Hur lång tid efter införskaffat körkort...

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Vurpa!

Samma säsong som kortet togs. Kom ut i rullgrus, sen ner i ett dike och upp på en stor stenhög följt av ett stopp i ett elstängsel. Klarade mig turligt nog oskadd. Kom två gubbar på glidare strax efter och hjälpte mig få upp hojen ur diket. Skämdes dock alldeles för mycket för att visa att jag fick elstötar hela tiden när jag bände loss styre och backspeglar från stängslet :D .

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
*peppar peppar* Klarat mig hittils sen i 5/5 -06.
Visst har man fått stanna till några gånger och försöka få ner pulsen dock. :D

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
På körskolan fick jag släpp på bakhjulet i en vattenpöl mitt i höghastighetsbanan oerfaren så bromsade jag med handbromsen.....inte bra...tvärstopp...och en bruten handled...Har haft körkortet sen 21/6 förra året...ingen incident....peppar peppar

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tog kortet -92, om jag minns rätt, och har hållt mig på två hjul sedan dess.

Det har dock varit nära flera gånger på grund av idiotiska bilister som kör ut rakt framför näsan på en, byter filer utan att titta eller blinka, eller gör andra helt tokiga saker!

Närmast att trilla var i somras då en tysk helt plötsligt bestämde sig för att backa utan att se efter om någon stod bakom honom. Jag trodde först han skulle rulla bakåt i den branta backen, för att släppa kopplingen och gasa, men han gasade aldrig och rullade rakt in i mig. Lyckades med konststycket, att hålla kvar cykeln upprätt, men det var precis det gick.

Spelar ingen roll ifall man håller hastighet eller ej, avstånd eller ej. Så länge bilar får finnas på vägarna, med bilister som lämnat hjärnan hemma, så kommer skit hända.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
välte på lågfartsbanan på körskolan. varvade för lite när jag skulle runda en kona och fick motorstopp. 1200cc buellmotor tvärnitade och jag åkte i backen..

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
4 år tog det tills min första och hittills enda vurpa. Körde i långsamma gatgruppen på Falken när det började duggregna lite lätt. Hade ingen aning om att det kunde bli så halt för så lite vatten. :gnissla

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
4 år tog det tills min första och hittills enda vurpa. Körde i långsamma gatgruppen på Falken när det började duggregna lite lätt. Hade ingen aning om att det kunde bli så halt för så lite vatten. :gnissla

Det är det farliga med just lite vatten, det är när det är lite vatten som det blandar sig med gummirester och liknande, då blir det riktigt halt. När det regnat ett tag så har den mesta skiten spolats bort.

Jonken_

ogillar VV mig?
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Z750, svart och stålomspunnen
well, jag klotade tre dagar innan uppkörningen vid inbromsning från 90. skyller på billiga kinadäck och "fukt" (det hade rengnat dagen innan på flygfältet), men egentligen var det orutin.. nu har jag inte lagt omkull ngt på en månad! :tummenupp

Nasstastja

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Skrot
Jag drog omkull på körskolan. Övade inbromsning i 90 km/h, och hade uppenbarligen, under mitt tidigare försök, spräckt packningarna i framgaffeln vilket resulterade i helblöt bromsskiva. Så när jag väl bromsade fick jag ingen effekt vilket resulterade i att jag till slut knep åt ordentligt om bromsen vilket låste framhjulet och jag fick ge mig av från cykeln :) Sen dess ren :]

-1.5 månad sen~

Hellsinger

Leave my tortilla´s alone!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
Honda CBR100RR-08
Har haft kortet sen 2006 klota fett på en bandag med min r:6a samma säsong.. Körde som Rossi själv å han klotar ju också med jämna mellanrum! :näsblod

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
1987 bonkade jag in i en bil bakifrån i rullande köer på Tranebergsbron. Jag höll för lite avstånd nar bilen framför ställde sig på bromsen. Det vart låg hastighte och blev bara lite småskador på hojen

/J

precis samma sak som hände för mig förra året!

:)

/fille77

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha