Hur lång tid behöver du för att kränga på dig säkerhetsutrustningen?

Hur lång tid behöver du för att kränga på dig säkerhetsutrustningen?

• Antal röstningar
    0

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För övrigt kan jag bara hålla med några av föregående talare. Kissnödig när man har ett ställ med Gore-Tex och hängslen är ytterst opraktiskt. Av med jackan, haka av hänglsena och dra ner byxorna till knäna. Att ingen kunnat lösa det problemet på ett smidigt sätt förstår jag inte.
Mina nuvarande allvädersbyxor har inga hängslen och saknar vattentät flärp i gylfen. Så det är inga problem när man ska uträtta sina behov. Men å andra sidan så innebär avsaknaden av vattentät flärp att det bara behöver regna i tio minuter innan det känns som att man sitter i en vattenpöl. :huvet

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Mina nuvarande allvädersbyxor har inga hängslen och saknar vattentät flärp i gylfen. Så det är inga problem när man ska uträtta sina behov. Men å andra sidan så innebär avsaknaden av vattentät flärp att det bara behöver regna i tio minuter innan det känns som att man sitter i en vattenpöl. :huvet

Ja. Alla fördelar äv ju förknippade med en nackdel. Mina allvädersbyxor med den förhatliga flärpen håller mig torr och fin i timmar av hällregn. Så den är nog bra på en del sätt. Kanske skulle jag ha ett par andra byxor för dagar som idag när det inte finns någon risk för regn.

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Har nytt skinnställ så det tar mig ca 5-10 minuter å kränga på mig allt.
Räknar dock ej in hjälm, handskar och öronproppar!

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Ja självklart. Du är ju designer då. Det måste ju betyda höga royalties. Jag kanske inte ens går runt på tillverkningen. :tungan

Haha men det skulle jag ju inte tjäna på i längden...
hellre mååååååånga små slantar än några få stora. Man får inte va dum vet du... :tuttar

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Med min nya Kawajacka kan det ta hur lång tid som helst om jag får syn på mig själv i hallspegeln....

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Haha men det skulle jag ju inte tjäna på i längden...
hellre mååååååånga små slantar än några få stora. Man får inte va dum vet du... :tuttar

Nej. Det är ju klart. Det får bli en procentsats av försäljningen då. Och lite extra bonusar kanske. ;-) Men det ska ju vara skälig ersättning.:yoparty

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Nej. Det är ju klart. Det får bli en procentsats av försäljningen då. Och lite extra bonusar kanske. ;-) Men det ska ju vara skälig ersättning.:yoparty

Naturligtvis.. arbetet måste stå i proportion till ersättningen.. .. men det blir jobbigt efter som jag är väldigt lat, men vill ha mycket betalt ändå... nej vi gör så här; du betalar mig låt säga 75% av vinsten så får du behålla resten. Låter det vettigt?:D

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
.....

För övrigt kan jag bara hålla med några av föregående talare. Kissnödig när man har ett ställ med Gore-Tex och hängslen är ytterst opraktiskt. Av med jackan, haka av hänglsena och dra ner byxorna till knäna. Att ingen kunnat lösa det problemet på ett smidigt sätt förstår jag inte.

Jag har en lösning

tillräckligt välutrustad så den räcker ut :tuttar

Empa123

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
1992,Gsxr, Suzuki
mm bara för jag börja läsa här nu så blev ja assugen på att dra ut och köra när jag vaknar från natt jobbe! om vädret håller sig. var ju senast lördag jag körde det är längesedan :]

Eftersom jag oftast går i mjukbrallor då jag är hemma så tar det inte långt tid att byta till mc kläderna. 3-7min, jobbigast är ju skorna!

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har en lösning

tillräckligt välutrustad så den räcker ut :tuttar

Du menar att den är så lång så den med god marginal räcker över byxlinningen som är i navelhöjd och ändå har såpass mycket kvar att det räcker att hålla i för att sikta?? Du måste ju ändå gräva dig ner i dom ganska trånga byxorna om du inte ska dra ner dom. Eller menar du att den räcker hela vägen ner genom byxbenet så att det bara är att lägga ut den bredvid foten. :näsblod

akta sig så han inte trampar på den. :gnissla

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...