Hur klär ni er i denna värme?

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Mat_hilda skrev:
2283004 Hehe de hade faktiskt räckt med om du bara hade skrivit "nakna motorcyklister", vem fan hade inte glott om man sett en lätt överviktig gubbe på en sporthoj med en liten prinskorv mellan benen...? :zpy

Looool.. och sen hade man blitt blind :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
HanneZ skrev:
2282967 En bra hjälm, skinnjacka, ryggskena som sitter bra med hjälp av skinnjackan + handskar tycker jag är långt ifrån 50-talets skyddsnivå.

Jag har själv försökt ändra min egna attityd ungefär 533244 ggr men har inte lyckats EN enda gång :huvet

Självklart. Det jag menade var att stödja NoPinky kritik av resonemanget hos de som kände sig säkrare utan skydd. "Tror du några skinnbrallor räddar några liv" var ju mest en provokativ formulering om ditt syfte blott var att exkludera ett par skinnbyxor utan knäskydd. Då har vi ju varit rätt överens hela tiden.:)

Men även jag har sett skinnflådda, uppskrapade lår. Även brännskadade ben som fastklämts under motorn innan man fått bort hojen. Samt krossade knän. osv osv. Så jag kör aldrig utan mina Halvarssonbrallor. Känner mig inte säker för det dock. Mer som att då har jag iaf gjort vad jag kunnat på den fronten.

Men jag ska erkänna att jag var seg med att börja använda ryggplatta, nöjde mig länge med ryggskenan i skinnstället, ända tills för två år sedan. Det var en annan hojpolare som tjatade Nu känner jag mig naken utan.

Nåväl, vi är ju rätt överens som sagt. :tummenupp

/J

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Mat_hilda skrev:
2283004 Hehe de hade faktiskt räckt med om du bara hade skrivit "nakna motorcyklister", vem fan hade inte glott om man sett en lätt överviktig gubbe på en sporthoj med en liten prinskorv mellan benen...? :zpy

Men vafan, jag trodde jag var ensam på vägen. Sorry. :(

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Inom stan kör jag med jeans, övrigt full utrustning. Ska jag utanför så är det alltid helställ.

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Kortbyxor, tshirt och flipp-floppar när vädret tillåter. Tjejen har förbjudit mig att åka i speedo badisar...

Alltid skyddsutrustning vid inspirerad körning.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Inne i stan i jeans o ryggskydd plus jackan eller luvtröja (och jag vet att det är pantat :rodnar)
Utanför stan..skinnställ eller goretex beroende på väder och vind.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Själv kör jag i underkläder, t-shirt, ryggskydd och helställ samt mc-stövlar.
Innan jag köpte helstället så körde jag dock bara i jeans, mc-stövlar och jacka med ryggskena i. Inte helt smart, men tack och lov så råkade jag inte ut för något då. Nu mera kör jag som sagt i full utrustning och tänker fortsätta med det!

Kippen

Guest
Åkte med jeans i helgen, kändes skönt fläktande i värmen (i övrigt jackan från stället, handskar, hjälm och skor).

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Blir en ganska rolig syn när jag kör med t-shirt, shorts, svarta handskar, svart hjälm och ryggskyddet utanpå t-shirten... fast det bjuder jag på. :D

Men jisses vad skönt det är....

Håller mig då på 50 vägar och försöker lura hjärnan att det lugnt. :huvet

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
mkillen skrev:
2282521 Åker ni bara på kvällen....eller sitter ni o svettas?

Har alltid åkt med full utstyrsel av skyddskläder...men prövade åka med bara shorts & linne idag....vilken härlig känsla! :)

...-men..visst tänkte man på hur oskyddad man var....så de får inte bli en vana! :mad:

-Hur åker ni andra i denna extrema värme?...(som ska bli värre)

Kör ALDRIG utan heltäckande klädsel ... efter 3 spräckta hjälmar och drygt 30 vurpor så vet jag varför!!

Lek med denna tanke: Spring så fort du kan på en parkeringsplats; du är då uppe i drygt 20 km/h ... Kasta dig ner på knäna eller magen och se vad som händer !?!? AHA! ... eller?

Bara en sådan sak som att köra utan handskar ... gissa vad du tar emot dig med när asfalten närmar sig ..

Fast, i slutänden gör du ju som du vill och kommer att få ta ansvaret för det ...

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Fullt kit, alla delar är svarta, bara för att se till så man blir extra svettig. Är såå mysigt när man efter ett tag känner sig som om man är inlindad i gladpack och satt i en ångbastu. För att inte tala om hur kul det är att försöka ta sig ur utrustningen när man kommer hem. Sen luktar man ju gott också! :hihi

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
ilstallione skrev:
2283104 Kortbyxor, tshirt och flipp-floppar när vädret tillåter. Tjejen har förbjudit mig att åka i speedo badisar...

Alltid skyddsutrustning vid inspirerad körning.

Hur fort kör du "oinspirerat"?

Be en kompis dra dig i en lina efter bil/hoj i den farten ...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
CBR_Falun skrev:
2283628 Fullt kit, alla delar är svarta, bara för att se till så man blir extra svettig. Är såå mysigt när man efter ett tag känner sig som om man är inlindad i gladpack och satt i en ångbastu. För att inte tala om hur kul det är att försöka ta sig ur utrustningen när man kommer hem. Sen luktar man ju gott också! :hihi
Det är skönast :3freak då man skall stanna någonstans och byter om och skall låsa (och sedan låsa upp) hojen etc..då vet man vad svettig innebär

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
lyssnade på många av er i denna tråd idag.....så de vart fullt ställ när ja åkte till stranden idag!....

argumentet att bara åka lättklätt på 50 vägar tycker ja brister hårt....måste väl vara där det e farligast? känns ju bra mkt säkrare o sitta i shorts på en 110 väg än på små 50 vägar..... :7peta

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Nursey skrev:
2284111 Det är skönast :3freak då man skall stanna någonstans och byter om och skall låsa (och sedan låsa upp) hojen etc..då vet man vad svettig innebär

hehe, jag har slutat ta av mig hjälmen när jag tankar. Ansträngningen blir helt enkelt för mycket! Fast å andra sidan kanske krukan glider på lätt?

Hmmm... kanske är dags att tvätta grejjerna :gnissla

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...