Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
njae gubben....alla bor inte hemma vid 25års ålder som du själv har erfarat:tummenupp
antar att du e gayden-fan ;)
25 år? Du vet att det är fult att ljuga va? Blir nog inget lördagsgodis för dig om mamsen ser det här :D

Fan är kanske lite att ta i men en kille som vinner VM och har kommit som sämst 8 i totalen under sina säsonger i MotoGP är allt annat än dålig.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
25 år? Du vet att det är fult att ljuga va? Blir nog inget lördagsgodis för dig om mamsen ser det här :D

Fan är kanske lite att ta i men en kille som vinner VM och har kommit som sämst 8 i totalen under sina säsonger i MotoGP är allt annat än dålig.

Men om man missar titeln, och ändå håller sig 2-5 i totalen så är man usel :va
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men om man missar titeln,


Missa titeln år efter år på "uppenbart kompetenta" HRC Honda e inte bra, att som grädde på moset ha tillgång till vad jag förstått expertisernas expertis A.Puig då är det nog (för att uttrycka sig milt) helkört ..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Missa titeln år efter år på "uppenbart kompetenta" HRC Honda e inte bra, att som grädde på moset ha tillgång till vad jag förstått expertisernas expertis A.Puig då är det nog (för att uttrycka sig milt) helkört ..

Vilken förare pratar du om? Knappast Biaggi antar jag? För han har aldrig haft puig som mentor.
För övrigt körde Hayden Honda ett gäng säsonger innan han fick in sin lyckoträff, om det nu är Pedrosa du jämför med.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
För övrigt körde Hayden Honda ett gäng säsonger innan han fick in sin lyckoträff, om det nu är Pedrosa du jämför med.
Fjärde säsongen hos HRC vann Hayden,så då är det väl dags för Pedrosas fullträff i år då.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Fjärde säsongen hos HRC vann Hayden,så då är det väl dags för Pedrosas fullträff i år då.

Ja, det är bara att hoppas på motor-ras, däckproblem och lite torpederingar för alla andra så har han samma chans som Hayden ;)

Pedrosa ser lite uträknad ut för titeln den här säsongen också, det enda man kan vara säker på är att han kommer vara före Nicky (det oavsett vilken cykel hayden suttit på).
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vilken förare pratar du om?

Pedrosa passade väl ypperligt in på det jag svarade på :va

Men vad Hayden har med Danis misslyckanden att göra :va

Finns iofs en hel säck med (som det brukar heta) "riktiga världsmästare" att ösa ur .. Ta en i mängden, helt ok .. :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pedrosa passade väl ypperligt in på det jag svarade på :va

Men vad Hayden har med Danis misslyckanden att göra :va

Finns iofs en hel säck med (som det brukar heta) "riktiga världsmästare" att ösa ur .. Ta en i mängden, helt ok .. :tummenupp

Iofs passar han in, men han har inte direkt blivit häcklad som usel.

Sen skulle jag inte kalla Pedrosa för direkt misslyckad, han har tre säsonger i nacken, med en del skador och dessutom betydligt hårdare motstånd.
Om någon glömt det, så var Rossi extremt överlägsen fram till 2005, sen hade Yamaha/michelin ett skitår 2006, när hayden lyckades ta titeln, med en rookie till teamkompis.
2007 Nya hojar och Stoner överlägsen, nya rookies med stor talang, lorenzo och Dovi
2008 Hojarna jämnare, och rookiesarna visar att det går att utmana Rossi ordentligt ändå.
2009 Riktig fight om titeln.

Hayden har ju aldrig riktigt utvecklats på samma sätt som de andra, de andra har kommit in och vart snabba rätt omedelbart, vunnit race, men dock vart ojämna med vurpor.
Det Hayden gör bra är ju att köra jämnt och inte vurpa så mycket. Men hans fart räcker inte längre..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
2009 Riktig fight om titeln..

Jag kanske har fel definition av meningen "Riktig fight om titeln" men totalt dramalös och menlöst utan nerver var väl ändå inte 2006!

Till dem med mkt kort minne:

2006: I det näst sista rejset på Estoril torpederades Nicky av dåvarande "teampolaren" Dani Pedrosa. Plötsligt var Nicky 8 poäng efter Valentino i sammandraget, som till Valencia hade allt i egna händer. Kortfattat så körde Valentino bort sig totalt på Valencia och Nicky på pallen som trea och världsmästare.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag kanske har fel definition av meningen "Riktig fight om titeln" men totalt dramalös och menlöst utan nerver var väl ändå inte 2006!

Till dem med mkt kort minne:

2006: I det näst sista rejset på Estoril torpederades Nicky av dåvarande "teampolaren" Dani Pedrosa. Plötsligt var Nicky 8 poäng efter Valentino i sammandraget, som till Valencia hade allt i egna händer. Kortfattat så körde Valentino bort sig totalt på Valencia och Nicky på pallen som trea och världsmästare.

Ja, du, för dem med selektivt minne så hände det ju fler saker under den säsongen än pedrosas torpedering. Men visst schabblade Rossi bort vinsten själv i sista rejset.
Men hade resten av säsongen vart mer normal, med däck från michelin som inte trasats sönder, motorer som kokat och övriga torpederingar, hade Nicky inte vart så nära titeln i slutet av säsongen..
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hayden har ju aldrig riktigt utvecklats på samma sätt som de andra, de andra har kommit in och vart snabba rätt omedelbart, vunnit race, men dock vart ojämna med vurpor. Det Hayden gör bra är ju att köra jämnt och inte vurpa så mycket. Men hans fart räcker inte längre..
Glömde att du och några till lever i en värld där det inte är titeln som räknas, det är istället antalet omkörningar och racevinster :rolleyes:

Pedrosa kommer aldrig att vinna någon titel i stora klassen, han är helt enkelt inte tillräckligt bra och vurpar för ofta med skador som följd.
(Ovanstående äter jag gärna upp men det känns riskfritt).

Angående Biaggi är det väl inte så många som har sagt att han är usel. Däremot saknade han det sista lilla som krävs för en titel i stora klassen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pedrosa räknar jag inte bort från en titel ännu. Men med den konkurrensen som är nu, är det ingen som kommer få en titel på en räkmacka.
Lorenzo, Rossi och Stoner ser ju dock starkare ut, och Dovi lägger ju sig heller inte mot Pedrosa.
Men om Pedrosa aldrig kommer vinna en titel, som alltid varit före Hayden i tabellen förutom sitt rookie-år, så är det väl riskfritt att säga att Hayden aldrig heller kommer ta en titel för att han inte räcker till i den konkurrens som är just nu? ;)
Eller är det någon som på allvar tror att Hayden skulle kunna knäcka någon av ovan fem på om han satt på en Honda eller Yamaha? Knappast förutom i enstaka race när han trycker sig in som 4'a eller 5'a...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Eller är det någon som på allvar tror att Hayden skulle kunna knäcka någon av ovan fem på om han satt på en Honda eller Yamaha?
Nej, det kommer aldrig att hända.

Som förare rankar jag Pedrosa högre än Hayden, men ren skicklighet vinner som bekant ingen titel åt en. Skulle inte bli förvånad om Pedrosa får "sparken" från Repsol efter den här säsongen, han har ju inte levererat det enda som räknas.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nej, det kommer aldrig att hända.

Som förare rankar jag Pedrosa högre än Hayden, men ren skicklighet vinner som bekant ingen titel åt en. Skulle inte bli förvånad om Pedrosa får "sparken" från Repsol efter den här säsongen, han har ju inte levererat det enda som räknas.

Ser ingen annan förare just nu som skulle ta klivet över till repsol-honda och göra bättre ifrån sig än Pedrosa? Även om Honda siktar på titeln så tror jag inte man vill kliva längre ner i tabellen i onödan, 2-5'e är ju bättre än 8-9'a..
Däremot kanske Honda kommer lägga mer fokus på Dovi som förstepilot om Pedrosa inte snäpper upp sig.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top