Hur komma in i min bil?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi råkade låsa oss ute ur en gammal bil vi förvarade öl i på en danstillställning, någon i gänget hade ett multitool, så den bilen hade för evigt en låsknoppsformad ögla på radioantennen efter det...

Lagom styv, lång ståltråd som återfinns på bilen när den behövs.

Annars är cykelekrar väldigt bra, men man måste skarva ihop dom då dom inte är så långa

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vi råkade låsa oss ute ur en gammal bil vi förvarade öl i på en danstillställning, någon i gänget hade ett multitool, så den bilen hade för evigt en låsknoppsformad ögla på radioantennen efter det...

Lagom styv, lång ståltråd som återfinns på bilen när den behövs.

Annars är cykelekrar väldigt bra, men man måste skarva ihop dom då dom inte är så långa
- En bil med inlåst öl i - där är det ju bara en sten genom rutan som gäller. Vem har tid att fippla med lås när det ligger alkohol o väntar där!?

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Min bil som exempel har det. Så fort jag för in handen bakom handtaget med nyckeln i fickan så låser den upp.
Detta ställer verkligen till det för folk som tvångsmässigt behöver rycka i handtaget för att säkerställa att bilen låsts innan de lämnar parkeringen. Don't ask me how I know.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Så, nu står bilen med laddaren på medan jag jobbar o sen tränar.
Redan efter 10 min i laddaren, fungerade fjärrlåsen i dörrarna.

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Hoj
Honda CB900 -79
Men, men, menar du att du inte kommit in på HELA VINTERN!??????

Jag utgick från att den stod innanför dörren på depåställ, alla vätskor bytta, nya däck med värmare på, all låstråd ollonputsad, nya titanskruvar för tutan , de nya knäpuckarna omsorgsfullt putsade med rasp etc. Menar du att du inte redan gjort färdigt?

Gudskelov, jag trodde det bara var jag som inte borstat bort löven och hittat laddaren:gnissla

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Men, men, menar du att du inte kommit in på HELA VINTERN!??????

Jag utgick från att den stod innanför dörren på depåställ, alla vätskor bytta, nya däck med värmare på, all låstråd ollonputsad, nya titanskruvar för tutan , de nya knäpuckarna omsorgsfullt putsade med rasp etc. Menar du att du inte redan gjort färdigt?

Gudskelov, jag trodde det bara var jag som inte borstat bort löven och hittat laddaren:gnissla
- Garaget är sammanbyggt med huset, så jag kommer in där oavsett.
Ollonputsad..nä, där föll det vackra korthuset. Men den är åtminstone täckt med ett s.k. "mc-tält". Du har för höga krav på mig! Vi behöver prata.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag lyckades låsa in nyckeln till min gamla 240 några gånger. Men jag hade en rejäl bit ståltråd i bagagen som inte gick att låsa som jag kunde öppna den med. :hihi
Ståltråden fick jag av en volvoverkstad som inte orkade komma och hjälpa mig att låsa upp första gången jag lyckades låsa in nyckeln.
Kunde man inte krypa in över baksätet?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...