Hur lär ni er att öka farten i kurvor?

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Denna tråden e bland de bästa jag läst på sporthoj :). Satt o funderade lite efter min lilla incident på en bandag. Vilka sjukt små marginaler motogp killarna ligger på i utgången av varje kurva, kurva efter kurva, varv efter varv. Konstant 10-20cm till gräset/gruset vid varje utgång, trots de är upp på hastigheter 200 och över. Sen har de väl lika små marginaler innan de släpper av frambromsen in i kurvan som gaspådraget ut ur kurvan. Imponerande :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Denna tråden e bland de bästa jag läst på sporthoj :). Satt o funderade lite efter min lilla incident på en bandag. Vilka sjukt små marginaler motogp killarna ligger på i utgången av varje kurva, kurva efter kurva, varv efter varv. Konstant 10-20cm till gräset/gruset vid varje utgång, trots de är upp på hastigheter 200 och över. Sen har de väl lika små marginaler innan de släpper av frambromsen in i kurvan som gaspådraget ut ur kurvan. Imponerande :)

Därför har de så bra betalt.:Bugar

Mest imponerande är ju förarskillsen. F1 är ju bara en massa bling bling och elektronik som tar hand om allt känns det som. Känns som snart behövs bara någon som trycker på "Autopilot on" knappen och sen stänger av när racet är slut.

WSKB är betydligt roligare att kolla på när det är 80% förare och 20% material eller nått sånt.

Ska ta hjälp av lite teknik att utveckla min körning.
Filmar från tanken och tänker samtidigt ta in lite laptimerdata att kika på i efterhand.

http://www.racechrono.com/ perfekt till alla som har en mobil med GPS. Då kan man se lite tider på delar av banan och inte bara varvtider. Perfekt när man ska träna fartökning i en speciell kurva eller två.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...