Alltså jag har försökt allt jag kan för att få de att säga ja, men varje gång jag säger att jag kommer vara en jätte bra förare, så tar de alltid upp att det måste inte vara ditt fel för att du krashar.
Vad fan ska jag säga åt det?
Asså fuck
Mjae, dina föräldrar har säkert tänkt A, men har de ens snuddat vid att tänka B? Är det verkligen så självklart att bilen är något alla kör även om 10 år? Tvingas man inte snart tänka lite utanför den invanda komfortzonen?
Trängselskatten har funnits i Stockholm och Göteborg i många år. Snart införs miljözoner. Parkeringsavgifterna uppgår snart till svindande summor. Sura kostnader, och mycket värre kommer det bli. Hur mycket får egentligen bilägandet kosta? Gatorna i ytterstadsområdena som för 20 år var relativt tomma, ockuperas idag av parkerade bilar, som inte bara försämrar framkomligheten utan även försvårar, t ex snöröjning och underhållsarbeten. Det har inte undgått politikerna som stenhårt vill beskatta fordon (särskilt fossildrivna, men snart även el-drivet, då skatteintäkterna från de förra kommer minska) som tar plats i det allmänna utrymmet. Lukrativt för parkeringsbolagen och möjligen staten/kommunen, knappast för bilägarna. En mc tar i runda slängar en fjärdedel av platsen en bil tar. Så, är det verkligen bilen som är framtiden? Eller är det rent av mc:n, eller en hybrid av mc:n?
Well, jag ställer bara frågorna. Andra får väl ge svaren...