Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Stoner under dagens intervju inför Mugello.

"I believe we have a better package now than before.."

För vilken gång i ordningen är det inte att höra Stoner ingjuta falska förhoppningar genom en papegojas monotona stämma ...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För vilken gång i ordningen är det inte att höra Stoner ingjuta falska förhoppningar genom en papegojas monotona stämma ...
Du menar att han sitter och ljuger? Då frågar man sig om han ljuger för att lura sig själv, teamet eller konkurrenterna?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du menar att han sitter och ljuger? Då frågar man sig om han ljuger för att lura sig själv, teamet eller konkurrenterna?

nä det var ett försök av mig att vara lite lustig .. (glöm det)

Det stämmer säkert och dom (stoner) var ju inte helnöjd efter senaste racet så det finns säkert täckning i hans uttaland :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Så Nicky gick in i deal med MGP Ducati 2009 med ett sargat självförtroende och fladdrande hjärnspöken!
Det är väl inte helt otroligt att självförtroendet fått sig en törn när man själv sett sig som "Honda rider" och sen får kicken från fabriksteamet efter att ha underpresterat? Skulle nog få vem som helst att fundera.

Tror du har helt rätt men en intressant fråga är ju vad i hela friden problemet med Ducatin är? Varför kan inte rutinerade förare som Hayden och Melandri hoppa upp på hojen och köra fort?

Något är konstigt med Ducatin :3freak
Ja den är röd och har själ, det räcker inte att köra hojen man måste bli ett med den och komma till en annan nivå. :tungan

Håller med dig, nåt skumt är det och jag tror det handlar om självförtroende och mod. Man måste nog satsa mer vilt på Duccen och våga lita på att det funkar för att den ska prestera på topp. Minst lilla tvekan så blir det som det är nu. Jag tror Kallio kommer underfund med det så småningom och jag hopppas på Hayden men har svårt att se det i dagsläget.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är väl inte helt otroligt att självförtroendet fått sig en törn när man själv sett sig som "Honda rider" och sen får kicken från fabriksteamet efter att ha underpresterat? Skulle nog få vem som helst att fundera.

Det var nog snarare en lättnad för honom att komma där ifrån än att självförtroendet fick sig en törn ..


Nicky Utan självförtroende var inte den Nicky Hayden jag såg (intervjuer television) och läste om i höstas. Då var dealen med Ducati sedan tidigare i hamn och han gjorde en respektabel avslutning (hösten -08) på sammarbetet med HRC Repsol Honda.

Humöret var ju tvärt om då på topp och han talade överallt om hur mkt han längtade till att få sätta sig på Duccen och senare Gp9:an ..

Iden perioden skulle alltså "självförtroendet fått sig en törn" som Du med flera skriver redan i höstas då allt gick rätt bra då mörkade Nicky väldigt väl må jag säga..

Jag hänger inte med i vad du menar riktigt. :va

Humorn gick inte riktigt fram, men skit i det nu.. Ska bli intressant och se/höra under helgen vad Stoner har gjort med cykeln ..:tummenupp
 
Last edited:

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Hayden är givetvis en grym RR-förare, men han behöver minst 5+ säsonger för att anpassa sig och bli topp 5 på duccen....
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Vill inte strö salt i såren Space men såg just resultaten från den fria träningen. Stoner 3:a, Canepa 14:e och Hayden 15:e!!!
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Tråkigt om den dåliga prestationen håller i sig och han hamnar i samma sits som Melandri till nästa säsong dvs. han ska vara glad om han ens får en styrning överhuvudtaget till nästa år!

Han kan bättre! :yoparty
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det var nog snarare en lättnad för honom att komma där ifrån än att självförtroendet fick sig en törn ..


Nicky Utan självförtroende var inte den Nicky Hayden jag såg (intervjuer television) och läste om i höstas. Då var dealen med Ducati sedan tidigare i hamn och han gjorde en respektabel avslutning (hösten -08) på sammarbetet med HRC Repsol Honda.

Humöret var ju tvärt om då på topp och han talade överallt om hur mkt han längtade till att få sätta sig på Duccen och senare Gp9:an ..

Iden perioden skulle alltså "självförtroendet fått sig en törn" som Du med flera skriver redan i höstas då allt gick rätt bra då mörkade Nicky väldigt väl må jag säga..

Jag skulle nog tro att hans självförtroende knappast var på topp, men att visa nåt annat än ett stort smile skulle ju döda hans karriär totalt..
Efter ett par pissiga säsonger var hans resultat tillbaka till knappt pallen, som vanligt, och han hade sett Melandri misslyckats totalt på hojen han skulle köra.
Om han trodde sig kunna köra ducatin på samma sätt som Stoner hade han inte haft problem med självförtroendet, däremot hybris, vilket jag inte tror att han lider av..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
John Hopkins om MotoGP, elektroniken och Ducati.

Q If the technology is not there, it doesn't matter how hard you ride, you're only going to end up on your head.


A Yeah, yeah. No, I agree 100% with the way that the technology is. I think, as a rider standpoint, the bikes are absolutely boring. As a rider's standpoint, it is just absolutely boring. It is just no, it is not fun. It's not a natural motorcycle. You hit the apex of the corner, you hold the thing wide open. That's how you - and you have to let the electronics control. So you brake, hold it wide open, and that's exactly how it has to be ridden. If you look at, that's why Stoner, actually, is riding so good. Nothing to take away from him. The guy's an amazing rider, an amazing talent. He's really good, and I'm good buddies with him. But if you look at every picture that Stoner, if you have the apex, it doesn't matter, if his hand is off the brake, his elbow is touching the fairing. He's wide open. Everywhere. There's no on or off throttle. There's no natural throttle control. There's no throttle control any more in MotoGP, whatsoever. It's either all or nothing. And it's all wide open. Everybody's doing the same thing. So the machinery is making - the machinery, it's like robots on top of the bike now, because it's like everyone brakes in the same position, everyone turns in in the same position, it's just if that bike goes from Point A to Point B quicker and then can turn that little bit quicker, that's who's going to get the better lap time. It has no comparison, I think, the bike, the rider to talent to machinery. I think there's no - you can't get a good reading. Look at Nicky. Look at Marco last year. The only one that can ride the Ducati right now is Stoner. I don't think MotoGP reflects the riders' talent right now.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Förstår inte Hopkins riktigt. Om det är så lätt och inte beror på föraren, så är det väl ett under att två duktiga förare på samma hoj gör så vitt skilda varvtider (i Stoner och Melandris fall ibland 3 sekunder).
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Håller med DQ. Låter mest som ett bittert försvarstal från en killa som aldrig lyckades nå toppen.

Om det nu skulle vara så att Stoner håller fullt redan innan apex och det bara finns av eller på, vore det inte enklare att montera en strömbrytare av något slag för gasen. Någon känsla behövs ju inte.

Tycker mig se tydligt från ombordkamerorna att det inte är någon som vrider fullt vid apex utan att de smyger lite i början av utgången för att sedan vrida fullt och låta TC:n jobba.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast jag tror han vet mer än vad vi gör, hur bitter han än nu må vara.
Dessutom är det ju mer som gör ett sabbt varv än förmågan att ge full gas.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fast jag tror han vet mer än vad vi gör, hur bitter han än nu må vara.
Självklart vet han det men jag tror han förenklar det hela ett par nivåer.

Om det nu vore som han säger förstår jag inte vad Hayden har för problem, alla bromsar ju dessutom på samma ställe enligt Hopper :va
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Självklart vet han det men jag tror han förenklar det hela ett par nivåer.

Om det nu vore som han säger förstår jag inte vad Hayden har för problem, alla bromsar ju dessutom på samma ställe enligt Hopper :va
Han vågar inte ge fullt helt enkelt. Fegis.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
I Bike som kom idag förklarar Hayden väldigt ingående vad problemet är och även Ducati kommenterar en del. Där får man ju intrycket av att faktiskt Ducati ger med sig att hojen har problem men man vet inte hur man ska lösa det för man kan inte ändra något stort pga att man är livrädd att hojen då inte ska bli tillräckligt snabb eller körbar (antagligen för Stoner)
Visst kan detta oxå vara bortförklaringar men det förklarar rätt ingående hur Duccen funkar och hur olika Stoner och Haydens körsätt är.
 

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
I Bike som kom idag förklarar Hayden väldigt ingående vad problemet är och även Ducati kommenterar en del. Där får man ju intrycket av att faktiskt Ducati ger med sig att hojen har problem men man vet inte hur man ska lösa det för man kan inte ändra något stort pga att man är livrädd att hojen då inte ska bli tillräckligt snabb eller körbar (antagligen för Stoner)
Visst kan detta oxå vara bortförklaringar men det förklarar rätt ingående hur Duccen funkar och hur olika Stoner och Haydens körsätt är.

kan dom inte hjälpa de andra ducati förarna med deras hojar och få det att funka för dom? stoner behöver ju inte ta del av det ?

edit: bra skrivet av mig innan :D
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top