Hur länge stannar Hayden hos Ducati?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Biaggi kan sitta och se tillbaka på fyra säsonger då han fullständigt sopade mattan med konkurrenterna i 250 och förtjänade smeknamnet "Roman Emperor". Är det någon som vill byta det mot "Trick Daddy"? Någon?...ingen?...ingen? Han slog Doohan på första försöket, satte den högsta wheelie någonsin över mållinjen, tog aldrig skit från någon utan talade från hjärtat och fortsatte utmana och vinna över regerande mästarna Doohan, Criville och Rossi.

Jag är inte ett dugg orolig för de okrönta mästarnas minne (Biaggi och Sete), de brukar få sin rättmätiga plats utmätt åt sig av eftervärlden, jämför gärna med andra sporter där icke titelvinnanre ofta framhålls bland de största och där bleka titelvinnare bara råkar försvinna ut i ingenstans. Det är ju ett ettikettsbrott att tala nedsättande om titelvinnare så därför brukar man ofta välja att inte tala om dem alls.


Det skulle stå bästa föraren år 2000.



Håller med till 100%. Biaggi verkar ju vara hatad av många i det här forumet men är utan tvekan en av sportens största profiler och kommer inte att glömmas bort.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
. Biaggi verkar ju vara hatad av många i det här forumet .

Hatad är ett starkt ordval, mindre omtyckt kanske är mer korrekt..

Personligen tycker jag iofs att Max ser ut att må bra nu för tiden :tummenupp

"Karaktär, betecknar en persons, föremåls eller situations prägel, art eller beskaffenhet, eller en persons läggning eller moral."

Var d allt Max kom hemdragandes med till HRC efter sina misslyckanden?

Då kan jag förstå att det japanska tålamodet tröt rätt ordentligt .. :hihi
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Inte helt säker på att det är så säkert, kolla ex kenny roberts jr vad skulle det stå i minnesanteckningarna om inte år 2000 och vm titeln fanns!
Det skulle nog inte stå så mycket.

Men vi kan väl låta de romantiserande nostalgikerna prata om Biaggi, filmer och folk som åkt till Nordpolen istället, de vet ju vad vi kommer att minnas i framtiden.

Om 50 år har det gått 100 år sedan Ingo blev tungviktsvärldsmästare, finns det någon som på allvar tror att fler kommer att komma ihåg boxaren Paolo Roberto då?
:rofl
Hayden kommer aldrig överglänsa Biaggi.
Uppenbarligen har du inte följt MotoGP/500cc tillräckligt.
:såjaponken
Nu låter jag kanske lite tjatig eftersom jag skrivit det tidigare men jag var på Anderstorp 1985 och såg 500 VM.
 
Last edited by a moderator:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Även om Kevin Schwantz aldrig vunnit den titel han vann, så hade man kommit ihåg honom för de fighter han visade upp alla andra säsonger.
Just säsongen han vann titeln blev ju lite moloken och han var själv aldrig nöjd med den titeln eftersom han aldrig fick slå den han ville på banan..
Nu var schwantz en större förare än Biaggi, men som sagt, man kan minnas förare för storheter trots brist på titel..
D.v.s de som ger allt för en vinst på ett race.. Det är det som etsar sig fast i mitt minne iaf, inte att behöva slå i en uppslagsbok för att se vem som vann vm 1986..
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
I rygg på Edwards ända till sista varvet,imponerande!Vilka styrningar är du erbjuden till nästa säsong?
Läs om läs rätt, var står det att jag skulle ligga bakom Edwards?
Maverick_ou812 skrev:
ligga som tvåa och vinna för att ettan kraschar klarar till och med jag.
Kan likväl ha menat ett trehjulingsrejs runt sandlådan.
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Vad glänser det mer om än en titel i MGP :va

Föresten, har inte Max fullt upp i soffgruppen??

Det var visst nått om svartlistad etc etc ..

:hihi

Glänser det om Kenny Roberts Jr? (Som för övrigt är & lär bli mer ihågkommen tack vare Kenny Roberts)
 
Last edited by a moderator:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Även om Kevin Schwantz aldrig vunnit den titel han vann, så hade man kommit ihåg honom för de fighter han visade upp alla andra säsonger.
Just säsongen han vann titeln blev ju lite moloken och han var själv aldrig nöjd med den titeln eftersom han aldrig fick slå den han ville på banan..
Nu var schwantz en större förare än Biaggi, men som sagt, man kan minnas förare för storheter trots brist på titel..
D.v.s de som ger allt för en vinst på ett race.. Det är det som etsar sig fast i mitt minne iaf, inte att behöva slå i en uppslagsbok för att se vem som vann vm 1986..

Ett klockrent exempel. Vem skulle komma på tanken att ifrågasätta Kevin Schwantz och påstå att han inte var en värdig mästare?? Givetvis finns det en anledning till att värdighetsdebatten aldrig blossade upp då. Alla vet varför.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kenny la väl av för några år :va

Jag kan förövrigt lova att jag inte följer gode Kennys privat liv så hårt..

Däremot vet jag vem av d två som har störst pokal :hihi
Störst pokal? Menar du av Hayden och Roberts JR? Skulle vilja påstå att de är högst likvärdiga.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vad glänser det mer om än en titel i MGP :va

Titeln eller pokalen i sig har inget värde, det är ju det den kloke gamle racerbilen Doc Hudson försöker lära barn (och vuxna)!!!

Värdet i vinsten/titeln/pokalen är summan av prestationen i förhållande till förutsättningarna.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Titlar är ju som sagt inte allt. Tror att förare som Gobert, Slight och Chili kommer bli minst lika ihågkommna som t ex Toseland fastän de aldrig blev världsmästare.
Är säker på att Biaggi på samma sätt är ett större namn än Hayden.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vem kommer ihåg Emilio Alzamora?

Mannen som startade trenden med klubba i käften på podiet, för övrigt vann han även 125 VM utan att ha vunnit ett enda race.....
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top