Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Direkt efter filmen ovan börjad youtube spela upp denna.
AI är inte alltid helt dumt.
AI är inte alltid helt dumt.
Precis så menar jag. Jag lärde mig det när brorsan hade en bil som gick att låsa med knappen innan man slog igen dörren. Ibland hade han nyckeln kvar i tändningslåset. Han hade senare ett plastband intryckt i ett luftintag så han kunde lösa det själv.är nog kanske att försöka komma åt inre dörrhandtaget ifall det är en sån konstruktion där man kan öppna dörren innifrån även om dörren är låst.
Det kanske var så Mäkinen menade och inte i mekanismen innanför dörrpanelen?
Asså, jag har sökt med en mängd olika kombinationer med din årsmodell och coupé. Bilder, nycklar, reservdelar door handle etc. Alla är med nyckel. Hur kan det vara?- Nej, min är en coupé. Den där varianten gäller nyare sedaner tror jag.
Du menar att dom kom på att det var dumt att skrota bilen om batteriet tog slut, så i generationen efter din satte man in ett lås i dörren, något just cupéerna saknar?- Nej, min är en coupé. Den där varianten gäller nyare sedaner tror jag.
-Man brukar kunna komma åt huvöppningen genom grillen, stål/svetstråd och spegel brukar funka.
- Ett lås finns där..eller hur menar du?Du menar att dom kom på att det var dumt att skrota bilen om batteriet tog slut, så i generationen efter din satte man in ett lås i dörren, något just cupéerna saknar?
Det kan nog vara en bra idé. De där låsen brukar kärva rätt bra om man inte motionerar dem lite då och då.Jag har nu pratat med verkstaden som bytte dörren, och det är samma lås som satt i förra dörren. Enda möjliga förklaringen är, enligt honom, att låset förmodligen kärvar pga att det aldrig är använt. Fjärrlåsningen drar aldrig i låskolven, det är bara nyckeln som gör det.
Så..får prova med en rejäl dos låsspray och ev. fett på nödnycklarna o se om det går att få loss mekaniken där inne.
- Frågan är bara om man öht kommer åt mekaniken/låskolven genom enbart låsspray och/eller fett. Jag har ju bara nyckeln som verktyg där.Det kan nog vara en bra idé. De där låsen brukar kärva rätt bra om man inte motionerar dem lite då och då.
- Ska se hur åtkomligt det är där under min bil, när jag kommer hem.Låsningen till huven är ju en vajer. Det brukar gå att komma åt den under huvlåset.
- Frågan är bara om man öht kommer åt mekaniken/låskolven genom enbart låsspray och/eller fett. Jag har ju bara nyckeln som verktyg där.
Nåväl, i nödfall får bärgaren öppna dörren för sådär 1500 SEK. Får väl leva på Oxfilé och rödvin någon månad i värsta fall.
- Nej, nycklarna funkar bara som fjärr. Bilen är för låg för att kunna krypas under o jag är kass på el, så är osäker på om jag skulle kunna koppla vettigt ändå.
Nu är jag förvirrad, du säger i flera inlägg att det inte finns en nödnyckel och nu finns det plötsligt en?Jag har nu pratat med verkstaden som bytte dörren, och det är samma lås som satt i förra dörren. Enda möjliga förklaringen är, enligt honom, att låset förmodligen kärvar pga att det aldrig är använt. Fjärrlåsningen drar aldrig i låskolven, det är bara nyckeln som gör det.
Så..får prova med en rejäl dos låsspray och ev. fett på nödnycklarna o se om det går att få loss mekaniken där inne.
- Nödnycklar finns i båda fjärrkontrollerna, men de gick inte att använda.Nu är jag förvirrad, du säger i flera inlägg att det inte finns en nödnyckel och nu finns det plötsligt en?
Så du har nycklar fast du sagt att du inte hade nycklar?- Nödnycklar finns i båda fjärrkontrollerna, men de gick inte att använda.
Förmodligen pga att låsanordningen på dörren kärvar.
- Jag vet inte om jag sagt att jag inte har nycklar, men jag har inga fungerande nycklar som kan låsa upp bilen iallafall : )Så du har nycklar fast du sagt att du inte hade nycklar?
DÅ är det ju bara en fråga om WD-40 och tålamod
- Jag vet inte om jag sagt att jag inte har nycklar, men jag har inga fungerande nycklar som kan låsa upp bilen iallafall : )
- Nej, nycklarna funkar bara som fjärr. Bilen är för låg för att kunna krypas under o jag är kass på el, så är osäker på om jag skulle kunna koppla vettigt ändå.
- Tack, men det där gäller från 2018 o fram, min är 2011.
- Nej, min är en coupé. Den där varianten gäller nyare sedaner tror jag.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari