Aryey
Masjävel and proud of it!
Hahaha WHAT!?
För mig är ljudet halva upplevelsen. Yes, halva upplevelsen
Älskar motorljud av all sort, ända sen man åkte barnvagn. 2t,4t,stånka,twin,radmonterat v4,v8 bilar motorcyklar,flygplan,raketer. Men uppenbarligen så är det något fel jag gjort då jag bytar ut originalburk till eftermarknadsburk för att kunna höra att jag har en 690cc stånka och inte en symaskin.
Om du inte tycker att motor/avgasljud påverkar din körupplevelse på ett positivt sätt så tycker jag mer synd om dig som inte får uppleva en massa gåshud av välbehag när man runt motorsport & på gata kan höra alla möjliga karaktäristiska härliga motorer.
Att uppskatta ljudet från en motor som får andas in och ut ordentligt är knappast omoget.
Omoget är väl endast att inte visa hänsyn och döna runt på känsliga ställen och tider.
Det finns ett mellanting, det måste inte vara allt eller inget på ljudnivån![]()
Ahh förlåt men jag menade att när du väl kommer upp i RIKTIG fart så har slip-on ingen betydelse men med en 690 så behöver du oroa dig för det...
Har aldrig sagt något om motorljudet och tycker väl mest att slipon är att måla grisen med guldfärg...
Ska du dunka på andra avgas så kör ett helsystem så du får lite effekt och ett riktigt ljud.