Hur klär ni er i denna värme?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
GuW skrev:
2285297 Uppassad my ass,

Som evighetssingel kan jag känna igen det där. Vill mna ha ngt gjort får man göra det själv.
Nåväl, sköt om dig. Trist att få ett knä som måste tappas på vatten så fort det ansträngs och som värker i kyla resten av livet, jag har gamla hojåkarbekanta som fått det handikappet efter att ha misskött smällda knän .
Tuppkam och elände.
Nu blir det bingen här!
Krya på dig
/J

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
TukTuk skrev:
2284942 Precis! Det är fasiken en mardröm när man stannar vid badet, parken, fiket, vänner eller [fyll i].

Så.... hur gör ni med alla grejer då? Hjälm och ryggskydd går ju ibland att fästa på hojen men sedan kommer stället/jackan/byxorna. Gigantväskan Allan? Någon smart hemmalösning för att slippa kånka runt?

Ptja, nu har jag inte tagit moppen till stranden då ja konsekvent vägrar bada utomhus innan vattnet kommit upp i 25 grader.
Åker jag och fikar så åker allt utom brallorna av när man landar vid bordet. Finns faktiskt en fördel med att vara svettig som en gris. Lukten man sprider omkring sig gör att folk håller sig ur vägen :hihi
Ett par shorts klämmer jag med lätthet ner under cutsen. 929:an kan man ju tillochmed lassa i en 1,5l mjölk i och ändå ha plats över! :tummenupp

Hjälmen låser jag fast i hojen, handskarna under cutsen, så det jag släpar på är skor, byxor, jackan och ryggskydd och som sagt, svettig är man ju redan innan!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
mkillen skrev:
2282521 Åker ni bara på kvällen....eller sitter ni o svettas?

Har alltid åkt med full utstyrsel av skyddskläder...men prövade åka med bara shorts & linne idag....vilken härlig känsla! :)

...-men..visst tänkte man på hur oskyddad man var....så de får inte bli en vana! :mad:

-Hur åker ni andra i denna extrema värme?...(som ska bli värre)

fillingar o bomullströja under stället :)

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
jezziiie skrev:
2285039 Jag har ett sånt däringa vajerlås med tresiffrig kod. Trä igenom jacka / byxa / hjälm / whatever you want ... Skitsmidigt. Finns på Touringbutiken.

Det där var ju en riktigt smart lösning! :tummenupp

Det enda jag kan tänka mig är en nackdel är att bovarna går igenom kläderna efter saker som inte tillhör dem... :mad:

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
Ähh det är full utstyrsel!
För dig som har några tveksamheter: Sätt dig barfota på din kära tvåhjuling -> Vrid på lite lätt på ettan så att hastighetsmätaren säger lagliga 70 KM/h -> Vid eventuella hinder... sätt ner fötterna och fotbromsa.....

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
jezziiie skrev:
2285039 Jag har ett sånt däringa vajerlås med tresiffrig kod. Trä igenom jacka / byxa / hjälm / whatever you want ... Skitsmidigt. Finns på Touringbutiken.
Är det detta? Ser ut som man kan klippa upp det ganska lätt, undrar om inte ett vanligt spirallås till cyklar är bättre?

75-0924.jpg

Deniz

Ny medlem
Gick med
6 May 2006
Hoj
Triumph Rocket III
Alltid Ryggskydd,stövlar & hjälm

mkillen skrev:
2282521 Åker ni bara på kvällen....eller sitter ni o svettas?

Har alltid åkt med full utstyrsel av skyddskläder...men prövade åka med bara shorts & linne idag....vilken härlig känsla! :)

...-men..visst tänkte man på hur oskyddad man var....så de får inte bli en vana! :mad:

-Hur åker ni andra i denna extrema värme?...(som ska bli värre)

Tjena..

Ett *hett* tips..... Använd alltid ryggskydd, stövlar och hjälm :fatta!
Kör bärgare och är den som kommer och hämtar det som är kvar av hojjen.. gillar inte trasiga polare.................:näsblod

// Dennis

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
jezziiie skrev:
Så kommer någon full eller allmänt odräglig j**** och tycker att det är kul att lägga en mjukglass på ens kläder, fimpa i hjälmen eller låta hunden kissa i närmaste närheten. Jag skulle inte våga. Okej om jag sitter i närheten..(läs 2 meter bort...med en laddad hagelbössa ;))

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
elwe skrev:
2283626 Kör ALDRIG utan heltäckande klädsel ... efter 3 spräckta hjälmar och drygt 30 vurpor så vet jag varför!!

Lek med denna tanke: Spring så fort du kan på en parkeringsplats; du är då uppe i drygt 20 km/h ... Kasta dig ner på knäna eller magen och se vad som händer !?!? AHA! ... eller?

Bara en sådan sak som att köra utan handskar ... gissa vad du tar emot dig med när asfalten närmar sig ..

Fast, i slutänden gör du ju som du vill och kommer att få ta ansvaret för det ...

Då skulle man ju ha full skyddsutrustning när man cyklar med, för över 20 med cykel är ju inga problem.

Kör själv med t-shirt + shorts inom stan när man inte kör fortare än 50, som nu vilken moped som helst gör, o det verkar ju ok att dom gör det.

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Nursey skrev:
2286210 Så kommer någon full eller allmänt odräglig j**** och tycker att det är kul att lägga en mjukglass på ens kläder, fimpa i hjälmen eller låta hunden kissa i närmaste närheten. Jag skulle inte våga. Okej om jag sitter i närheten..(läs 2 meter bort...med en laddad hagelbössa ;))

Skönt att höra att det är fler än jag som är paranoida :hihi

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
ZX-6R-95
RirkarD skrev:
2286214 Då skulle man ju ha full skyddsutrustning när man cyklar med, för över 20 med cykel är ju inga problem.
.

Iallafall cykelhjälm.... Men sedan kan det ju vara skillnad på att få 15 kilo kall cykel över sig vid en vurpa, jämfört med 200kg avgashet båge...
Vid en sån händelse väljer jag nog lite mer skydd på mig... :tummenupp

Henken

Guest
Hjälm (!), ryggskydd & handskar i alla lägen. Dock jeans & t-shirt/linne om jag ska en kort sväng & inte ut & köra för kul skull. Hjärtat i halsgropen & gott om marginaler i de fall jag kan påverka.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Körde till Gelleråsen häromdagen i 30 graders värme, hade då skinnbrallor men säkerhetsväst(typ cross) och crosströja på överkroppen, fläktade fantastiskt skönt genom västen!

EvilPepe

Son of perkele
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
Wildstar 1600 -03
Lomax skrev:
2285196 vid längre eller inspirerande körning har jag fullt men annars shorts och t-shirt + hjälm

Men det är intrssant ibland och läsa att vissa spyr på de som inte alltid kör med full utrustning men man skriker inte lika högt om någon har maxat ut hojen på bogesund rundan eller vart det nu är, vad tror dessa att ett ryggskydd, skinnställ, hanskar hjälm med mera har för betydelse om man träffar ett träd i 250 km/h.. bara en liten fundering.

nu har jag inte sagt att man inte ska köra hoj utan skyddskläder, men jag har fått komentarer när jag har kört ner till stranden i bara shorts om att det där är vansinnigt de du håller på med "pÅ med skydden grabben". men va fan man kan bli på körd när man går över en gata inte fan har jag ryggskydd, skinställ, hjälm och hanskar när jag ska gå ut och handla.

Hur många här åker skidor med ryggskydd? trolligen inte lika många som åker skidor.
Håller med dig, finns en del hojåkaret som säger till mig att jag är en stolle som kör i linne kortbraller och arme'ns M90 känger, men minuten senare åker dom bakhjul och sicksackar i 200km/h mellan bilarna. Visst jag är ett pucko, men jag är en av dom få utvalda.
:yoparty

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Full utrustning, allt i den perfekta sommarfärgen SVART..... :D

Kört hojen ner till svärfar (500) meter nåra gånger utan skydd för att tvätta av den där, dock sakta.

Har smakat asfalt en gång, hade skitont i axeln i ca 2 veckor efter, "skålen" runt högra axelkulan sprack, detta skedde med skydd. Vill INTE veta hur jg mått utan skydd.

Man luktar dock sketen"bäver" men hellre det än upskrapad kropp, det är liksom InTE alla olyckor man styr över själv, Vi har en massa tokiga billister runt om oss också :fatta!

J.F.S

Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Nursey skrev:
2286497 Paranoid? Jag? *rättar till aluminiumfolien på huvudet så rymdvarelserna inte kan se vad jag tänker* :tungan

Äsch du kan ta av dig folien! Räcker med att läsa här ju.... :7peta :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kan rekomendera er som inte har nåt runt halsen o ha de..
de straffar er när ni blir äldre :3freak

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...