Hur långt körde du med din mc förra året?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
500-550 mil ... olycka 27 juli, 2 mån stillastående, sedan ca: 150 mil fram till veckan före jul, så totalt ca: 700 mil

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
VFR800A 2005
Goose skrev:
Snittade Du 23 mil om dagen? Gjorde Du någonting annat än att köra hoj,,,Jobba t.ex

själv körde jag 700 mil under hela säsongen

Nej det vetefan men säg slutet av oktober så stämmer det. Sista gångerna jag körde var det minus grader :gnissla Varje ledig stund körde jag hoj inklusive lunchen samt till och från jobbet :D

Köpte hojjen när den gått ~2900 och lämnade den på 3600 service i januari.

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Jag köpte min R1'a den 22 Juli-04 och körde 715 mil på den. Då ska tänkas att jag var bortrest en stor del av augusti så jag förstår inte heller hur det kan finnas hojar som har gått lika mycket/likte som min och då är deras 3-4 år gamla. Så nu när man ska sälja den så frågar folk varför min har gått så långt som den har :va

MC Doktorn

Guest
Garga skrev:
Brukar se i mc annonser att folk bara kört 600 mil med sin hoj som är 3 år eller äldre. vad ska man då med hoj till?? :va .Folk kanske kopplar ur trippmätarn o kör med cykeldator :fatta! själv åker jag ca 1200-1500 mil på en sommar är det mycket eller??

Ca 1000mil förra året bara 600 pga KK lös i 3mån :huvet

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
ca 300 mil blev det förra sommaren innan någon tattare snodde hojen för mig. :mad:

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
tror det blev ca 600 mil...iår har det redan nog nästan blivit 250

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har jämt sagt att jag körde på tok för lite förra året. Men nu när jag kikar på mätarna så ser jag att gammelhondan rullade en 800mil och gixxern ca 200. Så nog skrapade jag ihop 1000mil i vilket fall.

Undra då hur mycket det blir i år eftersom gixxern är ju nästan hel redan nu?

Jake the snake

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2005
Hoj
z1000
hellbit skrev:
Ja jag fattar heller ingenting jag har ju redan kört 90 mil bara i år. Så man lämnade den nyss på 100 mila service.
Tror det skruvas eller fifflas en hel del med hojar. Med tanke på de dyra försäkringarna så måste man ju använda hojjen annars blir det dyra mil.

Ibland händer saker som gör att man inte kör så mycket en säsong det måste även du förstå. Bara för att några kör 1500mil om året betyder ju inte det att alla gör de

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
1500 mil från april-sept.
2 servicar
3 bakdäck

och en djävlans massa bensin :4skrika

Det roliga med miltalet är att jag hade 2 långresor under de månaderna på sammanlagt ca 250 mil. Resten har körts i Gbg med omnejd :kocko :D

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det vart mindre pga det dåliga vädret så ca 700 mil.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Ninjaboy skrev:
Någon speciell anledning till att den bara gått 450 mil på sex säsonger innan -04? :va

Jag är andre ägare. Killen jag köpte den av hade fått en arbetskada(armen) och fått unge. Och MC-huset kunde garantera milen. Det va som att plocka ut en helt ny hoj :)

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...