hur kolla polisens vagnpark??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
om man är lite nyfiken på vad polisen i ens närhet har för vagnpark, kan man då få reda på det på något sätt. alltså vad dom har för bilar och hojar och hur många av varje sort.

det känns som att det kan va rätt bra att veta om tex saab 9-5'orna är slöa 2.0'or eller klart snabba aero's. osv..

någon som vet var man kan få tag på sån här info?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
De flesta saab:arna är snick-utrustade men har dock AERO motorn!!

Sedan finns det sånna som ändå ej gör mer än ca. 200Km/h, detta pga. att de har ngt GRYMT med extra utrustning i form av konor, mätutrustning odyl!!!

Sedan svaret på din första frågeställning....ingen aning!!

/Niklas

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Volvo

Kan säga att på Volvofronten är det 170 respektive 220 hk i motorerna. Inget trim eller annat tjafs. Normalt har de ca. 30-70 kg last bak och de gör ca. 220 Km/h, mest beroende på aerodynamik (blåljusen bromsar mer än man tror...). Skall du smita så bromsa in först och låtsas stanna för att sedan dra. På så sätt får du betydligt bättre lucka...

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Re: Volvo

ething skrev:
Kan säga att på Volvofronten är det 170 respektive 220 hk i motorerna. Inget trim eller annat tjafs. Normalt har de ca. 30-70 kg last bak och de gör ca. 220 Km/h, mest beroende på aerodynamik (blåljusen bromsar mer än man tror...). Skall du smita så bromsa in först och låtsas stanna för att sedan dra. På så sätt får du betydligt bättre lucka...

Hehe... Bra upplysningar och tips :tummenupp Speciellt det sista (inte för att man någonsin skulle använda det, men ändå... ;) )

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jo om man får blinket efter sig så lär det va väldigt effektivt att låtsas stanna för att sedan smiska fullt genom växlarna.

om man kommer mot en laserkontroll i kanske 150+ så lär det väl va bäst att bara lägga sig på tanken och ösa.

en kompis till mig blev haffad av en civil 9-5 aero. jag var med i bilen. vi körde riktigt fort och dom kom ändå ifatt oss i rätt bra fart. vill inte gärna få en sån efter mig när jag kör hoj.

nu är jag väl tjatig men jag har sökt på forumet och jag tycker inte att jag hittat något info om det. det handlar såklart om hur fort snuthojarna går. vad har dom för 0-200 tid osv. jag vet inte ens vad den bmwmodellen heter. om jag bara vet det så kan man alltid söka lite på nätet. känns jobbigt att föröka åka ifrån en sån snuthoj eftersom att min hoj kanske bara är lite snabbare och i nuläget så kommer polisen att vara bättre på mig att köra. har inte hunnit öva så mycket ännu.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
3dbd90b657d38.jpg

Iallafall i finland är de flesta snuthojarna BMW 1200 RS... tror det är typ samma i sverige.

130.6hp har motorn som är en radfyra.

117nm/6750 rpm

ABS bromsar är standard.

Toppfarten lär ligga på 250km/h

:skrämd

En snut framför en äldre 1200 RS

Bifogat

• bmwhoj.jpg
    bmwhoj.jpg
    30.1 KB · Visningar: 943

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
har dom såna där nya i sverige? dom flesta jag har sett ser äldre ut. som den på den där andra bilden du hade med i ditt inlägg.

får man en sån där ny efter sig känns det som att man bara har en enda chans att komma undan och det är väl att man öser på såpass mycket att polisen skulle släppa en för att dom tycker att det blir för farligt. men om dom bara fortsätter att jaga en i 200+ så blir det jobbigt.

och den där bilden när snuten ligger sådär i kurvan... såna bilder vill man bara inte se. jag vill bara se bilder när dom sitter upprätt och fisåker. läskigt..

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
De har helikoptrar i Tullinge de toppar runt 250 fågelvägen. Smit gärna från dem. Säger som förut, vill polisen ha tag i dig så får de det.

Bättre att INTE köra så förbanat fort överallt utan spara tills man får vara i fred på någon tom väg.

Polisen står sällan på tomma vägar. De som speedar inne i stan kan de gott ta.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
v-g skrev:
De har helikoptrar i Tullinge de toppar runt 250 fågelvägen. Smit gärna från dem. Säger som förut, vill polisen ha tag i dig så får de det.

Bättre att INTE köra så förbanat fort överallt utan spara tills man får vara i fred på någon tom väg.

:fakta :fakta

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
v-g skrev:

Håller med dig. Man får ju välja plats att gasa på med hjärnan. Jag är bara 20, men ja har hunnit köra av mig rätt mycke med både bil å MC. MC utan kort... Skulle dock aldrig köra MC på vägarna igen. Inte förens ja tar mitt tunga kort nästa sommar. Hacka inte på mig för att ja kört utan kort, ja var ung och dum på den tiden... Inte för att ja e så gammal nu iofs = )

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag gasar aldrig något i stan..

alla gånger jag har sett polisen stått med laser har det varit på såna vägsträckor där det är helt meningslöst att dom står.

tex på en jättelång raka på en 90 väg där det bara finns åkrar på sidorna och inga utfarter av några slag.

dom verkar alltid bara stå på såna ställen där det är störst chans att flest antal personer kör för fort så att det blir klirr i kassan.

jag har aldrig sett dom stå på något vettigt ställe. typ vid någon 30 skylt utanför ett dagis eller nått sånt. nej bara på såna ställen där folk kör för fort för att vägsträckan tillåter det.

jag skulle lätt försöka komma undan även om jag fick helikopter efter mig. finns många parkeringshus.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
bmwjohan skrev:
känns jobbigt att föröka åka ifrån en sån snuthoj eftersom att min hoj kanske bara är lite snabbare och i nuläget så kommer polisen att vara bättre på mig att köra. har inte hunnit öva så mycket ännu.
Någon hemma? Alla kort i leken?
Jag tror det är bättre att du stannar, du kommer bara köra ihjäl dig själv eller någon annan stackare.
En duktig förare kör ifrån dig på en 125:a när vägen svänger, även om du sitter på en R1:a.
Jag misstänker att MC-poliser övar en del på att hantera sin hoj, eller vad tror du? :rolleyes:

/A

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Rundningsmärke skrev:
---
*snip*
---
:rolleyes:

/A

Märk väl att detta är samma person som fråga om det var bra att åka utan försäkring nyss :(

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
bmwjohan skrev:
..och den där bilden när snuten ligger sådär i kurvan... såna bilder vill man bara inte se. jag vill bara se bilder när dom sitter upprätt och fisåker. läskigt..

Man hoppas ju fan att dom kan köra hoj eftersom det ju ÄR det dom sysslar med hela dagarna. :crash

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
v-g skrev:

Helikoptrarna står väl ute på Osterman Aero, på Arlanda nuförtiden. Byggnaden ute på Tullinge brann väl ned för ett år sedan. Har för mig att dom inte har hunnit bygga upp Tullinge hangaren igen.
Det är inte ofta jag har sett dom uppe i luften senaste tiden.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Hayabusa vs sug bmw k75

Är d nån där ute som blivit stoppad av en länsman i bil,,när ni sitter på hojen?
Tips slå av lyset sväng av på den eventuella vägrenen,, o upp med händerna,, dom e rädda att du ska trilla omkull för då kan du hävda att du blev jagad, stressad, rädd med,mera o då blir d ju så synd om dig,, och svårare för länsman att sätta dit dig,, dom har ja kameror men ändå.
ja sen e d bara att öva 30km/t till max,, finns ingen bil i helvete som hänger på! Lycka till

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Rundningsmärke skrev:
Jag tror det är bättre att du stannar, du kommer bara köra ihjäl dig själv eller någon annan stackare.
En duktig förare kör ifrån dig på en 125:a när vägen svänger, även om du sitter på en R1:a.
Jag misstänker att MC-poliser övar en del på att hantera sin hoj, eller vad tror du? :rolleyes:

/A

jag skulle lätt försöka fly i alla fall. jag skulle aldrig bränna på så mycket att det känns som att jag inte har någon kontroll, men jag skulle försöka köra ifrån. jag tycker det är värt dom extra pengarna i böter att försöka i alla fall.

Hayabusahenke... ja det vore inte helt fel att sitta på en sån hoj som du har ifall man får snuthoj efter sig. då är det bara att åka lite lungt till närmaste motorväg och sen hänger man av han.

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
bmwjohan skrev:
jag skulle lätt försöka fly i alla fall. jag skulle aldrig bränna på så mycket att det känns som att jag inte har någon kontroll, men jag skulle försöka köra ifrån. jag tycker det är värt dom extra pengarna i böter att försöka i alla fall.

Hayabusahenke... ja det vore inte helt fel att sitta på en sån hoj som du har ifall man får snuthoj efter sig. då är det bara att åka lite lungt till närmaste motorväg och sen hänger man av han.

Ligga i 300 med snutjag är inget jag längtar efter... Låter som livet blir kort då!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept