara glida förbi och vrida på rullen.
Om man är någorlunda duktig på att köra måste man inte vara Rossi för att lyckas! (Dock inget jag rekomenderar)
Gör allt så okomlicerat som möjligt!!!
 

Dominator-Rocks

Guest
det där testade en av mina polare (dpock på moppetiden) och det stämmer inte! de jeflarna försökte tvärtom preja honom av vägen, utan hjälm!:mad:
och till trådskaparen: :corn

Och jag ville att trådskaparen skulle göra likadant och få samma resultat som din polare fick :cdevil

Men du har ju sabbat det nu!! :mad:
 
Last edited:

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
jag lyckades att "gömma" mig sidan om en skåpbil en gång i en rondell.
Polisen såg inte mig och stack istället efter några andra hojåkare som körde raktframm!!!!

...effter det så körde jag hem och tvättade skinnstället och tackade gud att jag slapp indraget körkort igen!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top