Hur jag tror det själv ligger till som en 18-åring som tog A1 när jag var 16, nära 17 år.
- 1 Föräldrar som är livrädda och tror att man kommer köra ihjäl sig direkt om man sätter sig på en hoj som 16-åring.
- 2 Man har inte råd och inga föräldrar som har råd/vill betala ens körkort åt en.
- 3 Inte intresset, det är mer intressant att knulla en grotta på en 17-årig fjortis, posta bilder på Instagram när man dricker sprit och leka 'fin i kanten' när man inte har råd med att ta en fika på stan.
- 4 Studier tar upp en stor del av tiden så man orkar inte plugga för hojkort som är ett nöje, jämfört med B-kort som är praktiskt, man tar sig ifrån punkt A till punkt B och ser bra ut på CVet den dagen man söker jobb, att man har körkort och körvana.
- 5 De ä mkt colare att ha 70cc rieju drac med gasres på ala växlar som toppar 150 km/h(upmet med gps!!!!!)
Anledningen att jag tog A1-kort var för att jag var trött på min kines till moped jag hade, jag ville sälja den och köpa en crossmoped och trimma, det var ju ändå roligt att köra snabbt, icke sa mamma.
Bättre om du tar A1 istället, ett riktigt körkort istället för att oroa dig för polisen och du får in körvana och körkunskaper.
Sagt och gjort, dom betalade körkortet och min utrustning, slutade väl runt 16-17.000 kronor och jag betalade min hoj själv för 20.000 kronor med pengar jag fått ifrån praktiken och jobb på loven.
Nu har jag dock inget körkort för A2, reglerna är CP-skruvade med effekten, måste minst ha 25 kw vid uppkörningen och får max ha 35 kw och bla bla bla, sen att det är svindyrt att ta körlektioner gör inte saken bättre, 3200 kronor för en jävla uppkörning med körskolehoj.
Sen betala 600 kronor för att få äran att krypa runt 50 minuter på en jävla parkering när körskoleläraren står och pratar i telefon, smsar eller kollar in trafiken? Trams, la ner ungefär 10.000 kronor EXKLUDERAD förlorad arbetsinkomst på körlektioner och uppkörning, kuggar på det löjliga krypet.
Sitter fast i en vändzon nu, har ingen lust med att sponsra pengakåta jävlar med mina pengar med oambitiös lärare som ibland kan ge tips på något, men så går det fem minuter för att hon börjar snacka massa skit om saker och ting, som inte ens rör fordon.
Ursäkta?
Antar han syftar på att det var sex personer på risk1an som skulle ta A1, tre st för A2 och två st för A..