Många är laktosintoleranta utan att veta det...
13-5 i pollen, vart är den där majoriteten du snacka om?
Det citerade nämner världens befolkning och du nämner nordiska befolkningen.
Vikingar tål laktos, indier gör det inte.
Jag är med största sannolikhet känslig mot laktos, men det känns helt klart som ett ickeproblem.
Finns folk som har riktiga födoämnesallergier, dom hade nog gärna varit laktosintolleranta.
Finns det inte tabletter förresten?
Snälla istället för att komma med skit istället för att tillföra nåt till diskussionen eller bara hugger för att jävlas så använd ditt sunda bondförnuft lite.
Läs lite där så inser du att ni "Vikingar" är inget att jämföra med befolkningen i Asien.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Laktosintolerans
Hur menar du?
Han menar att för att han lider av extrem laktosintolerans borde all världens mat tillverkas för honom.
Enligt den Wiki-sida han själv länkade till:
"Primärt laktosintoleranta européer/nordeuropéer tål några glas mjölk om dagen, i synnerhet om mjölken dricks i samband med måltider. Av de ca 7% etniska svenskar som bär på genotypen för laktosintolerans så konsumerar 76% mjölk ändå. Däremot så konsumerar endast 33% av dessa stora mängder mjölk.[1] Det är uppskattat att en tredjedel av alla som bär på genotypen för laktosintolerans ändå kan konsumera stora mängder mjölk utan att få några symptom överhuvudtaget.[2]"
Några glas mjölk om dagen går alltså bra, men inte lite grädde i såsen som man kanske tar två matskedar av?
Snälla istället för att komma med skit istället för att tillföra nåt till diskussionen eller bara hugger för att jävlas så använd ditt sunda bondförnuft lite.
Läs lite där så inser du att ni "Vikingar" är inget att jämföra med befolkningen i Asien.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Laktosintolerans
Absolut inte, men verkar vara större problem i hela världen än den lilla bubblan som de som tycker att detta är en idiotisk fundering och bara se det de upplever. Trotts att jag tar upp ett problem just inom kosten som verkar finnas i livsmedel över världen så ska visa vinkla det ändå som om det handlar bara om mig.
Absolut inte, men verkar vara större problem i hela världen än den lilla bubblan som de som tycker att detta är en idiotisk fundering och bara se det de upplever.
Absolut inte, men verkar vara större problem i hela världen än den lilla bubblan som de som tycker att detta är en idiotisk fundering och bara se det de upplever. Trotts att jag tar upp ett problem just inom kosten som verkar finnas i livsmedel över världen så ska visa vinkla det ändå som om det handlar bara om mig.
Många bäckar små.
Äta måltider, mellanmål samt fika under dagen där allt innehåller mer eller mindre laktos gör det lite annorlunda.
Bara stänga tråden innan ni vinklar den till nån "kallar du mig/oss rasister" tråd och tråden fuckar ut totalt.
Va snackar du om?
Vi i norden tål laktos bättre än asiater.
"En majoritet av världens människor är laktosintoleranta (i många asiatiska länder nära 100 %), medan den inhemska befolkningen i Norden (finnar och samer undantagna) producerar ovanligt mycket av enzymet laktas."
Jag snackar inte skit eller hugger för huggandets skull.
Trots att du ställt frågan som en ledande fråga lyckas du bara få 25% att klicka ja på en poll här, men låt säga att 25% av landets befolkning skulle ha problem med laktos, det är fortfarande en minoritet och det finns särskilda produkter i vanliga affärer att köpa för den minoriteten.
Dessutom finns det ju något som laktosintoleranta kan ta i pillerform så att dom kan käka laktos.
Jag ser det fortfarande inte som ett problem, jag känner massor av folk som har valt att inte äta det ena eller det andra, dom får välja när dom handlar så att dom hittar produkter som passar deras val.
Men är det så mycket laktos kvar i beredda produkter? Om man nu tål ett glas om dagen och skiter i att dricka det så räcker ju den laktos till en satans massa fikabröd och annat gott.
Om du visste att nåt ät/drickbart hade laxeringsmedel i eller laxerande effekt hade du valt att förtära det samt ej blivit fundersam varför de ändå väljer att ha nåt som ger folk magproblem trotts att det finns andra alternativ som skulle locka en större målgrupp.
.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |