4. Som tidigare nämnt: viltfaran, REEEEENAAAR precis överallt, inne i byar, sovandes på vägen, utspringande från skogen, osv........stötte vi på renar i princip stup i kvarten.
Oftast så gör dom inget, sänk farten och var beredd, dom kan springa över om dom får för sig att dom har ett ärende på andra sidan men annars så skiter dom fullständigt i motorfordon.
Hamnar du i ett läge där dom springer längs vägen så brukar det gå bra att pressa sig fram så att dom styr åt sidan....Köra efter dom är skittrist och dom verkar ha all tid i världen att fortsätta springa.
Solnedgång/soluppgång (förutsatt fint väder) ute på Nordkapps udden är magisk.
Beror lite på hur lång semester han har, solen går inte ner förrän 1:a Augusti
Jag får nog ta mig en rejäl funderare så jag inte ger mig på något jag kommer ångra...
Vilka packmöjligheter har du på hojen och hur tänkte du bo? Att hyra hytter i Norge är i mitt tycke inte alls dyrt om man ser till prisbilden i övrigt, speciellt om du har en reskamrat att dela med, tälta går ju bra men bör varvas med riktigt boende för att vila upp sig och ibland behöver utrustning helt enkelt torka upp.
Generellt så när man packar för resa så tror man att hemorten är den enda i hela världen som har kalsonger och T-shirt. Allt går att köpa.
Var inte rädd för att du ångrar en norgesväng, så fort du blir less så viker du in i Sverige och är hemma på några timmar.
Skulle du misstänka att du behöver något verktyg så har du via detta forum en arsenal med garage och verktygslådor från Ystad till Kiruna.