Jonas_Västerås
Sporthojsnörd
Sitter man utan skulder i en jolle på Östersjön i 25 s/m så sitter man inte säkert i båten
Sitter man utan skulder i en jolle på Östersjön i 25 s/m så sitter man inte säkert i båten
Har du låga omkostnader och fast jobb som inte ser ut att sluta inom närmaste året så kör på. Samma sak ifall du har utbildning inom ett yrke som inte kommer att drabbas lika hårt. Som exempel är man sopåkare så kommer ditt jobb inte att försvinna bara för att det är pandemi. Det kommer att finnas där även om hela ekonomin skulle krascha.Jäkla sura tider, tänkte köpa min första MC denna säsong men vet inte hur man ska agera nu.
Den jag kollat på kostar ca 65.000 kr bara dock, ny. Har inget lån förutom bolån så de jag tänkte göra var att lägga in 20k och sedan betala av resten, gillar och ha buffert på konto därav avbetalning och med relativ låg bokostnad så känns de inte allt för dåligt, cykeln borde inte bli värd 0?
Hur ska man tänka? Vill ju köra min första säsong nu i vår/sommar
Har du låga omkostnader och fast jobb som inte ser ut att sluta inom närmaste året så kör på. Samma sak ifall du har utbildning inom ett yrke som inte kommer att drabbas lika hårt. Som exempel är man sopåkare så kommer ditt jobb inte att försvinna bara för att det är pandemi. Det kommer att finnas där även om hela ekonomin skulle krascha.
Har du en bransch som är osäker eller riskerar att bli det så räkna med det faktumet i bufferten och köp därefter.
Sitter du på C-kort, YKB och arbete på väg är det lugnt med jobb.Jobbar med asfalt, känns som vägar kommer behövas bättras på i framtiden med så man kanske ska slå till ändå
Sitter du på C-kort, YKB och arbete på väg är det lugnt med jobb.
Det är nog lugnt även om du bara knegar i ett asfaltlag. Vägar behöver byggas och fixas framöver med.
Jag jobbade också i asfaltsläggar svängen men jag slutade eftersom jag inte hade tid över till att köra hoj!
Jäkla sura tider, tänkte köpa min första MC denna säsong men vet inte hur man ska agera nu.
Den jag kollat på kostar ca 65.000 kr bara dock, ny. Har inget lån förutom bolån så de jag tänkte göra var att lägga in 20k och sedan betala av resten, gillar och ha buffert på konto därav avbetalning och med relativ låg bokostnad så känns de inte allt för dåligt, cykeln borde inte bli värd 0?
Hur ska man tänka? Vill ju köra min första säsong nu i vår/sommar
Har man is i magen nån vecka tror jag att handlarna kommer med fler erbjudanden än nu. Jag vet inte hur dealen brukar se ut mellan handlare och importörer om handlaren nånsin äger motorcyklarna eller om de bara förmedlar affären. Om handlarna köper hojarna lär det svida i en del plånböcker.
I den takt som riksbankerna trycker nya pengar och därmed skapar inflation så är jag inte så säker på att pengar på ett bankkonto är mer ekonomiskt än en MC i garaget.
Trycker Riksbankerna pengar? Det är knappast så att bristen på pengar är problemet i samhället idag.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|