Hur kan man ens tillverka produkter med Laktos?

Är du laktosintolerant?

• Antal röstningar
    0

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag vet inte om jag är laktosintolerant, eller om jag bara inte tål själva fettet.

Ibland när jag äter potatisgratäng så blir jag riktigt dålig i magen. Samma sak om jag äter glass som är gjord av mest mjölk.

Gräddtårta kan jag inte heller äta. Absolut ingenting med grädde. Äter jag bara en matsked av det så kan jag klara mig, om jag har tur.

Har dock inga problem med mjölk! Kan dricka 3 glas till frukosten.

Vad är felet?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Captueeere.JPG

Därför att över 77% av befolkningen inte är laktosintoleranta och inte vill betala mer.

Där har du ditt svar, svart på vitt.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag vet inte om jag är laktosintolerant, eller om jag bara inte tål själva fettet.

Ibland när jag äter potatisgratäng så blir jag riktigt dålig i magen. Samma sak om jag äter glass som är gjord av mest mjölk.

Gräddtårta kan jag inte heller äta. Absolut ingenting med grädde. Äter jag bara en matsked av det så kan jag klara mig, om jag har tur.

Har dock inga problem med mjölk! Kan dricka 3 glas till frukosten.

Vad är felet?

Man skiljer mellan de som är allergiska mot proteinet i mjölken och de som inte tål mjölksocker (laktos).

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
Kawazaki GPZ 400
För att av dom 20% som anser sig vara laktosintolleranta är det bara 0,5% som är det egentligen -.- Allergier är bara bluff och båg! och bland rika är det mer populärt att vara allergisk... Pellejönseri är vad det är!

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Yes en gnälltråd!:banana

Jag är närsynt och låghalt... buhuu varför anpassar inte världen sig efter mig?!?!?!:huvet:gråta:smasha

OnT: Majoriteten i detta land har inga som helst problem med mjölkprodukter och därför bestämmer de vad som skall tillverkas mest och vara billigast. Ni intoleranta ska väl vara glada att ni lever i en sådan "avancerad och global" tidsålder att ni faktiskt har alla alternativ i världen att ta till! Likaså är jag glad över att det finns ortopediska och synkorrigerande hjälpmedel.:tummenupp

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Nej, men för i helvete! Samtidigt som jag som diabetiker absolut inte ska tåla att det finns socker i de flesta produkterna ska självklart du som laktosintolerant inte behöva tåla att majoriteten försöka trycka ner laktos ner din hals. Vi "minoriteter" ska självklart gå först!!!!!!

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
För att av dom 20% som anser sig vara laktosintolleranta är det bara 0,5% som är det egentligen -.- Allergier är bara bluff och båg! och bland rika är det mer populärt att vara allergisk... Pellejönseri är vad det är!

Laktosintolerans är inte en allergi.

Allergier har med immunförsvaret att göra.

Laktosintolerans beror på att sunt konstruerade människor slutar producera
laktas efter att de har slutat suga på sin människomammas tuttar.
Somliga människor har muterat och fortsätter att producera laktas eftersom
de tycker att det är normalt och sunt att ta maten från djurbebisar, och
att suga sin mat ur tuttarna på illaluktande djur.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Laktosintolerans är inte en allergi.

Allergier har med immunförsvaret att göra.

Laktosintolerans beror på att sunt konstruerade människor slutar producera
laktas efter att de har slutat suga på sin människomammas tuttar.
Somliga människor har muterat och fortsätter att producera laktas eftersom
de tycker att det är normalt och sunt att ta maten från djurbebisar, och
att suga sin mat ur tuttarna på illaluktande djur.

Jag är iaf bostongurkatolerant, men det kan nog också ändras med tiden. Jag tål alltså bostongurka, men läser hellre än äter.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Laktosfria produkter smakar vatten. Jag har själv testat så jag vet vad jag talar om.
Jag tycker de skulle göra FLER produkter med laktos i. Gärna extra laktos också.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Syrran va påstått laktosintolerant så vi fick vackert äta laktosfritt vare sig vi ville det eller inte innan man flyttade hemifrån.

Nu hoppas jag att utvecklingen gått framåt, men det där jävla smörgåsmargarinet..Vigör.. Fy fan säger jag bara!
Det gjorde mig smått allergisk mot laktosfria produkter. Det smakar inte lika som det stod på paketet iaf den saken är säker.:zpy

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det finns ett enkelt test att köpa på apoteket. Vi testade precis om vår minsta var intolerant.
Men får en tops som man gnuggar i munnen (kinden), sen postar man den i en medföljande förpackning och får provsvaret via mail några dagar senare.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tänk vad spännande om all mat skulle vara anpassat för alla. Med hänsyn till alla intoleranser, allergier, sjukdomar som kräver speciell kost etc. Då skulle det vara ungefär osaltade riskakor och vatten som vår diet bestod av.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...