Hur länge kör du människa

Jag kör

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag kör året runt (när vädret tillåter) rätt ballt att köra en runda på hjulafton :)

Hur gör ni då

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Började köra 15e mars, kör nog till oktober/november. Om det blir offroad i vinter (beror på ekonomin :( ) tänker jag köra året runt. :)

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Väder ? vadå dåligt väder ?? :D

Bifogat

• jag-o-häggen-web.jpg
    jag-o-häggen-web.jpg
    96.8 KB · Visningar: 649

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Går bra att hjula å.... :squid

Bifogat

• jag-vinterhjular-web.jpg
    jag-vinterhjular-web.jpg
    71.3 KB · Visningar: 638

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Kör från snön släpper tills det blir för kallt och tråkigt, bilden är från 22 mars i år.

Bifogat

• Åkning 2003-03-22 sh.jpg
    Åkning 2003-03-22 sh.jpg
    65.6 KB · Visningar: 606

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
OLJEKYLD GSXR skrev:
Kör från snön släpper tills det blir för kallt och tråkigt, bilden är från 22 mars i år.
Den där farbrorn brevid dig, har han körkort?

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
GSXR1100R skrev:
Den där farbrorn brevid dig, har han körkort?

Han har åtminstone haft, för jag har sett det någon gång för många år sedan. Notera hur mycket kläder den oljekylde har på sig, det är tydligen väldigt effektivt med oljekylare :)

Själv kör jag så länge det finns väglag, dvs när vädret tillåter. Det finns dock folk i min bekantskapskrets som säkert skulle hävda att jag kör när vädret inte tillåter heller, fast ibland blir det kallt.

Att köra i +3 och regn är väl inte det roligaste jag vet, men det har hänt det med :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kör året runt. Gatcykel så länge det är halkfritt på de större gatorna och offroad-maskin när det är bra med snö och is. Det är när det är menföre på gatorna som det är som mest besvärligt - då behövs egentligen ambulansdubbat, men jag orkar inte kränga däck fram och tillbaka för det ombytliga Uppsala-vädret. Åkte moppe förr om åren då det var sånt väder - men tar race-bussen numera.

Bifogat

• is-2003-02-02-3.jpg
    is-2003-02-02-3.jpg
    52.8 KB · Visningar: 553

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Negertwinnen funkade stabilt i -6°C i mitten på Januari. Kallt ja, men det var värt det att se bilisternas miner i bilkön. :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Året runt i den mån det går. Men turerna när det är kallt blir färre o färre med åldern...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Skåningar borde inte få rösta i den här pollen. De har inget riktigt väder! :whip :hej

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Jag valde : "Året runt om vädret tillåter", vilket på mitt språk betyder : "så länge det är tillräckligt varmt att det händer något då man försöker starta hojen". Brukar vara ned till -25 ungefär. En gång då det var riktigt kallt verkade det som något i motorn frusit fast. Gick inte ens att rulla igång, bakhjulet var konstant låst. Skojigt värre. Gick över då temperaturen steg till -15.

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
TomK skrev:
Det är när det är menföre på gatorna som det är som mest besvärligt - då behövs egentligen ambulansdubbat

De där mystiska ambulansdubben, vad är det egentligen? Har hört att det ska vara som ett mellanting mellan bildubb och endurodubb. Var får man tag i sådana däck? Vad brukar de kosta? Hur går det att köra med dem på barmark?

Last edited:

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Blata Quadard
Tog ut hojen den 3 mars i år, 2 minus grader och klockan var 5.30 på morgonen. 3.5 mil till jobbet, så långt har det aldrig varit dit.

Slutade åka i år i juli...sålde min hoj alldeles för tidigt, abstinensen är på väg att ta kål på mej.

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Det har blivit två dagar hittills i år. En dag i juni och en i juli - det får nog räcka för i år...

Om jag inte får tag i nåt jag får låna samtidigt som det blir lite bättre väder.

/lastu

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja..bara det är barmark så funkar det ju. Barmark är det ju året om på de större vägarna. :D

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
tks skrev:
De där mystiska ambulansdubben, vad är det egentligen? Har hört att det ska vara som ett mellanting mellan bildubb och endurodubb. Var får man tag i sådana däck? Vad brukar de kosta? Hur går det att köra med dem på barmark?

Det är 3 mm utstick på dubben, ståldubbar som är limmade i däcken... vidare är våra däck fulldubbade med såna.. alltså så många dubb som det får plats...

vanliga däck får ha ett utstick på dubben som är 1,6 mm...
och ett visst antal dubb per däck... mins inte hur många. Men kanske hälften av vad vi har på ambulanserna.

Svenssons brukar bli lite paff när man kommer med en 5 tons pansarvagn.. i full snöstorm o drar om i en halv meter snösträng.... allt i en lagom marschfart av 150-160 Km/h.
o dom kryper i 50... *splatch* så har dom hela bilen full med snö :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...