elwe
Att veta och kunna är inte samma sak ...
RirkarD skrev:2286214Då skulle man ju ha full skyddsutrustning när man cyklar med, för över 20 med cykel är ju inga problem.
Kör själv med t-shirt + shorts inom stan när man inte kör fortare än 50, som nu vilken moped som helst gör, o det verkar ju ok att dom gör det.
Jodu ... när var du ute och "inte körde fortare än 50"? Jag menar, om du nu tänker efter ...
Oavsett hur försiktigt DU kör så kan det komma en bonne från Klavre eller Ekenäs och ramma dig ... som någon sa .. att kana bara några meter med benet i kläm mellan hoj och asfalt är inget att se fram emot.
Minnet av glädjen över den fläktande vinden har för länge sedan försvunnit den dag du sitter skinnlös på armar och ben.
Det kallas cykelexsem bland tävlingscyklister ... jag har tränat cyklister i 8 år och hade mångfalt fler skador i form av brutna ben, utgjutningar, skrapsår, osv än vad jag hade på 10 års roadracing.
Visst är det lite olämpligt att cykla i 90 km/h (jo, det går så fort ibland) i cykeltröja, cykelbyxor, handskar och hjälm men att cykla med skinnställ är liksom inget alternativ och tävlingscyklister är som regel tuffa grabbar.