Du måste få upp lönen
Allt under 32 papp/månad är ju lågavlönat patraskt som inte bidrar till statlig skatt.
Naturligtvis, 32.000 klarar sig väl ingen på?
Du måste få upp lönen
Allt under 32 papp/månad är ju lågavlönat patraskt som inte bidrar till statlig skatt.
"Kalle Anka-partiet" är inte registrerat till höstens val.
Bra fråga, varför ska det vara just 27.000?
Jag vet inte. Du får starta ett parti vars enda valfråga är att höja taket till den summa du gillar.
Det är väl klart att då får minus när du skriver då dåliga inlägg, du propagerar en politik som gör att alla som har en hög utbildning och bra lön ska fråntas detta då de måste dela mig sig mot sin vilja. Hur tror du att denna dåliga politik påverkar alla människor med målmedvetenhet och drift ?
Det okej, på Söndag avgörs det om andra tycker lika som mig eller om vänsterpacket vinner och vi alla ska gå hemma och leva på bidrag.
Det ligger inte i min natur att vara arbeslös, det finns så många andra lösning som är smartare som tex. skola, börja arbeta i utomlands, starta företag. Att låta andra skattebetalare betala min mat och hyra är inte okej för mig.
Nej, välfärd är att människor ska ges chansen att klara sig på sin egen lön, utan att vara beroende av andra skattebetalare.
Det är för mig helt naturlig att en person som har slitit hårt i skolan och är framgångsrik på arbetet också ska belönas för detta, detta är en negativ klyfta enligt vänsterblocket. Jag hoppas dom fortsätter att gnälla om klyftor för då kommer dom aldrig att vinna något val. Att någon städare eller kassör på ICA skulle ha samma lön som något som verkligen har satsat på lång och svårt utbildning är helt absurd och det tycket tydligen majoriteten av medborgarna också.
Hur som helst så vore ett förlust för Alliansen en KATASTROF för landet.
Undantaget som bekräftar regeln.....
Tillägg 2: Läste en artikel om en kille, 29 år och VD för sitt egna, som det verkade, framgångsrika företag, i Dagens Industri idag. Han tackade Socialdemokraterna för att han nått dit han gjort och är tydligen engagerad politiskt. Enligt dig borde han aldrig ha kunnat starta eget eller bli framgångsrik under rött styre, men han har lyckats. Tydligen var det grundtryggheten som funnits som gjort att han fått chansen och vågat ta steget
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|