Hur kommer det sig att medelåldern hos motorcyklister stiger?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vi som är 40+ tycker att vi levt tillräckligt länge och vet att inget bli någonsin bättre än det var förr så det är ingen ideé typ.

Så då kör vi sporthoj och dyker i grottor, plus skaffar oss unga hjärndöda flickvänner medan exfruarna får ta hand om barnen.

Där har du en förklaring !

Så måste det vara!

Fast måste man skaffa sig blåst chey? Jag satsar på en som redan tjänar betydligt bättre än mig så att jag kan köra hoj på heltid när jag fyller 40...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det har alltid varit dyrt med hoj.
Det har alltid varit ont om välbetalda jobb.
Nufötin är ungdummarna lata och bortskämda.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är töntigt att köra MC !!!

Gamla stofiler har inte fattat det.
Jag fattar, men skiter i det ...:lol

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Hur tror du det känns för mig när man kommer och är 17 medans dom flesta hojmänniskorna är över 30... själv sitter man där på lilla hojen och är minst i både kubik och ålder...

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
21 :yoparty

Haft A1 sedan 16års ålder, A-begränsad och nu A!
Har dock inte kört gathoj på över 2 år. Vad ska man med det till när det finns banor :fakta

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Men eftersom yngre personer är de i särklass bästa och mest talangfulla förarna vi har så måste de ha den absolut värsta hojen då t ex något lite äldre och lite svagare skulle begränsa dem. Därför har de inte råd, och låter bli istället.

= Sanningen!

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Kan ju bara tala för mig själv men gissar att det är applicerbart på ganska många. När jag var mellan 16 och sådär 25 så hade jag fullt upp med annat och heller inte riktigt dom resurserna över att lägga på hoj kostnader.

Sen hade jag heller inga hojåkare i min bekantskapskrets eller familj och det var först senare som jag kom på att det där med motorcyklar verkade kul + att jag hade dom där 30-40-50000:- över varje år att att lägga på hoj och allt som följer med.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Man känner sig inte särskilt önskvärd som ung motorcyklist i dagens samhälle, bara kolla på reglerna för körkort t.ex...
Jävla tramsigt med åldersgränser när den mentala åldern nästan aldrig stämmer överens med den fysiska åldern :fakta

Och att det är dyrt att äga hoj som ung är inte nödvändigtvis sant, beror på var man bor och vad man kör för något.
Jag bor på landet och min hoj kostar mig 500 i månaden + bensin, jag är 20 och har 2 inlösta hojar i bagaget :D

20 och 2 inlösta hojar så är man en stor del av ekvationen...

Tennis kanske?

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Vi som är 40+ tycker att vi levt tillräckligt länge och vet att inget bli någonsin bättre än det var förr så det är ingen ideé typ.

Så då kör vi sporthoj och dyker i grottor, plus skaffar oss unga hjärndöda flickvänner medan exfruarna får ta hand om barnen.

Där har du en förklaring !

Ordet "livsnjutare" kommer på tanke när jag läser detta, e ja rätt ute?:)

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Jag börja med en 125:a när jag va 15. En mycket cool nsr, bodde på landet så körkort prioterades inte direkt:p
Sen sa jag att jag skulle fixa mitt mc körkort, det tog 12 år innan jag fixade det.

Tragiska är att jag missat så mycket för jag tog det så sent, så roligt man kunnat ha under den tiden.

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
Så måste det vara!

Fast måste man skaffa sig blåst chey? Jag satsar på en som redan tjänar betydligt bättre än mig så att jag kan köra hoj på heltid när jag fyller 40...
ha haa,bra skrivet!!!Han kanske inte få nåt annat?Samma här,äldre dam med mck pengar,då få jag vilken hoj som helst....vissa gubbar måste ju impa unga damer!

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Nää, det är så enkelt att snorhyvlarna är för lata att greja lappen, allt skall bara serveras..

Dem flesta fjunläpparna drömmer om att få glida upp på det hetaste sportjärnet men få som verkligen orkar ta sig igenom alla proven, man måste ju ändå prestera lite, vilket verkar vara för en uns för mycket...

Idag behövet det inte kosta mer än max 12-15k ink. allt att ta kortet, om man nu inte är helt borta på två hjul, ALLA kan spara ihop 15k, men förvånande få som ändå gör det :smasha

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
kids lägger sina pengar på saker som Macbook Air istället. Helt tokigt enligt mig.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Förvisso, men numera finns det mer sysselsättningar att spendera fritiden på, inte bara fotboll och fordon.

Som vadå, Facebook? "åh, la ut en statusuppdatering, måste kolla likes.." eller sitta och spela någon form av spel framför dator, konsol.. eller fika. Och shoppa..

Ja, ers skäggighet. Det är sannolikt helt rätt det du skriver. Fyfan va skiten går utför på 10-15år...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!