Hur långt höll ditt bakdäck?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Svårt detta med däck ..Ialf om man gillar bandagar och vanlig åkning och vill ha bra livslängd ..

Mina Pirelli Rosso Corsa va riktigt förtroendeingivande däck dock så höll backdäcket i 65mil :näsblod

Efter inkörning så drog jag på ett Dunlop Sportsmart i bak och det har gått 1 bandag + 250mil och det ser nästan nytt ut :banana

För enbart gata kanske dunlop Roadsmart kan va nått , de är bra i regn och har bra livslängd och fäste .

65 mil?? Hur kör du människa? :) Ett sådant slitage har jag inte märkt av än iallafall, mitt har gått 30 nu.
Kanske skulle man skaffa två uppsättningar däck, ett set för bana och ett för gata.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Orginal sulor på min 640 höll 100-150 mil, Sportec M3 höll 200 mil bak.
D208GP 500 mil gata typ på en ZX-9R
Mina Sportsmart har hållit 6 bandagar hittils, varav 4 i regn...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
65 mil?? Hur kör du människa? :) Ett sådant slitage har jag inte märkt av än iallafall, mitt har gått 30 nu.
Kanske skulle man skaffa två uppsättningar däck, ett set för bana och ett för gata.

Jo , jag ska förklara närmare då , Jo fick hojen och åkte till Gotland på sem och det blev typ en bandag på ringen totalt och då körde jag in hojen max 8500rpm eller runt det ialf :)

Och när det stod 650km så va däcket slut på högra sidan ..på mitten va det rätt bra .. men men borde hålla längre tycker jag ialf .

Synd för jag gilla verkligen däcket förövrigt :kär

Nu blir det Rosso corsa eller liknade i fram och ett mer tåligt som Sportsmart i bak , har inte råd att byta däck för ofta :gråta

Få se hur det går har Tc så det känns bra och Sportsmart känns riktigt bra när man kör lite hårdare med det ,, tyckte det va liite sisådär då jag inte tog i på sviestad .

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
3st Bridgenstone BT003RS på en Superduke.
Fick ut mellan 70-200mil på de. Det som bara rullade 70 mil var med 2 dar på Gotland + 1 kvällsåkning på sviesta.
200 mils däcket var mera gata. Brukar skänka bort de till någon som bara kör gata sedan.
Skulle dock tro att det däcket skulle hålla 500 mil på gata.
Jag var grymt nöjd med greppet på de däcken i alla fall. I år blir det dock att prova sportsmart.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Pilot Road 2ct

Fram: 1200 mil ca 1.5-2mm kvar
Bak: 1000 mil ca 1mm kvar

Inkl 6 dagar på storbana och ca 10 knixkörningar.

Har numera PR3´orna, gillade dock PR2 bättre men våtgreppet är utmärkt på båda.

31350614.jpg

31426468.jpg

31247128.jpg

31247144.jpg

31247180.jpg

31247181.jpg

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Pilot Road 2ct

Fram: 1200 mil ca 1.5-2mm kvar
Bak: 1000 mil ca 1mm kvar

Inkl 6 dagar på storbana och ca 10 knixkörningar.
31247181.jpg
[/CENTER]
Det där som är längst ut på kanten av däcket (där det står 2CT) är oxå gummi.
Går utmärkt att köra på. Då får du ut ännu fler mil :tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det där som är längst ut på kanten av däcket (där det står 2CT) är oxå gummi.
Går utmärkt att köra på. Då får du ut ännu fler mil :tummenupp

Fungerar till någon mm eller två från linjen, utöver det sliter bara på fotpinnarna :D I.o.m. att det är en sporttouring så har Honda valt att flytta ned fotpinnarna på denna här för bekvämare körställning, har legat i större delen av kurvan innan rakan på Gelleråsen och skrapat högerpinnen under några pass = det var lönlöst enligt både mig själv och instruktören =0) Jag bromsar senast istället.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag kan "+1:a" Michelin Pilot Road 2, fick ut över 1000mil på busan och det är en rätt tung hoj + jag själv är 100+ och det vart en hel del powerwheelies på det däcket också. Rekommenderas.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Glöm nu inte fylla i formuläret i första inlägget oxå.

Börjar bli lite data nu, :tummenupp

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Fungerar till någon mm eller två från linjen, utöver det sliter bara på fotpinnarna :D I.o.m. att det är en sporttouring så har Honda valt att flytta ned fotpinnarna på denna här för bekvämare körställning, har legat i större delen av kurvan innan rakan på Gelleråsen och skrapat högerpinnen under några pass = det var lönlöst enligt både mig själv och instruktören =0) Jag bromsar senast istället.
Du måste köpa dig en banhäxa!
Att ligga och nöta på fotpinnarna i varenda böj suger som fan.
25-30 papp så har du nått som funkar alldeles utmärkt.:yoparty

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Mitt bakdäck höll ca en och en halv minut med gixxern :) ja tror de va nå fel på däcket för de rök ganska mkt och jag kom ingenstans :tungan

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
mjukt gummi power pure 2ct ca 500 mil
kör man medium gummi håller de ca 800-900 mil de va dock nått pirellidäck jag körde med då

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Metzeler Sportec M3. Kört det nu i tre år, ska börja på det fjärde. Funkar bra. Varje däck brukar hålla en 2-300 mil. Ungefär lika mycket banåka som gatåka. Tycker det är bra grepp och bra feedback från det. Pallar med 1:12-1:15 på knudan utan att avlida med.

Kör det på motarden ska väl tilläggas.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Menar du livslängden på 003-däcket?
Har för mig jag fick ut ca 400-mil drygt på min GSX-R 750 med det däcket.
Och greppet räckte och blev över för min del iaf!

Japp, jag menade livslängden.
Köpte två sådana däck och monterade det ena på en äldre Speed Triple 885 och det andra på en Gsxr750. Båda började bli riktigt platta efter knappt 100mil. Nu vet jag att den direkta kommentaren blir "sväng mer" men det hör till att däcket ska vara ett "gat-däck" och alltså enligt mig även fungera för transport till och från jobbet.

Fästet upplevde jag aldrig några problem med.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Japp, jag menade livslängden.
Köpte två sådana däck och monterade det ena på en äldre Speed Triple 885 och det andra på en Gsxr750. Båda började bli riktigt platta efter knappt 100mil. Nu vet jag att den direkta kommentaren blir "sväng mer" men det hör till att däcket ska vara ett "gat-däck" och alltså enligt mig även fungera för transport till och från jobbet.

Fästet upplevde jag aldrig några problem med.

Du kanske körde rätt hårt rätt fram :gnissla

fast det däcket prioriterar inte livslängd direkt :7peta

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha