Knoddas
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 10 Nov 2010
- Hoj
- 848
P€RRA;5829965 skrev:Säkert bättre, men Suzuki vill nog inte köra med en konkurrents hoj...
Nu missade du ju det roliga i mitt inlägg
P€RRA;5829965 skrev:Säkert bättre, men Suzuki vill nog inte köra med en konkurrents hoj...
Nu missade du ju det roliga i mitt inlägg
Njae, Achtungs vurm för Rettor är nog välkänd, Du kanske missade det roliga i Perras?
Totalt innehållslöst snömos. Antingen får han inte uttala sig alls om själva hojen, eller så är hans verbala färdigheter något bättre än en Psittacus erithacus.Randy de puniet
The Circuit de Catalunya outing for Suzuki’s in-line four, 1,000cc prototype marked the first time the bike had gone up against other, current racing machinery.
"I am satisfied because the first test at Motegi was quite good and now we are at a GP track, with most of the other riders and running in the same conditions," explained the Frenchman, who is contesting the current campaign with Power Electronics Aspar.
"I think we did a great job because I’m only seven tenths slower than the best lap time today and after only 50 or 60 laps; all of the other riders have already been here for three days. I am satisfied, but think we could be even faster if we had one more day.
"Anyway, it’s a good start because we now go to Aragon for a two-day test, so I really hope to do the same job and have the same feeling with the bike."
...vissa CRT-cyklar testade dessutom motorer som ligger tydligt utanför CRT-reglementet.
På vilket sätt ligger de tydligt utanför reglementet?
Inte för att vara sån....
Men hur VET du det?
Är du med och bygger hojen?
Gjorde den 15 kmh mer än Hondorna?
Suzuki gör alltså en hoj som är tänkt att tävla med 2014 med en motor som inte är enligt reglementet
Alltså helt meningslöst....
Inte mening att vara dryg
CRT menar han, går en sån betydligt fortare än dom redan gör så är det såklart mer trimmat än det kommer hålla för.
Jag har naturligtvis ingen aning om Suzukis eller någon annan prototyps bränsleförbrukning och skulle jag veta det så skulle jag inte skriva det på ett internetforum. Jag kan däremot dra till med en inte helt okvalificerad gissning - de är alla mappade för att använda NÄSTAN hela den tillåtna bränslemängden. Jag skulle bli överraskad om Suzuki har gjort något annorlunda. De kom ju rimligtvis till Catalunya / Aragon för att få en jämföresle mot de andra med så lika villkor som möjligt.
...De kom ju rimligtvis till Catalunya / Aragon för att få en jämföresle mot de andra med så lika villkor som möjligt.
Och?? Läser man tiderna skiljer ju ca 2.8s gentemot Lorenzo, och med tjuv- och rackarspel beaktat kanske vi kan tänka oss 1.5 - 2 s i racepace. Suzuki och de Puniet var ju väldigt positiva efter Valencia, tror Du intrycket består efter Aragon? De måste ju i vart fall ha fått en hel del ny data att analysera, och möjlighet att jämföra med de etablerade stallen...
Jag vill bara säga tack till Alatalo för att han delger saker som vi bara kan gissa. TACK
Som nämnts tidigare hade Suzuki och RdP problem med bromsarna i går (onsdag) och det var löst till i dag (torsdag) då han "bara" var 1 sekund efter Marquez bästa tid på RC213V -2013.Och?? Läser man tiderna skiljer ju ca 2.8s gentemot Lorenzo...
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |